در رودخانه نیویورک ، یک پروژه قدرت جزر و مدی شکل می گیرد

این تصویر سه توربین حاصل از پروژه جزیره روزولت جزیره روزدانت انرژی را نشان می دهد که در رودخانه ایست نیویورک واقع شده است.

قدرت وانت

در طول سالها ، رودخانه شرق شهر نیویورک با آواز بزرگداشت شده است ، تصاویر نمادینی برای فیلم ها ارائه می دهد و حتی از ترکیب شعر الهام گرفته است.

از کشتی هایی که مسافران را به داخل و از محل کار گرفته تا کشتی های بزرگتر حمل و نقل کالا می کنند ، این توده آب – یک تنگه جزر و مدی است که در طی سالها به شدت از اثرات آلودگی رنج برده است – می تواند یک کندوی پرتحرک فعالیت باشد.

مدتی است که در حال حاضر ، برنامه ای متمرکز بر توسعه قدرت جزر و مدی ، نوعی انرژی تجدیدپذیر است که می تواند در سالهای آینده نقش مهمی داشته باشد.

پروژه انرژی جزر و مد جزیره روزولت Verdant Power از سال 2002 در حال توسعه است. در اواخر اکتبر ، با نصب یک آرایه قدرت جزر و مدی متشکل از سه توربین ، این اقدام یک قدم دیگر به جلو برداشت.

هدف گسترده از آخرین توسعه – Verdant Power قبلاً توربین هایی را در رودخانه شرقی نصب کرده است – خدمت به عنوان “نمایش فناوری” پیش فروش تجاری توربین نسل پنجم این شرکت و همچنین فناوری نصب TriFrame آن است.

یکی از جنبه های این عملیات ارزیابی عملکرد توربین ها در محیط آنها خواهد بود. مدیر عامل شرکت Verdant Power جان بانیگان در مصاحبه تلفنی اخیر خود با CNBC گفت: “ما پس از شش ماه عملیات” بازیابی و جایگزینی “خواهیم داشت.

وی توضیح داد كه یك توربین از سیستم نصب خارج می شود و جایگزین یك توربین دیگر می شود و سپس این فناوری برای كارهای بعدی “حداقل” شش ماهه مجدداً به كار گرفته می شود.

بانیگان در مورد توربین برداشته شده از آب افزود: “ما به آن اجزا نگاه خواهیم کرد ، روده ها ، عملکرد توربین را بررسی خواهیم کرد و یاد خواهیم گرفت که پس از شش ماه کار در یک محیط خشن چه می توانیم – خورنده و محیط آب دریا – فقط برای اینکه ببینیم همه چیز در حد انتظار است یا نه ، همانطور که اطمینان داریم اتفاق خواهد افتاد. ”

از نظر اندازه آن ، این طرح کم است: هر توربین در نصب Verdant Power فقط 35 کیلووات ظرفیت دارد ، و یکی از بنیانگذاران آن ، Trey Taylor ، آن را “یک پروژه نمایشی” توصیف کرده است که “به گونه ای طراحی شده بود که به راحتی برای هر اندازه ، (و) عمق آب تا شاید 60 متر. ” ظرفیت توربین ها بر اساس قطر 5 متری روتورهای آنها و همچنین متوسط ​​سرعت جریان جزر و مدی 25/2 متر بر ثانیه است.

Verdant Power بودجه ای را از سازمانهایی از جمله وزارت انرژی ایالات متحده و سازمان تحقیق و توسعه انرژی ایالت نیویورک دریافت کرده است. علیرغم اینکه یک طرح نمایشی کوچک است ، جدیدترین نصب آن تحت مجوز تجاری آزمایشی از کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال برای تولید برق آغاز شده است. این سیستم به شبکه محلی Con Edison متصل شده است ، که به آن امکان می دهد برق را به جزیره روزولت ارسال کند.

برنامه ها و پتانسیل ها

مراحل اخیر نشان دهنده نمونه دیگری از چگونگی توسعه و آزمایش طرحهای متمرکز بر قدرت جزر و مد است.

این موارد شامل نصب سه توربین نوا در نوآوری در سایتی در جزایر شتلند ، اسکاتلند ، در سال 2016 است. چهارمین مورد در سال 2020 به عنوان بخشی از پروژه گسترش آرایه – که بیش از چهار سال است برق را به شبکه ارسال می کند ، اضافه شد. اکنون – به شش توربین.

پیشرفت دیگر در آبهای شمال اسکاتلند ، آرایه جریان جزر و مدی MeyGen است. بر اساس به روزرسانی عملیاتی منتشر شده در ژانویه ، فاز اول آرایه که از چهار توربین 1.5 مگاواتی تشکیل شده است ، سال گذشته بیش از 13.8 گیگاوات ساعت برق به شبکه ارسال کرده است.

این رقم در مقایسه با بالاترین حد قبلی 7.4 گیگاوات ساعت در سال 2018 افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.

چالش های پیش رو

در حالی که برنامه های بزرگی برای بخش تجدیدپذیر مبتنی بر دریا وجود دارد – فقط یک مثال ، اتحادیه اروپا خواهان 40 GW انرژی اقیانوس مانند انرژی جزر و مدی و موجی تا سال 2050 است ، از 13 مگاوات امروز – طیف وسیعی از چالش ها هنگام بروز به توسعه و گسترش فن آوری.

آژانس بین المللی انرژی فن آوری های دریایی را دارای “پتانسیل بزرگ” توصیف کرده است اما اضافه می کند که برای “امکان کاهش هزینه های ناشی از راه اندازی کارخانه های بزرگتر تجاری” پشتیبانی سیاسی اضافی برای تحقیق ، طراحی و توسعه مورد نیاز است.

در بازگشت به ایالات متحده ، Banigan Verdant Power مجموعه ای از عوامل مشابه را ذکر کرد که نقش مهمی در پیش رو دارند.

وی توضیح داد که چگونه در سالهای پیش رو صنعت و همچنین شرکتش با چالش انجام پروژه های آزمایشی و تبدیل آنها به یک پروژه تجاری کامل مقابله می کنند.

وی افزود: “شماره دو این است كه هزینه های ما به مرور كاهش یابد و این امر با انجام پروژه های واقعی و تولید مقادیر زیادی از مشاغل و کالاهای سرمایه ای تولید یا تحقق خواهد یافت.”

او در مورد آینده یادداشت خوش بینانه ای زد. “بزرگترین چالش صنعت واقعاً بهره برداری از بازار است در حالی که هزینه های خود را کاهش می دهیم تا به ویژه با منابع تجدیدپذیر جایگزین رقابت کنیم و ما در حال انجام این کار هستیم و موفق خواهیم بود.”