رکود فناوری ایالات متحده فرصتی برای هند است: Infosys Narayana Murthy

رکود اقتصادی ایالات متحده فرصتی را برای هند ایجاد می کند: بنیانگذار Infosys

Infosys بنیانگذار نارایانا مورتی اخراج فنی در ایالات متحده را فرصتی برای هند می داند.

“من به این چیزها نگاه می کنم [such as tech layoffs] به عنوان بخشی از یک چرخه تجاری منحنی بالا و پایین، بالا و پایین می رود. مورتی به CNBC Conversation گفت بنابراین من آنقدر نگران نخواهم بود.

در حالی که شرکت‌های فناوری اطلاعات داخلی هند نگران هستند که کندی رشد اقتصاد ایالات متحده می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های فناوری و پروژه‌های شرکت آمریکایی در هند شود، مورتی گفت که شرکت‌های فناوری اطلاعات هندی در عوض سود خواهند برد.

مورتی به تنویر گیل از CNBC گفت: «هرگاه رکودی در ایالات متحده یا در جهان توسعه‌یافته رخ می‌دهد، فرصت بزرگ‌تری برای کشورهایی مانند هند، به‌ویژه در بخش من، که ارزش بیشتری برای پول فراهم می‌کنند، وجود دارد.

مورتی گفت: “در شرایط رکود، بازار کمی کوچک می‌شود و منشور ما کاملاً مشخص است. ما حتی سخت‌تر کار می‌کنیم و پس از آن سهم کمی از بازار را به خود اختصاص می‌دهیم و شما هیچ مشکلی از دست دادن شغل نخواهید داشت.”

اطلاعات بیشتر در مورد فناوری و رمزنگاری را از CNBC Pro بخوانید

مورتی که گاهی به عنوان پدر بخش فناوری اطلاعات هند شناخته می‌شود، – به همراه شش دوستش – Infosys را در سال 1981 تأسیس کرد. او از سال 1981 تا 2002 به عنوان مدیرعامل فعالیت کرد.

اینفوسیس با سرمایه گذاری اولیه 250 دلاری همسر مورتی، به یک شرکت چند میلیارد دلاری به ارزش بیش از 60 میلیارد دلار تبدیل شده است.

دومین شرکت بزرگ فناوری اطلاعات هند بیش از 346000 کارگر در سراسر جهان از آسیا و اقیانوسیه گرفته تا آمریکای شمالی و اروپا و خاورمیانه استخدام می کند.

کرینا مهتا، یکی از بنیانگذاران شرکت توسعه نرم‌افزار فراساحلی Fortune Infosys در ایالات متحده، در پستی در لینکدین گفت که بسیاری از شرکت‌ها برای کیفیت با هزینه‌های کمتر، توسعه نرم‌افزار را به هند برون‌سپاری می‌کنند.

“با کار با [Indian developers]مهتا گفت، شما با هزینه کاملاً مناسب در مقایسه با قیمت هایی که در غرب باید بپردازید، به متخصصان فناوری اطلاعات با کیفیت بالا دسترسی خواهید داشت.

شرکت های آمریکایی و اروپایی دیگری هم هستند. بنابراین من فکر می کنم فرصت ما در سال های آینده به دست خواهد آمد.

نارایانا مورتی

بنیانگذار، Infosys

مهتا گفت که هند دارای یک مجموعه استعداد پر از توسعه دهندگان نرم افزار ماهر است که طیف گسترده ای از تخصص های فنی را از فناوری های مرتبط و اصلی مانند برنامه نویسی پایتون تا فناوری های جدیدتر سازمانی مانند NET Core توسعه داده اند.

طبق گفته شرکت توسعه نرم‌افزار سفارشی Peerbits، شرکت‌ها می‌توانند با انتقال نیازهای توسعه نرم‌افزار سفارشی خود به هند 20 تا 30 درصد در هزینه‌های فناوری صرفه‌جویی کنند.

مورتی گفت: «درسی برای شرکت‌های آمریکایی این است که اطمینان حاصل کنند که بهره‌وری خود را بهبود می‌بخشند، هزینه‌های خود را به طور خودکار کاهش می‌دهند، حتی بدون وابستگی به کشورهایی مانند هند، چین و غیره. من فکر می‌کنم این راهی برای حرکت به جلو است.

فرصت های پیش رو

چگونه NR Narayana Murthy Infosys را تأسیس کرد

مورتی گفت که بسیاری از شرکت های آمریکایی دوست دارند شرکت جنرال الکتریک و مایکروسافت مراکز تحقیق و توسعه در هند راه اندازی کرده اند.

مورتی گفت: «شرکت‌های آمریکایی و اروپایی دیگری هم هستند. بنابراین فکر می‌کنم فرصت ما در سال‌های آینده به دست خواهد آمد.»

مورتی می‌گوید: «رهبری هند در زمان نخست‌وزیر شری نارندرا مودی، ابتکارات زیادی مانند «استارت‌آپ هند» انجام داده است تا مطمئن شود که کشور به منبعی برای نوآوری تبدیل می‌شود.