دادگاه الیزابت هولمز ترانوس که با ماسک ، فاصله اجتماعی برگزار می شود

الیزابت هولمز

دیوید اورل | CNBC

قاضی روز چهارشنبه گفت ، در آنچه که انتظار می رود یکی از مهمترین دادگاهها در این سالها باشد ، الیزابت هولمز با هیئت منصفه ای که ماسک صورت روشن دارد ، روبرو خواهد شد.

انتظار می رود که دادگاه در 9 مارس 2021 در دادگستری فدرال سان خوزه در طی دو تا چهار ماه برگزار شود.

قاضی منطقه ایالات متحده ادوارد داویلا روز سه شنبه نقشه ای از سالن دادگاه تغییر شکل داده که در آن 14 هیئت منصفه برای تعیین سرنوشت هولمز در فاصله اجتماعی نشسته اند.

داویلا که افزود واحدهای فیلتراسیون هوا در جایگاه شاهد وجود دارد ، گفت: “این یک آزمایش کاملاً متفاوت خواهد بود ، البته در بازه زمانی Covid.”

وکلای هولمز نگرانی خود را نسبت به شهادت برخی از شاهدان در دادگاه با افراد دیگر ابراز داشتند.

لنس وید ، وکیل دادگستری هولمز گفت: “من پیش بینی می کنم واکنش های شدیدی از سوی شاهدان ، به ویژه شاهدانی که بیش از 65 سال دارند یا به نوعی شرایط سلامتی دارند ، وجود داشته باشد.”

انتظار می رود که یک شخصیت کاملاً شناخته شده از شخصیت های سیاسی به عنوان شاهد در دادگاه از جمله اعضای هیئت مدیره سابق ترانوس و سرمایه گذاران مانند هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا و روپرت مورداک ، تیتر رسانه ای فراخوانده شوند.

احضاریه هیئت منصفه در حدود 30 دسامبر از طریق پست الکترونیکی ارسال می شود. اعضای هیئت منصفه هفته 15 فوریه یک پرسشنامه Survey Monkey ، که توسط دولت و وکلای مدافع تهیه شده است ، دریافت می کنند. سپس سه گروه از 20 هیئت منصفه احتمالی انتخاب می شوند تا انتخاب هیئت منصفه را در ماه مارس آغاز کنند. 9

جلسات دادرسی پیش از محاکمه هلمز بر اثر بزرگنمایی در هنگام شیوع بیماری همه گیر انجام شده است ، زیرا تعطیلات دادگاه ها در سراسر کشور انجام شده است.

عزیز سابق سیلیکون ولی و شرکت آزمایش خون وی ، ترانوس ، پس از تحقیقات وال استریت ژورنال در سال 2018 ، فن آوری اثبات نشده و شیوه های مشکوک تجاری را از بین برد.

هولمز و متهم همکارش رامش “سانی” بالوانی هرکدام در صورت محکومیت با ده اتهام کلاهبرداری جنایی و 20 سال زندان روبرو هستند.

وكلاي دفاع نيز نگراني از تحقيقات مداوم دولت در مورد هولمز را مطرح كردند.

وید گفت: “ما در آستانه محاکمه هستیم و این عقیده که تحقیقات در حال انجام است و ده ها هزار صفحه همچنان بر روی دفاعیه باران می بارند ، چندان منصفانه نیست.” “دولت از ما می خواهد که همچنان به اسب سوار شونده ادامه دهیم.”

داویلا گفت که او می خواهد دادرسی برای هر دو طرف عادلانه باشد ، و افزود “این یک پرونده جدی است اما این یک پرونده کلاهبرداری سیم است و پرونده های کلاهبرداری سیم بیشترین دادرسی در دادگاه های ما است.”

از جمله 20 درخواست ثبت شده در دو هفته گذشته می توان به درخواست هولمز برای جلوگیری از پیام های صمیمانه بین او و بالوانی که با او قرار گذاشته و همچنین عدم افشای شیوه زندگی مجلل وی برای هیئت منصفه ، اشاره کرد.

انتظار می رود جلسات دادرسی درباره این حرکات در ژانویه برگزار شود.