سرویس مخفی وام های تقلبی همه گیر را به SBA فدرال برمی گرداند

سرویس مخفی 286 میلیون دلار پول دزدیده شده برای کمک به کووید را بازیابی می کند

این آژانس روز جمعه اعلام کرد که سرویس مخفی ایالات متحده 286 میلیون دلار وام های کمک های همه گیر جهانی را که به طور تقلبی دریافت کرده بود، به اداره تجارت کوچک بازگرداند.

وجوه ارسال شده به SBA از طریق برنامه وام بلایای آسیب اقتصادی (EIDL) با استفاده از اطلاعات ساختگی و هویت های سرقت شده به دست آمد.

مظنونان از Green Dot Bank، یک موسسه فین‌تک، برای نگهداری و انتقال وجوه کلاهبرداری استفاده کردند. این آژانس گفت که بیش از 15000 حساب کاربری در این توطئه توسط افراد در ایالات متحده و همچنین باندهای داخلی و فراملی جرایم سازمان یافته استفاده شده است.

تحقیقات ادامه دارد و اطلاعات بیشتری در مورد مظنونان بلافاصله منتشر نشده است. این تحقیقات توسط دفتر صحرایی سرویس مخفی در اورلاندو، فلوریدا آغاز شد و بانک گرین دات برای شناسایی حساب های تقلبی با آژانس همکاری کرد.

کلاهبرداران به طور کلی همیشه به دنبال راه‌ها و تکنیک‌هایی برای انجام بهتر جرایم خود هستند و امکانات مدرن تنها یکی از مواردی است که آنها استفاده می‌کنند. بنابراین در حال حاضر، ارزهای دیجیتال یک چیز بزرگ است، فین‌تک‌ها، سیستم‌های پرداخت شخص ثالث. اما موسسه‌ای وجود ندارد. روی داتسون، محقق ارشد سرویس مخفی، در مصاحبه ای به CNBC گفت، حتی موسسات مالی سنتی ما که در طول همه گیری مورد هدف قرار نگرفتند.

داتسون گفت، تحقیقات اولیه نشان داد که اکثر حساب‌های جعلی در گرین دات با هویت‌های مصنوعی و دزدیده شده و با استفاده از «قاطرهای پولی خواسته و ناخواسته» ایجاد شده‌اند.

داتسون گفت که سرویس مخفی و دفتر بازرس کل SBA در اوایل سال 2020 به 30000 موسسه مالی مشاوره دادند تا شاخص های کلاهبرداری را مشخص کنند و بانک ها را برای مشارکت با آژانس های فدرال برای بازیابی وجوه تقلبی راهنمایی کنند. وی افزود: این تحقیقات به دلیل وسعت و گستره آنها احتمالاً سالها طول خواهد کشید.

Green Dot گفت که با آژانس های فدرال از جمله سرویس مخفی برای شناسایی تقلب در این صنعت همکاری کرده است.

“حفاظت از حساب و جلوگیری از تقلب برای ما اولویت‌های اصلی است، و ما شبانه روز کار می‌کنیم و سرمایه‌گذاری هنگفتی برای شناسایی، مسدود کردن و رسیدگی به فعالیت‌های تقلبی انجام می‌دهیم. ما متعهد به محافظت از مشتریان و همچنین خدمت به عنوان هستیم. [a] آلیسون لوبرت، سخنگوی گرین دات، در بیانیه‌ای گفت: با همکاری سازمان‌های دولتی و همتایان صنعت، برای جلوگیری از تقلب همکاری می‌کنیم.

هانیبال ور، بازرس کل OIG گفت که همکاری با سرویس مخفی تا به امروز منجر به بیش از 400 کیفرخواست و نزدیک به 300 محکومیت در ارتباط با کلاهبرداری همه گیر شده است.

دولت ایالات متحده بیش از 1 تریلیون دلار به خیابان اصلی در هر دو برنامه حفاظت از حقوق و دستمزد و برنامه EIDL اختصاص داد. PPP به شرکت‌های کوچک اجازه می‌داد وام‌هایی را قرض کنند که اگر وام‌گیرنده بیشتر سرمایه را در حقوق و دستمزد استفاده کند، ممکن است بخشیده شود، در حالی که برنامه Covid-19 EIDL به وام‌گیرندگان اجازه می‌داد به وام‌هایی بر اساس از دست دادن موقت درآمد ناشی از همه‌گیری دسترسی داشته باشند. کمک هزینه پیش پرداخت نیز تحت EIDL در دسترس بود.

بررسی این دو برنامه توسط دفتر بازرس کل SBA هشدار داد که مجرمان به طور بالقوه از این سیستم به دلیل ماهیت سریع عرضه و تقاضا برای کمک سوء استفاده خواهند کرد. تحقیقات CNBC در برخی موارد نشان داد که دستیابی مجرمان از طریق هویت های سرقت شده چقدر آسان است.

SBA OIG گفت 87 میلیارد دلار وام EIDL بالقوه تقلبی را شناسایی کرده است.

هدف این طرح در سراسر کشور سرقت از مشاغل خیابان اصلی است

در دو سال گذشته، سرویس مخفی اعلام کرد که بیش از 1.4 میلیارد دلار از وجوه جعلی به دست آمده را ضبط کرده و در بازگرداندن حدود 2.3 میلیارد دلار به برنامه های بیمه بیکاری ایالتی کمک کرده است. نزدیک به 4000 تحقیق و بررسی کلاهبرداری مرتبط با بیماری همه گیر توسط سرویس مخفی آغاز شده است. بیش از 150 دفتر میدانی و 40 گروه ویژه سایبری درگیر هستند.

“این یک راه حل سریع نیست. همانطور که امروز در مورد 15325 حساب در یک موسسه مالی صحبت کردیم – این یک مورد است، بنابراین شما فقط می توانید به تعداد احتمالی مظنونان و تعداد تحقیقاتی که می تواند از آنها انجام شود فکر کنید. داتسون در یک کنفرانس خبری با اعلام وجوه برگشتی گفت.