در اینجا چیزی است که مدیر عامل تسلا در نظر داشت

ایلان ماسک آخرین بار در سال 2020 برای مراسم تحویل مدل 3 از چین بازدید کرد. در اولین سفر او پس از 3 سال، مدیر عامل تسلا با مقامات ارشد دولتی دیدار کرد و با کارکنان کارخانه گیگافکتوری شانگهای صحبت کرد.

دینگ تینگ | خبرگزاری شین هوا | گتی ایماژ

ماسک با مقامات چینی دیدار کرد

ماسک روز سه‌شنبه با وزیر خارجه چین، چین گانگ، دیدار کرد.

بر اساس بیانیه وزارت چین، چین در مورد پتانسیل بازار خودروهای الکتریکی در چین صحبت کرد که به گفته وی “چشم انداز گسترده ای برای توسعه دارد”.

ماسک از مردم چین و دستاوردهای چین تمجید کرد. در این بیانیه آمده است که تسلا با “جداسازی” مخالف است و مایل است به گسترش تجارت خود در چین ادامه دهد.

ماسک روز چهارشنبه با جین ژوانگ لونگ، وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین دیدار کرد. بر اساس بیانیه این وزارتخانه، دو طرف درباره “توسعه وسایل نقلیه انرژی جدید و وسایل نقلیه هوشمند شبکه ای” گفتگو کردند.

ماسک روز پنجشنبه با چن جینینگ، دبیر حزب شانگهای دیدار کرد. کارخانه گیگافکتوری تسلا در شانگهای، تنها سایت تولید آن در چین و یکی از بزرگترین کارخانه‌های خودروساز برقی در جهان واقع شده است.

بر اساس بیانیه رسمی، چن در مورد شانگهای به عنوان مکانی برای تجارت بین المللی صحبت کرد. این بیانیه افزود: ماسک موفقیت کارخانه گیگا شانگهای را ستود و گفت که امیدوار است به افزایش همکاری با این شهر در زمینه‌های مختلف ادامه دهد.

ماسک با معاون نخست وزیر دیدار می کند

رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که ماسک همچنین با معاون نخست وزیر چین، دینگ ژوئینگ، یکی از مقامات ارشد این کشور دیدار کرد. دینگ به عنوان وفادار به شی جین پینگ، رهبر چین شناخته می شود. دینگ بخشی از کمیته دائمی دفتر سیاسی، یک نهاد عالی حکومتی به رهبری شی است.

مشخص نیست که چه چیزی مورد بحث قرار گرفته است، اما این دیدار روابط نزدیک ماسک با سیاستمداران ارشد چینی را برجسته می کند.

ماسک با رئیس بزرگترین سازنده باتری EV در جهان ملاقات می کند

طبق گزارش رسانه های محلی، ماسک همچنین با Zeng Yuqun، رئیس CATL، بزرگترین شرکت باتری خودروهای الکتریکی جهان و تامین کننده تسلا، ملاقات کرد. تصویری که در رسانه‌های محلی منتشر شد و CNBC نمی‌توانست فوراً آن را تأیید کند، ماسک و زنگ را در حال قدم زدن در کنار یکدیگر در هتلی نشان می‌داد.

در ماه مارس، بلومبرگ گزارش داد که تسلا در حال بررسی ساخت یک کارخانه باتری در ایالات متحده با مشارکت CATL است.

CATL از اظهار نظر خودداری کرد و مشخص نبود که ماسک و زنگ در مورد چه چیزی صحبت کردند.

ماسک از کارخانه گیگافکتوری شانگهای بازدید می کند

بر اساس ویدئویی که اکانت رسمی این شرکت در سرویس چینی توییتر Weibo منتشر کرده، ماسک روز پنجشنبه از کارخانه گیگا فکتوری تسلا در شانگهای بازدید کرد.

این میلیاردر برای کارکنان سخنرانی کرد و از آنها تمجید کرد.

ماسک به کارکنان گفت: «این فوق‌العاده چشمگیر است که چگونه توانسته‌ای بر مشکلات و چالش‌های زیادی غلبه کنی. من به مردم سراسر جهان می گویم، خودروهایی که ما در اینجا تولید می کنیم نه تنها کارآمدترین تولید، بلکه بالاترین کیفیت را نیز دارند.

کارخانه شانگهای کلید توسعه این خودروساز برقی به چین بوده است.