دریافت 7500 دلار اعتبار مالیاتی خودروهای الکتریکی ممکن است سخت باشد. در اینجا راه حل هایی وجود دارد

Jackyenjoyphotography | لحظه | گتی ایماژ

چرا ادعای اعتبار خودروهای برقی جدید ممکن است سخت تر باشد

قانون کاهش تورم، که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در ماه اوت امضا کرد، الزامات تولیدی مختلفی را برای خودروهای هیبریدی تمام الکتریکی و پلاگین جدید تعیین کرد تا بتوانند واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی کامل ۷۵۰۰ دلاری باشند.

به عنوان مثال، از 17 آگوست، مونتاژ نهایی خودرو باید در آمریکای شمالی انجام می شد.

به گفته وزارت خزانه داری، دو الزام نهایی – که در مورد تامین قطعات باتری خودرو و مواد معدنی حیاتی اعمال می شود – در 18 آوریل آغاز می شود و طی چند سال دیگر فاز خواهد شد.

اطلاعات بیشتر از امور مالی شخصی:
آیا از مالیات آگاه هستید؟ در امتحان ما شرکت کنید تا متوجه شوید
مفهوم برنامه بودجه 80 میلیارد دلاری IRS برای مالیات دهندگان چیست
در اینجا یک راهنمای دهه به دهه برای ایجاد ثروت آورده شده است

هدف قانونگذاران تشویق خودروسازان به ساخت باتری با زنجیره تامین داخلی به جای تکیه بر کشورهایی مانند چین برای قطعات ضروری است.

با این حال، در کوتاه‌مدت، انتظار می‌رود که فهرست فعلی خودروهایی که واجد شرایط دریافت اعتبار ۷۵۰۰ دلاری هستند، حداقل تا زمانی که سازندگان بتوانند قوانین جدید باتری را رعایت کنند، کاهش یابد.

IRS لیست خودروهای برقی واجد شرایط را در 17 آوریل به روز خواهد کرد. در آن زمان، خودروهایی که در حال حاضر واجد شرایط معافیت مالیاتی هستند ممکن است با اعتبار مالیاتی کمتری همراه باشند یا اصلاً وجود نداشته باشد، شاید فقط به طور موقت.

اعتبار 4000 دلاری برای خودروهای برقی مستعمل شرایط کمتری دارد

کریستیان بوسی/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

قانون کاهش تورم همچنین برای مصرف کنندگانی که خودروهای برقی یا سلول سوختی مستعمل می خرند، اعتبار مالیاتی ایجاد کرده است.

معافیت مالیاتی برای خودروهای دست دوم که در سال 2023 اعمال شد، 4000 دلار یا 30 درصد قیمت فروش است، هر کدام کمتر باشد.

این «اعتبار وسایل نقلیه تمیز که قبلاً متعلق به آنها بود» هیچ یک از قوانین تولید مرتبط با خودروهای برقی جدید را ندارد – که یک راه حل بالقوه برای مصرف کنندگانی است که در بازار خودروهای الکتریکی هستند و می خواهند پس انداز مالیاتی خود را به حداکثر برسانند.

“اگر وسیله نقلیه جدیدی که می خواهید واجد شرایط نیست [for the $7,500 credit]، ممکن است بتوانید مقداری پول پس انداز کنید [by buying a used EV] و یک اعتبار مالیاتی دریافت کنید.»

نکات مالیاتی 2023: اعتبار مالیاتی EV

او گفت که اعتبار خودروی مستعمل برای انتخاب گسترده ای از خودروها اعمال می شود. مصرف کنندگان می توانند برای بررسی اینکه کدام خودروهای مستعمل واجد شرایط هستند، از فهرست IRS استفاده کنند.

