سازنده هواپیماهای بدون سرنشین Zipline ویتامین ها، پیتزاها و نسخه ها را به محموله اضافه می کند

زیپ لاین در یازدهمین لیست سالانه Disruptor 50 در رتبه 25 قرار دارد

شرکت فناوری پهپاد Zipline که با پرواز تجهیزات پزشکی حیاتی مانند کیسه‌های خون و واکسن‌ها بر فراز زمین‌های ناهموار در رواندا به شهرت رسید، جنبه تجاری رونق تجاری خود را دیده است. معاملات با Walmart و طراحی جدید پهپاد، باعث شده است Zipline به بازیکن بزرگتری در دنیای خرده فروشی و تحویل در خانه تبدیل شود، و نه تنها در مکان های صعب العبور.

روز چهارشنبه، این شرکت قراردادهای تحویل جدیدی را در ایالات متحده اعلام کرد، با شرکت خرده فروشی مکمل های غذایی و سلامتی GNC برای سالت لیک سیتی، و پیتزای زنجیره ای Pagliacci Pizza در منطقه سیاتل برای منطقه بزرگ متروی سیاتل. Pagliacci و Zipline یک جعبه پیتزا با طراحی سفارشی جدید برای قرار دادن دو پیتزا و مخلفات جانبی 13 اینچی در پهپادهای Zipline ایجاد کرده‌اند. سومین قرارداد جدید به ریشه‌های پهپادهای خود نزدیک‌تر است: با شرکت تدارکات مراقبت‌های بهداشتی مستقر در نیویورک Associated Couriers، آن را انجام داد. به بیماران در مراکز مراقبت طولانی‌مدت در سراسر لانگ آیلند، نسخه‌ها و داروهای تخصصی را ارائه می‌دهد.

رندر P2 Zips در حال شارژ در یک ایستگاه.

زیپ لاین

این معاملات بخشی از توسعه اخیر Zipline در زمینه تحویل در خانه است که دارای پلتفرم پهپاد جدید آن است که به نام P2 Zip شناخته می‌شود، برای آنچه که می‌گوید تحویل تقریبا بی‌صدا است، که می‌تواند تا 24 مایل را از هر طرف از اسکله به اسکله تا جوامع محلی طی کند. ، و می تواند به 99٪ آدرس ها در مناطق شهری و حومه شهر با سرعتی بسیار سریعتر از تحویل سنتی زمینی برسد.

دور از اولین آزمایش‌های خود در مناطق کوهستانی و روستایی، Zipline قصد دارد این افسانه را که پهپادها نمی‌توانند در مناطق شهری با تراکم بالا کار کنند را از بین ببرد.

“وقتی به شهری اشاره می کنید، مردم همیشه به نیویورک و شیکاگو فکر می کنند، اما واقعیت این است که اکثر شهرهای ایالات متحده شبیه منهتن یا شیکاگو نیستند. آنها بیشتر شبیه فونیکس، دنور، لس آنجلس، هیوستون یا کلر رینودو کلیفتون، مدیر عامل زیپلاین، کلر رینودو کلیفتون، مدیر عامل شرکت زیپلاین، روز چهارشنبه، بعد از زیپ لاین، در برنامه «ناهار پاور» شبکه CNBC گفت: در آن مکان‌ها، این فناوری می‌تواند تأثیر بسیار زیادی از نظر تحویل ده برابر سریع‌تر، با نصف هزینه و با انتشار صفر داشته باشد. در فهرست CNBC Disruptor 50 در سال 2023 در رتبه 25 قرار گرفت.

Zipline چهار بار در لیست CNBC Disruptor قرار گرفته است.

Rinaudo Cliffton گفت که Zipline قبلاً در شهرهای شهری در سراسر ایالات متحده ارائه شده است که مردم انتظار ندارند این فناوری شروع شود. دو مرکز توزیع اول آن در شارلوت، کارولینای شمالی و بنتونویل، آرکانزاس، خانه Walmart هستند.

پوشش بیشتر CNBC Disruptor 50 2023

پروازهای پهپادهای زیپ لاین برای اولین بار در سال 2016 برای کمک به شبکه ملی تحویل خون در رواندا آغاز شد و طبق مطالعه منتشر شده در Lancet، این رویکردی است که می تواند منجر به کاهش ضایعات خون تا 67 درصد شود.

Rinaudo Cliffton ناکارآمدی ها و ضایعات مشابهی را، به ویژه در مورد انتشار کربن، در شیوه تحویل امروز می بیند. او با استناد به چهار میلیارد تحویل فوری که پیش‌بینی می‌شود امسال تنها در ایالات متحده انجام شود، می‌گوید که آینده به تحویل پهپادهای بیشتری نیاز دارد.

او گفت: «ما در واقع فکر می‌کنیم که این امر اجتناب‌ناپذیر است که به سمت سیستم‌هایی تغییر کند که ساکت، کمتر مزاحم و در واقع برای محیط‌زیست خوب هستند.

او افزود که بین رویکرد شبکه لجستیکی که برای اکثر تحویل‌ها استفاده می‌شود و اندازه و وزن اکثر بسته‌ها در تجارت الکترونیک، زیر پنج پوند، گسست بزرگی وجود دارد.

در اوایل سال جاری، والمارت اعلام کرد که با شرکای خود از جمله Zipline، DroneUp و Flytrex، به 36 مرکز تحویل هواپیماهای بدون سرنشین در سراسر آریزونا، آرکانزاس، فلوریدا، کارولینای شمالی، تگزاس، یوتا و ویرجینیا افزایش یافته و 6000 پرواز انجام داده است.

هفته گذشته، زیپلاین 600000مین تحویل خود را تکمیل کرد و تنها در دو سال، قصد دارد هر سال پروازهای پهپادی بیشتری نسبت به بسیاری از خطوط هوایی بزرگ ایالات متحده انجام دهد.