سرمایه گذار چینی می گوید IPO پیشرو در جهان در گروه Ant هنوز امکان پذیر است

لیو کیانگ ، معاون رئیس گروه فناوری و مالی Fosun ، معاون رئیس هانی اوراق بهادار ، با ارجون خارپال ، خبرنگار ارشد CNBC ، در روز 1 CNBC East Tech West در هتل LN Garden Nansha Guangzhou در 17 نوامبر 2020 در نانشا صحبت می کند ، گوانگژو ، چین.

ژونگ ژی | سرگرمی گتی ایماژ | گتی ایماژ

Ant Group هنوز هم قادر به بزرگترین IPO جهان است یکی از سرمایه گذاران بزرگ این کشور می گوید: حتی اگر موانع نظارتی چین به شدت بر غول فناوری مالی سنگینی می کنند.

لیو کیانگ ، نایب رئیس گروه فناوری و مالی Fosun ، که سهام کوچکی در گروه مورچه دارد ، گفت که فناوری اساسی غول fintech و دسترسی به یک اکوسیستم از مشتریان کم هزینه همچنان یک پیشنهاد سرمایه گذاری قوی است.

لیو ، که همچنین معاون رئیس هانی اوراق بهادار است ، روز سه شنبه به آرجون خارپال از CNBC گفت: “من هنوز معتقدم آنها می توانند رکورد را ایجاد کنند.” وی به عنوان بخشی از کنفرانس سالیانه CNBC East Tech West سخنرانی می کرد ، که امسال هم از راه دور و هم در زمین در منطقه نانشا گوانگژو چین برگزار می شود.

افزایش مقررات مالی

لیست دوتایی مورد انتظار 34.5 میلیارد دلاری Ant Group به طور ناگهانی در 3 نوامبر پس از احضار رهبران آن ، از جمله کنترل کننده جک ما ، و توسط مقامات نظارتی چین متوقف شد. چند روز بعد ، مقامات بر لزوم تنظیم بیشتر صنعت فین تک کشور ، از جمله وام های خرد تأکید کردند.

لیو با اشاره به اینكه محصولات مالی كه هم بصورت آنلاین و هم آفلاین هستند باید تنظیم شوند از این اقدام نظارتی استقبال كرد. در واقع ، وی گفت: برخورد با فشار می تواند بازیکنان را مجبور به “تلاش بیشتر برای آموزش کاربران” کند و چنین اقداماتی قبلا “سرمایه گذاران را به سمت پیچیده تر شدن و سرمایه گذاری بیشتر سوق داده است.

لیو کیانگ ، معاون رئیس گروه مالی و فناوری Fosun ، معاون رئیس هانی اوراق بهادار ، در روز 1 CNBC East Tech West در هتل LN Garden Nansha Guangzhou در 17 نوامبر 2020 در نانشا ، گوانگژو چین صحبت می کند.

ژونگ ژی | سرگرمی گتی ایماژ | گتی ایماژ

لیو گفت ، گروه مورچه به نوبه خود می تواند این فشار را تحمل كند.

وی خاطرنشان کرد که این “یکی از معدود شرکت هایی است که می تواند” هر سه بعد “مورد نیاز یک شرکت فناوری مالی را با موفقیت مدیریت کند: جریان سرمایه ، جریان داده و جریان تجارت. با این حال ، او حاضر به قرار دادن قیمت در لیست بعدی نشد.

وی گفت: “من نمی توانم پیش بینی كنم كه چه مقدار از آنها می توانند جمع كنند. این به بازار سرمایه بستگی دارد.”

یک فرصت پس از Covid

این به تعویق انداختن در پس زمینه بیماری همه گیر ویروس کرونا رخ می دهد ، که استقبال سریع از خدمات فناوری مالی ، به ویژه در چین را شاهد بوده است. لیو گفت ، مورچه گروه آماده است تا با اکوسیستم بزرگ مشتریان کوچک تجار خود ، از این مزیت بهره ببرد.

من فکر می کنم مقامات همچنان به بازار نگاه می کنند و جهت توسعه را می دهند.

لیو کیانگ

معاون رئیس جمهور ، گروه فناوری و مالی Fosun

در حال حاضر ، چین یکی از پیشگامان پذیرش فناوری مالی در جهان است. امروز ، این کشور میزبان بازارهای پرداخت تلفن همراه 29 تریلیون دلاری است و بر اساس گزارش fintech توسط South China Morning Post ، آماده است تا به اولین جامعه بدون پول نقد در جهان تبدیل شود.

لیو ، كه پیش بینی نرخ رشد سالانه 50٪ برای صنعت طی 5 سال آینده را دارد ، گفت:

لیو خاطرنشان کرد ، با این وجود ، توسعه بیشتر در صنعت fintech نیز با مقررات اضافی روبرو خواهد شد.

وی گفت: “من فکر می کنم مقامات همچنان به بازار نگاه می کنند و جهت توسعه را می دهند.”