ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل به جامعه هشدار می دهد که برای تأثیر شتاب هوش مصنوعی آماده شود

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، در یک پنل در اجلاس مدیران عامل قاره آمریکا به میزبانی اتاق بازرگانی ایالات متحده در 9 ژوئن 2022 در لس آنجلس، کالیفرنیا صحبت می کند.

آنا پولساز | گتی ایماژ

گوگل و الفبا ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت، گفت: “هر محصول هر شرکتی” تحت تاثیر توسعه سریع هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت و هشدار داد که جامعه باید خود را برای فناوری هایی مانند آنچه که در حال حاضر راه اندازی شده است، آماده کند.

در مصاحبه ای با “60 دقیقه” شبکه CBS که در روز یکشنبه پخش شد و لحن نگران کننده ای داشت، اسکات پلی مصاحبه کننده چندین پروژه هوش مصنوعی گوگل را امتحان کرد و گفت که “بی کلام” است و احساس می کند که “ناراحت کننده” است، با اشاره به توانایی های انسان مانند. از محصولاتی مانند ربات چت Google Bard.

پیچای به Pelley گفت: «ما باید به عنوان یک جامعه با آن سازگار شویم.» وی افزود که مشاغلی که توسط هوش مصنوعی مختل می شوند شامل «کارگران دانش» از جمله نویسندگان، حسابداران، معماران و از قضا، حتی مهندسان نرم افزار می شود.

پیچای گفت: «این روی هر محصول در هر شرکتی تأثیر خواهد گذاشت. “به عنوان مثال، شما می توانید یک رادیولوژیست باشید، اگر به 5 تا 10 سال آینده فکر کنید، یک همکار هوش مصنوعی با خود خواهید داشت. شما صبح می آیید، فرض کنید صد چیز را باید طی کنید. ممکن است بگوید، “اینها جدی ترین مواردی هستند که باید ابتدا بررسی کنید.”

Pelley مناطق دیگری را با محصولات پیشرفته هوش مصنوعی در Google مشاهده کرد، از جمله DeepMind، جایی که روبات‌ها فوتبال بازی می‌کردند، چیزی که خودشان، برخلاف انسان‌ها، فوتبال بازی می‌کردند. واحد دیگری روبات‌هایی را نشان داد که اقلام روی میز را تشخیص می‌دادند و سیبی را که پلی درخواست می‌کرد، آوردند.

پیچای هنگام هشدار درباره عواقب هوش مصنوعی گفت که مقیاس مشکل اطلاعات نادرست و اخبار و تصاویر جعلی “بسیار بزرگتر” خواهد بود و افزود که “می تواند باعث آسیب شود.”

کارمندان گوگل پس از شکست بارد، شرکت را مورد انتقاد قرار دادند

ماه گذشته، CNBC گزارش داد که در داخل، Pichai به کارمندان گفت که موفقیت برنامه تازه راه‌اندازی شده Bard اکنون به آزمایش عمومی بستگی دارد و اضافه کرد که “کارها اشتباه خواهند شد.”

گوگل ماه گذشته ربات چت هوش مصنوعی خود Bard را به عنوان یک محصول آزمایشی در اختیار عموم قرار داد. این امر به دنبال اعلام ژانویه مایکروسافت مبنی بر اینکه موتور جستجوی آن Bing شامل فناوری GPT OpenAI می‌شود که پس از راه‌اندازی ChatGPT در سال 2022 توجه بین‌المللی را به خود جلب کرد.

با این حال، ترس از عواقب پیشرفت سریع در هفته های اخیر به افکار عمومی و منتقدان نیز رسیده است. در ماه مارس، ایلان ماسک، استیو وزنیاک و ده‌ها نفر از دانشگاهیان خواستار توقف فوری آموزش «آزمایش‌های» مرتبط با مدل‌های زبان بزرگی شدند که «قدرت‌تر از GPT-4»، پرچم‌دار OpenAI LLM بودند. از آن زمان تاکنون بیش از 25000 نفر این نامه را امضا کرده اند.

