سهام برکشایر با تشویق سرمایه گذاران به درآمد و بهبود Geico افزایش می یابد

وارن بافت در گردهمایی سالانه سهامداران برکشایر هاتاوی در اوماها نبراسکا از زمین بازدید می کند.

دیوید آ. گروگان | CNBC

اوماها، نب – سهام برکشایر هاتاوی روز دوشنبه افزایش یافت، زیرا شرکت وارن بافت سرمایه‌گذاران را با گزارش درآمد قوی و یک «ووداستاک برای سرمایه‌داران» در آخر هفته جذب کرد.

سهام کلاس A برکشایر روز دوشنبه 2 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد روزانه 502055 دلار رسید. رالی روز دوشنبه رشد سهام را از سال تا به امروز به بیش از 6 درصد افزایش داد.

برای سه ماهه اول، شرکت مستقر در اوماها، نبراسکا، جهش 12.6 درصدی در سود عملیاتی را گزارش کرد که شامل سود حاصل از مجموعه ای از مشاغل، از بیمه گرفته تا راه آهن، و خدمات آب و برق تا Dairy Queen است.

عملکرد قوی ناشی از جهش در تجارت بیمه برکشایر، به ویژه شرکت بیمه خودرو Geico بود. درآمدها نیز تا حدی به لطف سود در سبد سهام خود به رهبری اپل به شدت افزایش یافت.

برایان مردیت، تحلیلگر برکشایر در UBS، که همچنین برآوردهای درآمد کل سال را پس از گزارش سه ماهه اول افزایش داد، گفت: ما همچنان معتقدیم که سهام BRK در یک محیط کلان نامشخص بازی جذابی است.

برکشایر همچنین 4.4 میلیارد دلار سهام – بیشترین میزان از سه ماهه اول سال 2021 – از 2.8 میلیارد دلار در پایان سال گذشته، بازخرید کرد.

بهبود غافلگیر کننده Geico

Geico، جواهر امپراتوری بیمه برکشایر و “فرزند مورد علاقه بافت”، در این سه ماهه شاهد چرخش بزرگی بود و به سود 703 میلیون دلاری بازگشت. این بیمه‌گر خودرو در سال گذشته به دلیل قربانی کردن سهم بازار به رقیب Progressive متحمل 1.9 میلیارد دلار ضرر شد.

آجیت جین، نایب رئیس عملیات بیمه برکشایر، روز شنبه گفت که شرکت بیمه خودرو Geico برای بهبود استفاده از تله‌ماتیک، «شاخ‌های گاو را می‌گیرد». جین گفت که Geico به نقطه‌ای رسیده است که حدود 90 درصد از کسب‌وکارهای جدید در تصمیم‌گیری‌های قیمت‌گذاری ورودی از راه دور دارند.

برنامه‌های تله‌ماتیک به بیمه‌گران اجازه می‌دهد تا داده‌های رانندگی مشتریان، از جمله مسافت پیموده شده و سرعت آنها را جمع‌آوری کنند تا به سیاست‌های قیمت کمک کنند.

بهترین جلسه در سال های اخیر

مجمع سالانه سهامداران امسال، جمعیتی پر از شرکت‌کنندگان را در اوماها به خود جلب کرد و مسافران بین‌المللی نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش یافتند. «اوراکل اوماها» 92 ساله، همراه با دست راستش، چارلی مانگر 99 ساله، نزدیک به 50 سؤال از سهامداران مطرح کردند.

مردیت گفت: «ما نشست سالانه 2023 برکشایر را به عنوان بهترین جلسه در چند سال اخیر، با پرسش‌های باکیفیت و پاسخ‌های روشنگرانه ارزیابی کردیم.

این دو افسانه ای در مورد موضوعات مختلفی از بحران بانکی، وضعیت سرمایه گذاری با ارزش، سهام خاص خود و تهدید هوش مصنوعی اظهار نظر کردند.

پیتر بوکوار، مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی بلیکلی، گفت: «این یک کلاس استاد دیگر بود که ساعت‌ها تماشای بافت و مانگر و آموزش بی‌ارزش مانند همیشه بود.