سهامداران HSBC در مجمع سالانه به پیشنهاد spinoff رأی می دهند

نوئل کوئین، مدیر اجرایی HSBC Holdings Plc، سمت راست، مارک تاکر، رئیس، مرکز، و پیتر ونگ، معاون رئیس، در جریان جلسه سهامداران بانک در هنگ کنگ، چین، در روز دوشنبه، 3 آوریل 2023. مدیران ارشد HSBC با سهامداران هنگ کنگی آن از بازنشستگان گرفته تا رانندگان تاکسی در حالی که وام دهنده به دنبال جلوگیری از فشار آسیایی برای تقسیم بانک است. عکاس: پل یونگ/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

HSBC سهامداران قرار است در جلسه سالانه بانک روز جمعه در مورد پیشنهادها رای دهند، از جمله در مورد اینکه آیا تجارت آسیایی خود را از بین ببرند یا خیر.

قطعنامه 17 و 18 در دستور کار، که توسط گروهی از سرمایه گذاران به رهبری کن لوی ارائه شده است، خواستار “بررسی استراتژیک” شرکت، از جمله پیشنهاد اسپین آف و سود سهام ثابت شده است.

این پیشنهادات از سوی سهامدار اصلی HSBC حمایت شده است پینگ یک بیمه، که در بیانیه ای نظرات مشابهی را با لویی بیان کرد.

در ماه مارس، HSBC به سرمایه گذاران توصیه کرد که این دو قطعنامه را رد کنند، موضعی که توسط شرکت های مشاوره سرمایه گذار ISS و Glass Lewis حمایت شد.

روز سه‌شنبه، اچ‌اس‌بی‌سی مجموعه‌ای از نتایج سه‌ماهه اول را بهتر از حد انتظار گزارش کرد و سود سه ماهه خود را بازگرداند.

لوی در گفتگو با امیلی تان از CNBC در روز جمعه قبل از جلسه، گفت که “برخی از اقداماتی که انجام دادم بر مدیریت فشار وارد کرد، بنابراین گزارشی بهتر از حد انتظار ارائه کرد. من از عملکرد این سه ماهه راضی هستم. ما.” به نظارت بر رفتار مدیریت ادامه خواهم داد.”

کن لوی می‌گوید اسپین‌آف HSBC: حتی اگر از آن حمایت نمی‌کنید، نباید به آن رای منفی بدهید.

با این حال، نوئل کوین، مدیر عامل HSBC، تصمیمات لوی را عقب نشینی کرده است، و قبلاً در 14 آوریل به CNBC گفته بود که معتقد نیست سود سهام ثابت “حکمیت شرکتی عاقلانه و مدیریت عاقلانه سرمایه برای یک بانک” است. او گفت که نسبت پرداخت سود متعادل تر است و “الگوی صنعت است.”

ماه گذشته، اچ‌اس‌بی‌سی گفت که انحراف کسب‌وکار آسیایی‌اش «به از دست دادن ارزش مادی برای سهامداران HSBC منجر می‌شود».

کوین گفت که مدیریت در حال حاضر در حال بهبود عملکرد بانک است و در “مسیر بسیار خوبی” قرار دارد.

«قطعنامه های ویژه» برای تصویب نیاز به 75 درصد آرا دارد، اما لویی ابراز اطمینان کرد.

“زمانی که من این قطعنامه ها را ارائه کردم، بسیار مطمئن بودم که هر دوی آنها تصویب خواهند شد، زیرا می توانند قیمت سهام را تحریک کنند. به عنوان سهامدار HSBC، حتی اگر از آن حمایت نکنید، نباید رای دهید. در برابر آن،” او گفت.

به گفته تحلیلگر، پیشنهاد اسپین آف HSBC منعکس کننده یک مشکل بلندمدت است که به احتمال زیاد از بین نمی رود.

مایکل مکداد، تحلیلگر ارشد سهام در مورنینگ استار، گفت که او شخصاً انتظار ندارد که این تصمیمات بتواند مانع 75 درصدی را برطرف کند. اما او به CNBC “Squawk Box Asia” گفت که این پیشنهادات منعکس کننده یک موضوع طولانی مدت است که “احتمالاً برای HSBC از بین نمی رود.” او پیش بینی کرد که بانک همچنان شاهد اعمال فشار سهامداران فعال یا پیشرو بر مدیریت در آینده خواهد بود.

مکداد گفت که فشار زیادی از این واقعیت ناشی می شود که HSBC در بسیاری از کشورهای جهان فعالیت می کند، اما بیشتر سود خود را از واحدهای هنگ کنگ و بریتانیا به دست می آورد.

او گفت: “ساده کردن ساختار منطقی است. با این حال، به عنوان یک بانک، ساده کردن آن آسان نیست.”

او به تلاش‌های اچ‌اس‌بی‌سی برای فروش واحد خرده‌فروشی فرانسه و همچنین فعالیت‌هایش در کانادا اشاره کرد. “اگر این کار انجام شود، عالی خواهد بود. اما همه این چیزها زمان می برد و ساده نیست.”

با توجه به مشکلات اخیر بخش بانکی در ایالات متحده و اروپا، مکداد به سرعت اضافه می کند که اینها به این معنی نیست که HSBC یک بانک مشکل دار است.

«این فقط یک بانک است که عملیات عالی دارد [in] هنگ کنگ و جاهای دیگر. من دارای برخی عملیات بسیار سودآور و بسیار قوی است. و سپس عملیات های دیگری انجام می دهد که شاید نیازی به آن نداشته باشد.»

سهام HSBC در هنگ کنگ در روز جمعه 0.6 درصد کاهش یافت.

نشست سالانه قرار است ساعت 6 بعد از ظهر به وقت هنگ کنگ آغاز شود.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا