دیوید ساکس قصد دارد به ران دیسانتیس در برابر دونالد ترامپ کمک کند

دیوید ساکس، مدیرعامل Zenefits در کنفرانس TechCrunch Disrupt در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا صحبت می کند.

پل چین | سانفرانسیسکو کرونیکل | روزنامه های هرست از طریق گتی ایماژ

دیوید ساکس، سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز و مدیر اولیه PayPal، مجموعه‌ای از پول نقد در اوایل کمپین میان‌دوره‌ای 2022 داشت و می‌خواست بهترین راه‌ها برای کمک به جمهوری‌خواهان را پیدا کند.

به گفته افراد آشنا، او برای مشاوره با کارولین رن تماس گرفت.

رن یک مجری کهنه کار جمهوری خواه است که برای کمپین شکست خورده دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2020 پول جمع آوری کرده است. او همچنین به جمع آوری پول برای حمایت از تظاهرات طرفدار ترامپ کمک کرد که در 6 ژانویه 2021 قبل از یورش صدها نفر از حامیان رئیس جمهور وقت به ساختمان کنگره ایالات متحده برگزار شد.

ساکس از رن پرسیده است که جمهوری خواهان چگونه برنامه ریزی می کنند تا از سازمان های غیرانتفاعی همسو با دموکرات ها که از بودجه خوبی برخوردار هستند جلوگیری کنند. به عنوان مثال، برخی از این سازمان های غیرانتفاعی توسط میلیاردر جورج سوروس تامین مالی می شوند. این شخص گفت که رن به ساکس گفت که جمهوری خواهان در ایجاد و تأمین مالی یک شبکه عظیم از سازمان های غیرانتفاعی که می تواند حزب جمهوری خواه را در انتخابات تقویت کند، عقب مانده اند. این افراد و برخی دیگر در این داستان به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا در مورد مسائل خصوصی صحبت کنند.

سوابق کمیسیون انتخابات فدرال نشان می دهد که ساکس بیش از 1 میلیون دلار در طول دوره انتخابات 2022 اهدا کرده است و بسیاری از چک های کلان او به کمیته های اقدام سیاسی که از جمهوری خواهان حمایت می کنند، می رود. ساکس همچنین به ایجاد یک سازمان غیرانتفاعی 501(c)(4) برای اعمال نفوذ سیاسی کمک کرد، خبرگزاری Puck قبلا گزارش داد.

این حرکات و حمایت اخیر او از کمپین ریاست جمهوری ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا – از جمله میزبانی مراسم آغازین نامزد در توییتر – نشان می دهد که چگونه ساکس برای تبدیل شدن به یک پادشاه جمهوری خواه تلاش می کند. پیتر تیل، یک اهداکننده بزرگ در دوره‌های انتخاباتی گذشته که با ساکس کار می‌کرد پی پال در دوران دات کام، گفته است که به کاندیداهای فردی در انتخابات 2024 کمک نخواهد کرد.

ساکس از دموکرات ها نیز حمایت کرده است. او اخیراً به نماینده رو خانا، کالیفرنیا، که منطقه آن شامل دره سیلیکون است، کمک مالی کرد و میزبان جمع آوری کمک مالی بود. دفتر خانا او را برای مصاحبه در دسترس قرار نداد، اما این قانونگذار در بیانیه‌ای به CNBC گفت که او با ساکس در «توقف افزایش قیمت‌های پیمانکاران دفاعی و دفاع از حقوق متمم اول آمریکایی‌ها» همسو است.

اما با جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات در کاخ سفید، ساکس خود را به عنوان یک تقویت‌کننده سرسخت جمهوری‌خواه در چرخه انتخابات 2024 معرفی کرده است.

