درآمد برکشایر هاتاوی (BRK.A) سه ماهه اول 2023

درآمد عملیاتی برکشایر در سه ماهه اول 12 درصد افزایش یافته است، وجوه نقد به 130 میلیارد دلار رسیده است.

درآمد برای وارن بافت برکشایر هاتاوی در سه ماهه اول، تا حدی به لطف جهش در تجارت بیمه این مجموعه، جهش کرد.

درآمدهای عملیاتی، که شامل سود کسب‌وکارهای دارای مالکیت کامل این مجموعه است، در سه ماهه اول به 8.065 میلیارد دلار رسید. این رقم در مقایسه با 7.16 میلیارد دلار در سال گذشته 12.6 درصد افزایش یافته است.

سود حاصل از پذیره نویسی بیمه به 911 میلیون دلار رسید که نسبت به 167 میلیون دلار در سال قبل به شدت افزایش یافت. درآمد سرمایه گذاری بیمه نیز 68 درصد افزایش یافت و از 1.170 میلیارد دلار به 1.969 میلیارد دلار رسید.

Geico شاهد چرخش بزرگی در سه ماهه بود و به سود 703 میلیون دلاری بازگشت. این بیمه‌گر خودرو در سال گذشته به دلیل از دست دادن سهم بازار به رقیب Progressive، 1.9 میلیارد دلار ضرر ناشی از تعهدات پیش از مالیات را متحمل شد. آجیت جین، نایب رئیس عملیات بیمه برکشایر، قبلا گفته بود که بزرگترین مقصر عملکرد ضعیف Geico، تله ماتیک است.

کسب و کار راه آهن این شرکت، BNSF، همراه با شرکت انرژی خود شاهد کاهش درآمد سال به سال بود. عملیات طبقه‌بندی‌شده در «سایر مشاغل کنترل‌شده» و «کسب و کارهای غیرکنترل‌شده» نسبت به دوره قبل از آن افزایش جزئی داشته است.

وارن بافت در نشست سالانه برکشایر هاتاوی در لس آنجلس، کالیفرنیا. 1 مه 2021.

جرارد میلر | CNBC

موجودی نقدی برکشایر از 128 میلیارد دلار در سه ماهه چهارم سال 2022 به 130.616 میلیارد دلار افزایش یافت. برکشایر همچنین 4.4 میلیارد دلار سهام – بیشترین میزان از سه ماهه اول سال 2021 – از 2.8 میلیارد دلار در پایان سال گذشته بازخرید کرد.

درآمد خالص برکشایر، که شامل سود سرمایه گذاری کوتاه مدت می شود، از 5.6 میلیارد دلار در مدت مشابه سال قبل به 35.5 میلیارد دلار در سه ماهه در سه ماهه افزایش یافت که نشان دهنده بازگشت سرمایه گذاری های سهام وارن بافت در سه ماهه اول، مانند اپل است. اگرچه بافت به سرمایه گذاران هشدار می دهد که به نوسانات سه ماهه در سودهای محقق نشده در سرمایه گذاری ها توجه نکنند.

آخرین نتایج سه ماهه این شرکت در آستانه نشست سالانه سهامداران این شرکت منتشر می شود، رویدادی که به عنوان “ووداستاک برای سرمایه داران” شناخته می شود.

سهام برکشایر کلاس A امسال تا پایان روز جمعه 4.9 درصد افزایش یافته است که از پیشرفت 7.7 درصدی S&P 500 عقب است. با این حال، سهام کمتر از 3٪ کمتر از بالاترین رکورد تاریخ است.

– یون لی از CNBC در گزارش‌سازی مشارکت داشت.

پخش زنده CNBC از نشست سالانه Berkshire Hathaway در سال 2023 را دنبال کنید که به صورت زنده از ساعت 9:45 صبح شنبه به وقت شرقی شروع می شود. اینجا.

نکات مهم و به روز رسانی های جلسه را به صورت زنده دنبال کنید اینجا.