سامسونگ CBDC آفلاینی را بررسی می‌کند که با تلفن‌های گلکسی کار می‌کند

مردی در 31 ژانویه 2023 در ساختمان سئوچو این شرکت در سئول از مقابل تبلیغ گوشی هوشمند Samsung Galaxy Z Flip4 رد می شود.

جونگ یون جه | Afp | گتی ایماژ

غول تکنولوژی مصرف کننده سامسونگ به دنبال راه اندازی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی با همکاری بانک کره است.

شرکت الکترونیک کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که یادداشت تفاهمی با بانک مرکزی این کشور برای انجام تحقیقات فنی در مورد ارز دیجیتال امضا کرده است.

سامسونگ گفت که چنین CBDC که به یک ارز دیجیتال صادر شده توسط بانک مرکزی اشاره دارد، “آفلاین” کار می کند و می تواند به لطف یک تراشه ایمن در دستگاه ها بین صاحبان گوشی هوشمند گلکسی و ساعت های هوشمند ارسال شود.

سامسونگ گفت که می‌توان از طریق استفاده از فناوری ارتباط میدان نزدیک که در گوشی‌های هوشمند برای فعال کردن پرداخت‌های بدون تماس تعبیه شده است، پرداخت‌ها بین دستگاه‌ها انجام شود.

سامسونگ گفت که سال گذشته راه حلی را توسعه داده است که از فناوری NFC برای CBDC ها استفاده می کند. این شرکت اضافه کرد که این به کاربران اجازه می دهد حتی زمانی که اتصال اینترنتی ندارند، پرداخت انجام دهند.

در یک بیانیه مطبوعاتی در روز دوشنبه، سامسونگ اعلام کرد که این شرکت، همراه با بانک کره، به دنبال “تحقیق در مورد چگونگی به حداقل رساندن خطرات امنیتی مرتبط با پرداخت های آفلاین، برای پشتیبانی از تراکنش های قابل اعتماد در شرایط اضطراری حتی بدون اتصال به شبکه” هستند.

سئونگهون لی، معاون ارشد بانک کره در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: «ما بسیار خوشحالیم که اولین بانک مرکزی هستیم که فناوری CBDC آفلاین را با همکاری سامسونگ الکترونیک توسعه می دهد.

وی افزود: از طریق ایجاد این تفاهم نامه، ما امیدواریم که جمهوری کره همچنان در زمینه فناوری CBDC آفلاین پیشرو باشد، بخشی که به طور فعال توسط بانک های مرکزی جهانی در حال بررسی است.

وون جون چوی، معاون اجرایی تجربه تلفن همراه سامسونگ، گفت: “این همکاری با بانک کره به ما این امکان را داده است که نوآوری های امنیتی پیشرفته سامسونگ را در حوزه ارز دیجیتال اعمال کنیم.”

او افزود: “ما انتظار داریم که همکاری ما کمک ارزشمندی به پیشرفت فناوری جهانی CBDC آفلاین باشد.”

کشورهایی از چین تا ایالات متحده در حال پیشرفت تحقیقات و آزمایشات خود با به اصطلاح CBDC هستند به این امید که ارسال آنی پول برای مشتریان آسان تر شود.

چین قبلاً یک نسخه دیجیتالی از یوان چین ایجاد کرده است و CBDC خود را در شهرهای متعددی آزمایش می کند، در حالی که ایالات متحده نیز از نزدیک در حال بررسی است که آیا نسخه دیجیتالی دلار را عرضه کند یا خیر، و چگونه این کار می کند.

عملی بودن صدور CBDC توسط برخی از مفسران زیر سوال رفته است، زیرا انجام نقل و انتقالات با روش های موجود در حال حاضر مانند برنامه های بانکداری آنلاین و انتقال پول و ارزهای دیجیتال آسان است.

در حال حاضر ارزهای دیجیتالی مختلف توسعه یافته به صورت خصوصی به مردم اجازه می دهند تا پرداخت های نزدیک به آنی را نیز انجام دهند. اما اکثریت قریب به اتفاق توکن ها دوست دارند بیت کوین بسیار فرار هستند. استیبل کوین ها به عنوان راه حلی ممکن برای این امر معرفی شده اند – اگرچه دولت ها نسبت به توکن های صادر شده توسط شرکت های خصوصی محتاط هستند.

با این حال، زمانی که صحبت از تسویه فوری تراکنش ها می شود، دردسرهای واضحی برای مشاغل وجود دارد. نحوه راه‌اندازی سیستم بانکی به این معناست که اغلب ممکن است چند روز طول بکشد تا پرداخت‌های مشتریان تجار به طور واقعی تسویه شود.

این مشکلی است که شرکت‌های خصوصی و دولت‌ها امیدوارند از طریق فناوری‌های جدید، از جمله بلاک چین و ارزهای دیجیتال، آن را برطرف کنند.