سایت های مسافرتی گوگل در نتایج جستجو به Airbnb آسیب می رسانند

برایان چسکی ، مدیر ارشد اجرایی و بنیانگذار Airbnb Inc ، روز دوشنبه ، 13 مارس 2017 ، در هنگام ناهار یک کلوپ اقتصادی نیویورک در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) در نیویورک ، ایالات متحده صحبت می کند.

مایکل ناگل | بلومبرگ | گتی ایماژ

Airbnb می گوید ، بر اساس اسنادی که این شرکت در هنگام آماده سازی برای فروش سهام به مردم ارائه کرده ، تجارت جستجوی گوگل مانع از آن شده است که شرکت مشترک در خانه ترافیک اینترنت را بدست آورد.

Airbnb به کاربران امکان می دهد اجاره ها و تجربیات کوتاه مدت خود را هنگام مسافرت رزرو کنند. تحت “عوامل خطر” در پرونده S-1 Airbnb ، این شرکت گفت که Google محصولات خود را نسبت به این شرکت ترجیح داده است و در نتیجه بازدید کنندگان آنلاین کمتری به وب سایت خود وارد شده است. در سال گذشته ، شرکت Alphabet ویژگی های جستجوی بیشتری مشابه وب سایت های مسافرتی ، از جمله برای اجاره تعطیلات ، اضافه کرده است.

در این دفترچه نامه آمده است: “ما بر این باوریم که نتایج SEO ما با راه اندازی تبلیغات Google Travel و Google Vacation Rental ، تأثیر منفی گذاشته است ، که باعث می شود برجسته بودن پلت فرم ما در نتایج جستجوی ارگانیک برای شرایط مربوط به سفر و قرارگیری در Google کاهش یابد”.

Airbnb توضیح SEO ، یا بهینه سازی موتور جستجو ، را به عنوان شیوه ای تنظیم می کند که محتوا به طور برجسته تری در نتایج جستجو بدون پرداخت هزینه محل قرار گیرد.

در این دفترچه اعلام شده است: “ما بر روی کانالهای پرداخت نشده مانند SEO تمرکز می کنیم”. “سئو شامل توسعه بستر ما به گونه ای است که موتور جستجو را قادر می سازد تا پلتفرم ما را به طور برجسته برای سوالات جستجو رتبه بندی کند که ممکن است محتوای پلت فرم ما مربوط باشد. تغییر در الگوریتم های موتور جستجو یا اقدامات مشابه تحت کنترل ما نیست و می تواند بر ما تأثیر منفی بگذارد. رتبه بندی موتور جستجو و بازدید از سیستم عامل ما. “

این شرکت هشدار می دهد که ادامه مشکلات در رتبه بندی جستجو می تواند آن را مجبور به هزینه بیشتر برای بازاریابی کند.

“تا آنجا که مارک و پلت فرم ما کمتر برجسته است و یا به هر دلیلی در نتایج جستجو ظاهر نمی شود ، ما باید هزینه بازاریابی پرداخت شده خود را افزایش دهیم که هزینه های کلی مشتری ما را افزایش می دهد و بر کسب و کار ما تأثیر منفی می گذارد ، نتایج عملیات و وضعیت مالی. “

وزارت دادگستری ماه گذشته دادخواست انحصارطلبانه خود را علیه آلفابت تنظیم کرد و ادعا کرد که این شرکت با قطع رقبا از کانالهای اصلی توزیع ، انحصار خود را به طور غیرقانونی حفظ کرده است. آلفابت این بحث را رد کرد و گفت که رقبا زیادی دارد و خدمات آن به مصرف کنندگان کمک می کند.

Airbnb و Alphabet یک عضو هیئت مدیره مشترک دارند ، Ann Mather.

اظهارات Airbnb به دنبال سایر مدیران سفر است که از تأثیر گوگل در صنعت مسافرت انتقاد کرده اند. مدیر عامل TripAdvisor استیون کافر ، منتقد دیرینه گوگل ، ماه گذشته به CNBC گفت که از دادخواست ضد انحصاری DOJ علیه واحد جستجوی الفبا استقبال می کند و می گوید این شرکت از “تسلط خود بر دروازه های اینترنت به هزینه سایر مشاغل” استفاده می کند.

مدیرعامل Expedia ، پیتر کرن نیز اخیراً گفت: “ما هیچ تیشه ای برای سنگ زنی در برابر Google نداریم ، با این تفاوت که فکر نمی کنیم بازار عادلانه است.”

Google بلافاصله درخواستی برای اظهار نظر ارسال نکرد.

اکنون تماشا کنید: پرونده های Airbnb برای IPO