سهامی که بزرگترین حرکت های پیش از بازار را انجام می دهند: ATVI، CMG، FRC

یک معامله گر در پستی کار می کند که در آن سهام بانک First Republic در طبقه بورس نیویورک (NYSE) در شهر نیویورک، 16 مارس 2023 معامله می شود.

برندن مک درمید | رویترز

شرکت هایی را که قبل از زنگ روز چهارشنبه سرفصل خبرها هستند را بررسی کنید.

Enphase Energy – شرکت اینورتر خورشیدی پس از گزارش راهنمای درآمد ناامیدکننده برای سه ماهه دوم، 16 درصد کاهش یافت. این شرکت روز سه شنبه گفت که درآمد سه ماهه آینده آن بین 700 میلیون دلار تا 750 میلیون دلار خواهد بود، در حالی که انتظار می رود 765.2 میلیون دلار از تحلیلگران مورد بررسی StreetAccount باشد. Enphase درآمد تعدیل شده 1.37 دلاری به ازای هر سهم را با درآمد 726 میلیون دلاری گزارش داد که پیش بینی درآمد 1.21 دلاری به ازای هر سهم را در برابر 724.4 دلار پیش بینی کرده بود. سهام رقیب فن آوری های خورشیدی 5.8 درصد کاهش یافت.

بوئینگ – سهام بوئینگ در معاملات پیش از بازار پس از انتشار آخرین نتایج فصلی خود و اعلام افزایش تولید 737 هواپیمای مکس در اواخر سال جاری با وجود مشکل تولید، 3.7 درصد افزایش یافت. این شرکت زیان تعدیل شده 1.27 دلاری به ازای هر سهم و 17.92 میلیارد دلاری درآمد را گزارش کرد. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی Refinitiv پیش‌بینی کردند که به ازای هر سهم 1.07 دلار از درآمد 17.57 میلیارد دلاری ضرر کند.

اکتیویژن بلیزارد – سهام Activision Blizzard در پیش‌بازار پس از مسدود کردن خرید ناشر بازی‌های ویدیویی توسط مایکروسافت، توسط یک قانون‌گذار بریتانیایی حدود 10.4 درصد کاهش یافت. اداره رقابت و بازار بریتانیا نوشت: «تصمیم نهایی برای جلوگیری از این معامله پس از شکست راه‌حل پیشنهادی مایکروسافت در رفع مؤثر نگرانی‌ها در بخش بازی‌های ابری صورت می‌گیرد».

بانک اول جمهوری – سهام بانک های منطقه ای آسیب دیده قبل از شروع زنگ خطر 10 درصد کاهش یافت و این احتمال وجود داشت که دوباره بر بخش بانکی گسترده تر تأثیر بگذارد. First Republic در روز دوشنبه گزارش داد که سپرده های آن در سه ماهه اول 40 درصد کاهش یافت و به 104.5 میلیارد دلار رسید و سهام تقریباً نیمی از ارزش خود را در روز سه شنبه از دست داد.

PacWest Bancorp – پس از اینکه PacWest اعلام کرد طی ماه گذشته شاهد ورود سپرده‌ها بوده است، سهام در معاملات اولیه صبح 14 درصد جهش کرد. این بانک منطقه ای اعلام کرد که سپرده ها در سه ماهه اول بیش از 16 درصد کاهش یافت و به حدود 28.2 میلیارد دلار رسید، اما از 20 مارس که آخرین به روز رسانی سرمایه گذاران بود، حدود 1.8 میلیارد دلار سپرده اضافه کرده است. در ماه آوریل شاهد 700 میلیون دلار سپرده بود. در روز سه‌شنبه، PacWest همچنین گزارش داد که زیان خالص 1.21 میلیارد دلاری برای سه ماهه‌ای که عمدتاً به دلیل هزینه کاهش ارزش سرقفلی بوده است. بانک منطقه ای بانکورپ اتحاد غربی همچنین چهارشنبه قبل از زنگ افزایش یافت.

