دادگاه انگلستان فرجام خواهی فیس بوک را در تحقیق ادغام Giphy رد کرد

مارک زاکربرگ ، مدیر ارشد اجرایی و بنیانگذار Facebook Inc. ، برای جلسه جلسات کمیته خدمات مالی مجلس در واشنگتن دی سی ، ایالات متحده ، در روز چهارشنبه 23 اکتبر 2019 وارد می شود.

اندرو هارر | بلومبرگ | گتی ایماژ

لندن – خرید فیس بوک از پلت فرم عکس متحرک Giphy همانطور که توسط تنظیم کننده رقابت انگلیس برنامه ریزی شده است ، قابل بررسی است ، دادگاه دادگاه روز جمعه رای داد.

سازمان رقابت و بازارها (CMA) در ماه ژوئن اعلام کرد که تحقیق در مورد این معامله را به دلیل ترس از اینکه می تواند رقابت در انگلیس را کاهش دهد ، آغاز کرده است.

این سازمان “دستور اجرای اولیه” (IEO) را صادر كرد كه از ادغام این دو شركت در حالی كه CMA تحقیقات اولیه خود را انجام می دهد ، جلوگیری می كند.

به دنبال IEO ، فیس بوک درخواست “تحریم” کرد و خواستار معافیت بخش عمده ای از تجارت خود شد. اما CMA گفت که “اطلاعات لازم از فیس بوک برای تصمیم گیری” را دریافت نکرده است.

فیس بوک درخواست بررسی موقعیت CMA را داد اما روز جمعه دادگاه تجدیدنظر در رقابت انگلستان همه دلایل تجدیدنظر فیس بوک را رد کرد.

آندره کوسلی ، رئیس اجرایی CMA در بیانیه ای گفت: “این یک داوری مهم از دادگاه تجدید نظر در رقابت است و پیام روشنی را ارسال می کند – دستورات اجرای اولیه بخشی اساسی از جعبه ابزار ادغام CMA است ، که به شما این امکان را می دهد تا از رقابت بازار و مصرف کنندگان محافظت کند. بررسی ادغام را انجام می دهد. “

وی افزود: “شركتهایی كه به دنبال استرداد از IEO هستند باید قبل از تصمیم گیری برای آزادسازی آنها از بخشهایی از آن ، اطلاعات كافی را به CMA ارائه دهند – بنابراین بسیار مهم است كه آنها هرچه زودتر با CMA درگیر شوند.”

سخنگوی فیس بوک به CNBC گفت که این شرکت “با” CMA “همکاری” کامل دارد و به این کار ادامه خواهد داد. آنها گفتند: “ما در حال بررسی تصمیم دادگاه هستیم و گزینه های خود را در نظر می گیریم.” “این ادغام به نفع همه افرادی است که از GIPHY و برنامه های ما استفاده می کنند – از توسعه دهندگان گرفته تا ارائه دهندگان خدمات گرفته تا محتواسازان.”

Giphy بلافاصله به درخواست CNBC برای اظهار نظر پاسخ نداد.

دفتر مرکزی فیس بوک و Giphy هر دو در ایالات متحده هستند اما CMA می تواند ادغام ها را هنگامی که تجارت سالانه حداقل 70 میلیون پوند (88 میلیون دلار) گردش مالی دارد یا مشاغل ترکیبی حداقل 25٪ سهم از هر کس را بررسی کند ” معقول “بازار. این تنظیم کننده همچنین در حال تحقیق درباره سرمایه گذاری 575 میلیون دلاری آمازون در برنامه تحویل غذا Deliveroo است.

در زمان خرید ، فیس بوک گفت که قصد دارد Giphy را بیشتر در برنامه اینستاگرام ادغام کند “تا افراد بتوانند درست روش خود را پیدا کنند.”

این معامله همچنین توسط کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در حال بررسی است.