سرمایه گذار دارای رزومه طولانی در زمینه فناوری و سرگرمی است. او پس از ترک پی پال، پلتفرم همکاری سازمانی یامر را تأسیس کرد که مایکروسافت در سال 2012 آن را به مبلغ 1.2 میلیارد دلار خریداری کرد، سپس به عنوان مدیر عامل استارتاپ منابع انسانی Zenefits در یک زمان مشکل برای آن شرکت فعالیت کرد. او همچنین در سال 2005 فیلمی به نام “Thank You for Smoking” را تهیه کرد که درباره سه لابیست که برای صنایع تنباکو، الکل و سلاح گرم کار می کنند.

اما ساکس هرگز قدرت یا پول نقد Thiel یا Elon Musk، یکی دیگر از دوستان و مدیران سابق PayPal را نداشته است.

“مطمئناً به نظر می رسد که شما مردی دارید که در سایه همسالان خود زندگی کرده است که در راه های بزرگ شرکت کرده اند و پر سر و صدا هستند و او – مانند بسیاری از ما – فکر می کند دولت می تواند بهتر باشد. بنابراین او راه روشنی پیدا کرد و از شهرت لذت می برد. یک مدیر کهنه کار سرمایه گذاری خطرپذیر به CNBC گفت.

ساکس به ایمیل CNBC که به دنبال پاسخ به بیش از ده ها سوال بود، پاسخ نداد. سخنگوی کمپین DeSantis قبل از انتشار درخواستی برای اظهار نظر نداد.

درایو برای DeSantis

به گفته جولی ساموئلز، رئیس گروه حمایت از فناوری Tech: NYC، احساسات گسترده ضد ترامپ در میان جامعه فناوری ممکن است نیروی محرکه پشتیبان ساکس و جو لونزدیل سرمایه‌دار خطرپذیر از DeSantis باشد.

ساموئلز گفت: «هنوز در بسیاری از محافل فناوری این احساس وجود دارد که نمی‌توانید در محافل «مودب» حامی ترامپ باشید. ظاهر DeSantis با مدیران فنی ممکن است به او در مورد رای دهندگان جوان کمک کند.

و اگر دسانتیس با برخی از بخش‌های جامعه فناوری همکاری داشته باشد، او واقعاً خود را جوان‌تر و بزرگ‌تر از ترامپ می‌داند، جایی که فکر می‌کنم او مسیر خود را می‌بیند. از اینجا،” ساموئلز گفت.

با ماه‌های باقی مانده از انتخابات مقدماتی، ترامپ در نظرسنجی‌های اولیه مقدماتی پیشرو است و بسیار جلوتر از دیسانتیس. آخرین ردیاب اولیه Morning Consult رئیس جمهور سابق را با برتری 34 درصدی نسبت به فرماندار فلوریدا نشان می دهد.

تلاش ساکس در سال 2022 شامل اهدای کمی بیش از 300000 دلار به PAC Good Government PAC بود، بر اساس سوابق FEC. آن گروه، به نوبه خود، 100000 دلار برای دوستان ران دیسانتیس PAC فرستاد، که از نامزدی موفق دسانتیس برای انتخاب مجدد در فلوریدا حمایت کرد. طبق سوابق کمپین فلوریدا، ساکس همچنین 50000 دلار به گروه طرفدار DeSantis در چرخه گذشته اهدا کرد.

FEC کمک‌های اهداکنندگان به گروه‌های حمایت غیرانتفاعی را که می‌توانند از نامزدها نیز حمایت کنند، ردیابی نمی‌کند. Puck گزارش داد که سال گذشته، Sacks یک گروه غیرانتفاعی 501(c)(4) به نام Purple Action Inc. را راه اندازی کرد که “به دنبال تأثیرگذاری بر دنیای سیاست و سیاست است.”

ساکس، به گفته پاک، به عنوان یکی از کارگردانان این گروه فعالیت می کند. آن غیرانتفاعی ملزم به افشای عمومی اهداکنندگان خود نخواهد بود.

