سامسونگ پس از استفاده نادرست از چت بات، استفاده از هوش مصنوعی مانند ChatGPT را برای کارکنان ممنوع کرد

چانگ سونگ جون | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

سامسونگ استفاده از ابزارهای به اصطلاح مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT را برای کارمندان پس از کشف سوء استفاده شرکت از چنین خدماتی محدود می کند.

غول فناوری کره جنوبی سه شنبه به CNBC تایید کرد که استفاده از هوش مصنوعی مولد را از طریق رایانه های شخصی این شرکت به طور موقت محدود می کند.

کارمندان یکی از بزرگترین بخش های سامسونگ در یادداشتی در پایان آوریل پس از مواردی از سوء استفاده از این فناوری از این حرکت مطلع شدند.

بلومبرگ روز سه شنبه گزارش داد که برخی از کارکنان کدهای حساس را در ChatGPT آپلود کرده اند.

ChatGPT یک چت ربات هوش مصنوعی ویروسی است که بر روی حجم عظیمی از داده ها آموزش دیده است و قادر است به سوالات کاربران پاسخ دهد. این نوعی به اصطلاح هوش مصنوعی مولد است.

سامسونگ هنوز محصول مولد هوش مصنوعی خود را ندارد. ChatGPT توسط شرکت ایالات متحده OpenAI توسعه یافته است که توسط آن پشتیبانی می شود مایکروسافت در حالی که سایر محصولات مولد هوش مصنوعی شامل Bard گوگل است. وارد کردن داده‌های حساس شرکت در این خدمات متعلق به خارجی می‌تواند برای شرکت‌هایی که نگران نشت اطلاعات حیاتی هستند، نگرانی ایجاد کند.

شرکت خدمات مالی می گوید انتظار داریم بازار تراشه در نیمه دوم سال بهبود یابد

سامسونگ به کارمندان گفته است که هنگام استفاده از ChatGPT و سایر محصولات خارج از محل کار احتیاط کنند و به کارگران توصیه کرد که هیچ گونه اطلاعات شخصی یا شرکتی را در خدمات وارد نکنند.

در یک نظرسنجی سراسری شرکت سامسونگ که در ماه گذشته انجام شد، 65 درصد از کسانی که پاسخ دادند اظهار داشتند که در مورد خطرات امنیتی هنگام استفاده از خدمات هوش مصنوعی مولد نگرانی وجود دارد.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که استفاده از این فناوری را محدود می کند. بانک سرمایه گذاری آمریکا جی پی مورگان طبق گزارشات، استفاده از ChatGPT در اوایل سال جاری در میان کارکنان محدود شده است. و آمازون امسال به کارمندان هشدار داد که اطلاعات محرمانه از جمله کد را در ChatGPT آپلود نکنند.

شرکت‌ها در حال ارزیابی روش‌هایی هستند که از طریق آن می‌توان از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد در تجارت خود استفاده کرد. ChatGPT می تواند به مهندسان کمک کند تا کد کامپیوتری تولید کنند، به عنوان مثال، برای سرعت بخشیدن به وظایف خود. توسعه دهندگان نرم افزار در گلدمن ساکس از هوش مصنوعی مولد برای کمک به تولید کد استفاده کرده اند.

علی‌رغم آخرین محدودیت‌ها، سامسونگ به دنبال راه‌هایی است که از طریق آن می‌توان از هوش مصنوعی مولد برای افزایش بهره‌وری و کارایی کارکنان استفاده کرد.