مایکروسافت – پس از گزارش مایکروسافت از نتایج سه ماهه سوم مالی و انتشار دستورالعمل های سه ماهه که بالاتر از انتظارات بود، سهام 8 درصد رشد کرد. این شرکت فناوری درآمد 2.45 دلاری به ازای هر سهم را با درآمد 52.86 میلیارد دلاری گزارش کرده است. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی Refinitiv سود هر سهم را 2.23 دلار با درآمد 51.02 میلیارد دلار پیش‌بینی کردند. علاوه بر این، امی هود، مدیر مالی مایکروسافت، دستورالعمل سه ماهه چهارم 54.85 میلیارد دلار به 55.85 میلیارد دلار درآمد را صادر کرد. میانه این محدوده بیشتر از برآورد اجماع 54.84 میلیارد دلاری است. به‌طور جداگانه، سازمان رقابت و بازار بریتانیا روز چهارشنبه خرید شرکت بازی‌های ویدیویی Activision Blizzard توسط مایکروسافت را مسدود کرد و این امر بر سهام فناوری تأثیر گذاشت.

الفبا – سهام آلفابت قبل از زنگ خطر ثابت بود حتی پس از اینکه شرکت مادر گوگل هم انتظارات درآمدی و هم درآمدی را در سه ماهه اخیر شکست داد و برنامه بازپرداخت 70 میلیارد دلاری سهام را اعلام کرد. درآمد تبلیغات از تخمین ها پیشی گرفت اما نسبت به یک سال قبل کاهش یافت.

گریل مکزیکی چیپوتل – سهام Chipotle Mexican Grill در معاملات قبل از بازار بیش از 7 درصد افزایش یافت، پس از آن که زنجیره بوریتو در سه ماهه اخیر رکورد بالایی و پایینی را ثبت کرد. این شرکت در طول دوره از رشد شدید فروش در همان فروشگاه سود برد و گفت که با وجود افزایش قیمت منو، ترافیک افزایش یافته است.

ServiceNow — سهام شرکت گردش کار دیجیتال پس از افت بیش از 6 درصدی در جلسه روز سه شنبه، زمانی که Infosys همکاری خود را با ServiceNow اعلام کرد، 3.1 درصد افزایش یافت. ServiceNow درآمد سه ماهه خود را چهارشنبه پس از زنگ اعلام خواهد کرد.

آمازون – این غول تجارت الکترونیک شاهد افزایش 2.8 درصدی سهام خود در معاملات قبل از بازار بود. این افزایش پس از آن حاصل شد که غول مرتبط با فناوری مایکروسافت درآمدهای سه ماهه خود را فراتر از انتظارات گزارش کرد و احساسات آمازون را تقویت کرد. این شرکت اعداد را پنجشنبه پس از زنگ اعلام می کند.

علمی ترمو فیشر – پس از آنکه Thermo Fisher Scientific گزارش درآمد سه ماهه اول را که مطابق با انتظارات بود، سهام 3.9 درصد سقوط کرد. تامین‌کننده ابزارهای علمی مستقر در ماساچوست درآمد تعدیل‌شده هر سهم را 5.03 دلار گزارش کرد که مطابق با برآورد StreetAccount بود. Thermo Fisher Scientific انتظارات درآمد را شکست داد و درآمد 10.71 میلیارد دلاری را گزارش کرد که بیشتر از برآورد 10.65 میلیارد دلاری بود.

کوین بیس – صرافی ارزهای دیجیتال در پیش‌بازار در کنار جهش قیمت ارزهای دیجیتال، از جمله افزایش ۵ درصدی بیت‌کوین، ۵ درصد اضافه کرد. HC Wainwright همچنین پوشش کوین بیس را با رتبه خرید و هدف قیمت 75 دلار آغاز کرد که نشان دهنده افزایش 34 درصدی نسبت به بسته شدن روز سه شنبه است.

– سارا مین، سامانتا سابین، الکس هرینگ، هاکیونگ کیم، یون لی و میشل فاکس تئوبالد از سی‌ان‌بی‌سی در گزارش‌ها مشارکت کردند.