Pelley در این بخش اظهار داشت: «فشار رقابتی در میان غول‌هایی مانند گوگل و استارت‌آپ‌هایی که هرگز درباره آنها نشنیده‌اید، بشریت را به سوی آینده سوق می‌دهد، چه آماده یا نه.

گوگل سندی را ارائه کرده است که در آن “توصیه هایی برای تنظیم هوش مصنوعی” ارائه شده است، اما پیچای گفت که جامعه باید به سرعت خود را با مقررات، قوانین برای مجازات سوء استفاده و معاهدات بین کشورها تطبیق دهد تا هوش مصنوعی را برای جهان ایمن کند و همچنین قوانینی را که “همسو با ارزش های انسانی از جمله اخلاق است. “

پیچای گفت: «این یک شرکت نیست که تصمیم بگیرد. به همین دلیل است که من فکر می‌کنم توسعه این نه تنها مهندسان، بلکه دانشمندان علوم اجتماعی، اخلاق‌شناسان، فیلسوفان و غیره را نیز شامل می‌شود.»

هنگامی که از پیچای پرسیده شد که آیا جامعه برای فناوری هوش مصنوعی مانند بارد آماده است یا خیر، پیچای پاسخ داد: “از یک طرف، احساس می کنم نه، زیرا سرعتی که ما می توانیم با آن به عنوان نهادهای اجتماعی فکر کنیم و با آن سازگار شویم، در مقایسه با سرعتی که فناوری با آن در حال تکامل است، وجود دارد. به نظر می رسد یک عدم تطابق است.”

با این حال، او اضافه کرد که خوشبین است زیرا در مقایسه با سایر فناوری ها در گذشته، “تعداد افرادی که نگران پیامدهای آن هستند” در اوایل این کار را انجام دادند.

آیا کلون های ChatGPT چین می توانند در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی به آن برتری نسبت به ایالات متحده بدهند؟

بارد از یک دستور شش کلمه ای توسط پلی، داستانی با شخصیت ها و طرحی که خود ابداع کرده بود، خلق کرد، از جمله مردی که همسرش نمی توانست باردار شود و غریبه ای که پس از سقط جنین و اشتیاق بسته شدن عزادار بود. پلي گفت: «من به ندرت حرف نمي زنم. “انسانیت با سرعت فوق العاده انسانی یک شوک بود.”

پلی گفت که از بارد پرسید چرا به مردم کمک می کند و او پاسخ داد “زیرا من را خوشحال می کند” که پلی گفت او را شوکه کرد. او به جیمز مانیکا، معاون گوگل که سال گذشته به عنوان رئیس بخش فناوری و جامعه استخدام شد، گفت: “به نظر می رسد که بارد در حال فکر کردن است.” مانیکا پاسخ داد که بارد هوشیار نیست و از خود آگاه نیست، اما می تواند مانند آن رفتار کند.

پیچای همچنین گفت که برد توهمات زیادی دارد پس از اینکه پلی توضیح داد که از بارد در مورد تورم پرسیده است و پاسخی فوری با پیشنهادهایی برای پنج کتاب دریافت کرد که وقتی بعداً بررسی کرد، در واقع وجود نداشتند.

وقتی پیچای گفت که “جعبه سیاهی” با ربات‌های گفتگو وجود دارد، که “شما به طور کامل متوجه نمی‌شوید” چرا یا چگونه پاسخ‌های خاصی را دریافت می‌کند، پلی نگران به نظر می‌رسید.

“شما به طور کامل نمی‌دانید که چگونه کار می‌کند و با این حال آن را به جامعه رها کرده‌اید؟” پلی پرسید.

پیچای در پاسخ گفت: «اجازه دهید اینطور بگویم، فکر نمی‌کنم که ما نیز به طور کامل درک کنیم که ذهن انسان چگونه کار می‌کند.