PAC ها و روابط لابی

سوابق FEC نشان می دهد که PAC دولت خوب بنفش هنوز فعال است، که نشانه ای است که می تواند از DeSantis برای ریاست جمهوری حمایت کند. PAC بزرگترین کمک های فردی خود را از ساکس و همسرش دید.

این گروه بی سر و صدا تیمی از مشاوران با نفوذ را جمع آوری کرد، از جمله برخی از آنها که با حزب جمهوری خواه ارتباط داشتند.

PAC همچنین به یک شرکت با مسئولیت محدود کمتر شناخته شده به نام Bay Strategies پرداخت. پرونده های FEC می گوید که دولت خوب بنفش در چرخه 2022 حدود 16000 دلار برای “خدمات مشاوره” و “مشاوره استراتژی سیاسی” به Bay Strategies پرداخت کرده است. این پرونده ها نمی گویند که چه کسی LLC را اداره می کند.

بر اساس سوابق تجاری به دست آمده توسط CNBC، استوارت هال و جیل کندریک، دو تن از مشاورانی که به راه اندازی Bay Strategies کمک کردند، با فروشگاه قدرتمند لابی Crossroads Strategies و Public Policy Holding Co. ارتباط دارند.

هال، یکی از بنیانگذاران Crossroads، که زمانی دستیار سناتور سابق ریچارد شلبی، R-Ala. بود، از طریق سازمان برای شرکت های بزرگ از جمله لابی می کند. گروه آلتریا، AT&T، بوئینگ، شرکت جنرال الکتریک و Hearst Corp.، طبق گفته گروه ردیابی غیرحزبی OpenSecrets. یک فرم ثبت نام کسب و کار در سال 2016 که در واشنگتن دی سی ثبت شده است، هال را به عنوان “فرماندار” برای استراتژی خلیج فهرست می کند.

هال همچنین مدیر عامل شرکت هولدینگ پالیسی عمومی است، تجارتی که می گوید “گروهی از شرکت های مشاوره برتر متخصص در روابط دولتی، روابط عمومی، تحقیقات استراتژیک، نفوذ مردمی و راه حل های کمپین دیجیتالی است.” بر اساس وب سایت این شرکت، شرکت های مشاوره شامل Crossroads Strategies و Forbes Tate Partners هستند.

کندریک که زمانی به عنوان مدیر مالی در Crossroads Strategies کار می کرد و اکنون مدیر عملیاتی شرکت هولدینگ پالیسی عمومی است، فرم ثبت کسب و کار سال 2016 را برای Bay Strategies به عنوان “فرماندار یا یک فرد مجاز” امضا کرد. فرم.

به گفته هال، کوین مک‌گرن، لابی‌کننده روابط دولتی Forbes Tate Partners، با استراتژی Bay نیز مرتبط است.

به گفته Puck، مک گران، که برای رئیس سابق مجلس نمایندگان، جان بونر در ایالت اوهایو نیز کار می کرد، “بیشتر به ساکس در زمینه ماشین آلات و رعایت قوانین کمک می کند.” طبق گفته OpenSecrets، مک گران به عنوان یک لابی ثبت شده برای فوربس تیت، در حال حاضر نماینده AT&T، انجمن کارشناسان مستقل وام مسکن و وام عمده فروشی متحد است.

طبق گزارش OpenSecrets، هال امسال در مورد مسائل مربوط به بانکداری، هوافضا، امنیت داخلی، مخابرات و تجارت لابی کرده است. به گفته OpenSecrets، مک گران روی مسائل مرتبط با اطلاعات رسانه، امور مالی، مخابرات و ایمنی محصولات مصرف کننده کار کرده است.

دیگر لابی‌گران فوربس تیت نماینده SpaceX، شرکت اکتشاف فضایی ماسک هستند. سی‌ان‌بی‌سی گزارش داده است که ماسک در زمانی که ساکس در آنجا کار می‌کرد، یکی از مدیران ارشد PayPal با Thiel بود و ماسک پس از خرید 44 میلیارد دلاری خود در سال گذشته، ساکس را برای کمک به اداره توییتر جذب کرد.

