دیدی که تاکسی های بدون راننده خود را توسعه می دهد، قصد دارد آنها را در سال 2025 راه اندازی کند

غول سواری چینی DiDi اولین رباتاکسی مفهومی DiDi Neuron را معرفی کرد. دارای یک بازو در پشت برای برداشتن چمدان یا بیدار کردن مسافران خوابیده است. DiDi در حال همکاری با خودروسازان چینی برای توسعه تاکسی های خودران خود است که قصد دارد در سال 2025 راه اندازی شود.

DiDi Global

DiDi Global روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال توسعه تاکسی های خودران خود در کنار خودروسازان چینی است و قصد دارد آنها را در سال 2025 در سرویس سواری خود راه اندازی کند.

واحد رانندگی خودران غول چینی همچنین یک رباتاکسی مفهومی یا تاکسی بدون راننده به نام DiDi Neuron را به نمایش گذاشت. این شامل یک بازوی رباتیک در پشت است که می تواند چمدان ها را بردارد یا مسافران را در صورت خوابیدن از خواب بیدار کند.

DiDi گفت که در کنار خودروسازان خودروهای انرژی جدید، که شامل تولیدکنندگان خودروهای برقی است، برای توسعه روباتاکسی خود کار می کند.

این شرکت که مقر آن در پکن است همچنین یک تجارت حمل و نقل خودکار به نام Kargobot را اعلام کرد که به گفته آن بیش از 100 کامیون بدون راننده در حال کار است. DiDi گفت که تمرکز بر خدمات لجستیک و حمل و نقل است.

DiDi همچنین دو قطعه سخت افزاری را با تمرکز بر رانندگی خودکار منتشر کرد. اولین مورد که با همکاری شرکت فناوری چینی Benewake ساخته شده است، DiDi Beiyao Beta LiDAR نام دارد. Lidar مخفف Light Detection and Ranging Technology است. سیستم‌های لیدار لیزرهایی را ارسال می‌کنند که به عقب باز می‌گردند و می‌توانند فاصله را اندازه‌گیری کنند. این پرتوهای برگشتی توسط یک الگوریتم پردازش می‌شوند تا نمایشی سه‌بعدی از اشیاء اطراف ایجاد کنند – یک فناوری کلیدی برای وسایل نقلیه خودران برای درک محیط خود.

توسعه دوم یک پلت فرم محاسباتی برای اتومبیل های خودران به نام Orca است.

هدف جاه طلبانه روباتاکسی و محصولات جدید DiDi، تمایل آن را برای سوق دادن فراتر از سواری به مناطق جدید، از جمله توسعه فناوری رانندگی خودکار، برجسته می کند.

DiDi واحد رانندگی خودران خود را در سال 2016 راه‌اندازی کرد و در سال 2019 آن را به یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت تبدیل کرد. از آن زمان تاکنون، از حامیان مالی از جمله SoftBank کمک مالی خارج کرده است. این شرکت در حال آزمایش رباتاکسی خود در نقاط مختلف چین بوده است. ماه گذشته، عملیات تجاری رباتاکسی خود را در شهر جنوبی گوانگژو چین آغاز کرد.

چین از توسعه خودروهای بدون راننده حمایت کرده است. دولت‌های شهرهای بزرگ مانند پکن و گوانگژو به شرکت‌هایی از Baidu گرفته تا WeRide و Pony.ai اجازه داده‌اند تا خودروهای خودران خود را آزمایش کنند.

اعلامیه‌های DiDi پس از نزدیک به دو سال بررسی شدید دولت چین انجام می‌شود که نشانه‌هایی است که سرکوب نظارتی ممکن است کاهش یابد.

این غول سواری پس از اینکه در ژوئن 2021 در فهرست ایالات متحده قرار گرفت، با قانونگذاران مواجه شد. برنامه DiDi در نهایت از اپ استورهای چینی حذف شد و به آن دستور داده شد که ثبت نام کاربران جدید را متوقف کند. دیدی از فهرست ایالات متحده خارج شد و اکنون به دنبال عرضه عمومی هنگ کنگ است.

در ژانویه، برنامه‌های DiDi به فروشگاه‌های اپلیکیشن در چین بازگشتند، که نشان می‌دهد بدترین بررسی‌ها به پایان رسیده است. و ماه گذشته، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد تجارت خود را به شهرهای بیشتری در چین گسترش دهد.