در اینجا برخی از معیارهای اصلی برای واجد شرایط بودن خودروها و مصرف کنندگان برای اعتبار آورده شده است:

  • خودرو باید از نمایندگی مجاز خریداری شود.
  • سال مدل خودرو باید حداقل 2 ساله باشد.
  • قیمت فروش باید 25000 دلار یا کمتر باشد.
  • این فقط برای افراد در دسترس است، نه برای مشاغل.
  • اگر درآمد سالانه آنها از آستانه های مشخصی فراتر رود، خریداران واجد شرایط دریافت اعتبار نیستند: 75,000 دلار برای مجردها، 112,500 دلار برای سرپرستان خانواده و 150,000 دلار برای زوج های متاهل که اظهارنامه مالیاتی مشترک ارائه می دهند. خریداران درآمد را برای سالی که خودرو را خریداری کرده اند یا سال قبل، هر کدام کمتر باشد، ارزیابی می کنند. (درآمد به عنوان “درآمد ناخالص تعدیل شده اصلاح شده” اندازه گیری می شود. برای تعیین نحوه محاسبه AGI اصلاح شده می توانید به این سوالات متداول مراجعه کنید.)

با این حال، کاترین بریکز، مدیر عامل در گروه خدمات مشاوره انرژی و اعتبار مالیاتی KPMG، گفت: این محدودیت‌های درآمدی «بسیار پایین‌تر» از محدودیتی است که برای اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری برای خودروهای جدید اعمال می‌شود. آستانه درآمد مربوط به خودروهای جدید دو برابر خودروهای برقی مستعمل است.

هر دو اعتبار جدید و استفاده شده غیرقابل استرداد هستند، به این معنی که خریداران خودرو برای دریافت هر ارزشی از معافیت‌های مالیاتی باید دارای تعهد مالیاتی باشند.

بریکز در مورد اعتبار خودروی مستعمل گفت: “اگر من 4000 دلار بدهی مالیاتی نداشته باشم، اعتبار مالیاتی برای من چقدر است؟ نه زیاد.”

با این حال، از سال 2024، مکانیسم جدیدی برای خودروهای نو و دست دوم راه اندازی می شود که به موجب آن خریداران می توانند اعتبار مالیاتی خود را به دلالان انتقال دهند – شاید به فروشندگان اجازه دهد معافیت مالیاتی را به جای یک مزیت، به تخفیف در محل فروش برای مصرف کنندگان تبدیل کنند. به گفته کارشناسان، تنها می توان در هنگام ارائه اظهارنامه مالیاتی سالانه مطالبه کرد. IRS قصد دارد راهنمایی های بیشتری را در مورد این ماده انتقال صادر کند.

7500 دلار معافیت مالیاتی برای اجاره خودروی برقی جدید

مت کاردی | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

از طرف دیگر، به نظر می رسد مصرف کنندگان برای اجاره خودروهای سواری برقی جدید، معافیت مالیاتی به ارزش 7500 دلار دریافت کنند.

Malmgren گفت و این مزیت مالیاتی الزامات تولیدی را که به خرید خودروهای جدید متصل است را شامل نمی شود. این بدان معناست که تعداد بیشتری از وسایل نقلیه در ابتدا احتمالاً واجد شرایط خواهند بود – این امر را تا حدودی برای مصرف کنندگانی که مایل به اجاره خودرو هستند به عنوان یک راه گریز تبدیل می کند.

Malmgren گفت: “محدودیت های بسیار کمی وجود دارد که اعمال می شود.”

قانون کاهش تورم این “اعتبار خودروهای پاک تجاری واجد شرایط” را برای صاحبان مشاغل ایجاد کرد. به گفته Malmgren، خودروسازان وابسته به لیزینگ یا بازوهای تامین مالی هستند که وسایل نقلیه الکتریکی را برای مقاصد تجاری می خرند و سپس خودروها را به مصرف کنندگان اجاره می دهند – در این مرحله آنها ممکن است معافیت مالیاتی مربوطه را به آنها واگذار کنند.

«بیشتر تولیدکنندگان واقعاً به وضوح نشان داده اند که کل مبلغ را عبور خواهند داد [to consumers]Malmgren در مورد 7500 دلار گفت: “اما باید بررسی کنید. زیرا همه آنها آن را منتقل نمی کنند.”