هال سوالاتی را در مورد استراتژی خلیج به مک گران ارجاع داد که هال در ایمیلی به او گفتدرگیر آن کار است” با PAC دولت خوب بنفش. کندریک و مک گران به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

در سایه دره

ساکس می‌تواند خلأ پولی را که Thiel، سرمایه‌گذار میلیاردر و حامی اولیه فیس‌بوک که در سال 2016 تقویت‌کننده اصلی ترامپ بود، پر کند.

بر اساس گزارش OpenSecrets، تیل در چرخه انتخابات 2022 35 میلیون دلار به اهداف جمهوری خواهان کمک کرد و او را به دهمین کمک کننده در کشور تبدیل کرد.

غول پیکر سیلیکون ولی در پادکست اخیر با باری ویس، مفسر محافظه‌کار گفت که در کمک به نامزدها در انتخابات 2024 دخالت نمی‌کند. با این حال، تیل در همان مصاحبه گفت که فکر می‌کند دسانتیس می‌تواند رئیس‌جمهور بزرگی باشد و اگر نامزد جمهوری‌خواهان شود، از او در انتخابات عمومی حمایت خواهد کرد.

هنگامی که CNBC از او پرسید که آیا از DeSantis حمایت خواهد کرد یا خیر، سخنگوی Thiel به CNBC گفت: “پیتر هرگز برنامه ای برای حمایت مالی از نامزدها در سال 2024 نداشت.”

ساکس قبلاً به شبکه خود در جامعه فناوری که شامل ماسک می‌شود، همراه با «پادکست All-In» با حضور ساکس و سرمایه‌گذاران فناوری دیگر، جیسون کالاکانیس، دیوید فریدبرگ و چامات پالیهاپیتیا، روی آورده است تا به تبلیغ نامزدهایی که او دوست دارد کمک کند.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

ساکس در حالی که فرماندار فلوریدا رسما نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد، رویداد فضایی توییتر را در ماه می با حضور ماسک و دیسانتیس مدیریت کرد. در حالی که این رویداد به دلیل مشکلات فنی دچار تاخیر شد، تیم DeSantis می‌گوید که در 24 ساعت اول کمپین فقط بیش از 8 میلیون دلار جمع‌آوری کردند.

ساکس همچنین حوزه نفوذ خود را به روی دیگر سیاستمداران باز کرده است. «پادکست همه‌چیز» نامزد دموکرات ریاست جمهوری رابرت اف کندی جونیور را به نمایش گذاشته است.

قبل از اینکه کندی وارد پادکست شود، ساکس در قسمت قبلی گفته بود که از نامزد دورنگار نسبت به بایدن “تأیید می کند”. نظرسنجی اخیر CNN حاکی از آن است که کندی با 20 درصد از رای دهندگان دموکرات و دموکرات حمایت می کند. بایدن در همین نظرسنجی 60 درصد از آن گروه حمایت کرد.

خدمه «All-In» همچنین درباره احتمال حضور نیکی هیلی، نامزد ریاست جمهوری جمهوریخواهان در این برنامه، بحث کردند. و ساکس در یک قسمت اخیر گفت که او قصد دارد از کمپین DeSantis بخواهد که فرماندار فلوریدا با مصاحبه موافقت کند.

کالاکانیس، یکی از مجریان پادکست، در طول این اپیزود پیشنهاد کرد که کمک‌های ساکس برای حمایت از DeSantis باید به گروه کمک کند تا با فرماندار فلوریدا مصاحبه کند.

کالاکانیس به ساکس گفت: “اوه، اوه اوه! شما 150 سکه گذاشتید – او را به اینجا ببرید.”

ماسک به مرداک می‌پردازد: آیا او پادشاه جدید رسانه‌های محاوره‌ای است؟