داده‌های MIT در ChatGPT جهش «سطح انقلاب صنعتی» را برای کارگران نشان می‌دهد

آیدان گومز، مدیرعامل Cohere می‌گوید هوش مصنوعی افراد را مؤثرتر می‌کند نه اینکه آنها را جابجا کند

روزهای اولیه ظهور هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT OpenAI است و بسیاری از افراد در بازار در صورت شگفت‌زده شدن از ترفندهای آن، از نحوه عملکرد آن برای اقتصاد و جامعه متقاعد نیستند.

وارن بافت در مصاحبه اخیر با بکی کوئیک در “Squawk Box” شبکه CNBC گفت که در حالی که ChatGPT “کارهای شگفت انگیزی” انجام داد و آهنگی را برای او به زبان اسپانیایی نوشت و “این یک پیشرفت تکنولوژیکی باورنکردنی است از نظر نشان دادن آنچه ما می توانیم انجام دهیم.” او در مورد نتایج نهایی برای جهان متقاعد نشده بود. او گفت: «فکر می‌کنم این فوق‌العاده است، اما نمی‌دانم مفید است یا نه».

او گفت که بخش صرفه جویی در زمان فناوری از جمله چیزهایی است که او را تحت تأثیر قرار داده است.

بافت گفت: “این می تواند به شما بگوید که هر کتاب، هر نظر حقوقی خوانده شده است. منظورم این است که میزان زمانی که می تواند در شما صرفه جویی کند، اگر انواع کارها را انجام می دادید، باور نکردنی است.”

اینجاست که مدیران عامل در فضای مولد هوش مصنوعی متمرکز هستند.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، در مصاحبه ای با جولیا بورستین از CNBC، پس از اینکه امسال به عنوان شرکت شماره 1 در فهرست مخرب CNBC 2023 معرفی شد، گفت که حرفه حقوقی نمونه خوبی است.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در مورد رونق ChatGPT:

«آنچه از مشتریانی که از API ما برای شرکت‌های حقوقی استفاده می‌کنند می‌شنویم این است که روش کار و کارایی که هر وکیلی می‌تواند به آن دست یابد و دقت آن را کاملاً تغییر می‌دهد و افراد را آزاد می‌کند تا کارهایی را که واقعاً به خوبی انجام می‌دهند، انجام دهند. آلتمن می‌گوید و داشتن این ابزار جدید برای دادن هرچه بیشتر اهرم به آنها.

این چیزی را تایید می کند که مدیران فنی که مستقیماً با شرکت های حقوقی کار می کنند قبلاً به CNBC گفته اند و یکی از مشتریان شرکت حقوقی و حسابداری او گفته است که احساس در حال حاضر این نیست که هوش مصنوعی جایگزین وکلا شود، بلکه “وکلا که از هوش مصنوعی استفاده می کنند جایگزین وکلا خواهند شد. این متخصصان موثرتر، کارآمدتر خواهند بود، آنها می توانند کارهای بیشتری انجام دهند.”

آلتمن گفت: “این الگویی است که ما بارها و بارها در بسیاری از صنایع شاهد آن هستیم و من در مورد آن بسیار هیجان زده هستم.” “من فکر می کنم که تقریباً همه چیز را تحت تأثیر قرار خواهد داد.”

پوشش بیشتر CNBC Disruptor 50 2023

هنوز تحقیقات زیادی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد، اما داده های اولیه شواهد حکایتی را تایید می کنند. مطالعه ای که توسط محققان MIT در ماه مارس منتشر شد نشان داد که کارگران با استفاده از ChatGPT 37 درصد کارآمدتر بودند.

آیدان گومز، مدیر عامل استارت‌آپ مولد هوش مصنوعی Cohere، که رتبه 44 را در فهرست Disruptor 50 امسال کسب کرد، روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با CNBC به آن مطالعه MIT اشاره کرد و گفت: «نتایج شگفت‌انگیز هستند». “این در سطح انقلاب صنعتی بزرگ است. کاری که موتور بخار برای کار مکانیکی انجام داد، این فناوری برای کار فکری انجام خواهد داد.”

گومز در اظهارات خود برای CNBC تاکید کرد که این تحقیق هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است. نویسندگان تحقیق MIT، ویتنی ژانگ و شاکد نوی، نتوانستند نظر بدهند زیرا این تحقیق در حال حاضر در مرحله ارسال به یک مجله برای بررسی و انتشار است.

به طور جداگانه، یک مطالعه جدید از محققان دانشگاه استنفورد و دفتر ملی تحقیقات اقتصادی نشان داد زمانی که نمایندگان خدمات مشتری برای یک شرکت خرده‌فروشی از دستیاران مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کردند، بهره‌وری به طور متوسط ​​14 درصد افزایش یافت.

هوش مصنوعی مولد در حال حاضر شروع به “تاثیر محسوس بر کارگران” کرده است

پلتفرم Cohere به توسعه دهندگان و مشاغل در هر اندازه – حتی آنهایی که در یادگیری ماشینی تخصص ندارند – این امکان را می دهد تا ویژگی های هوش مصنوعی مانند کپی رایتینگ، جستجو، هوش مصنوعی مکالمه، خلاصه سازی یا تعدیل محتوا را در برنامه تلفن همراه یا پلت فرم خدمات شرکت خود ادغام کنند. Cohere با فروشنده فناوری خدمات مشتری هوش مصنوعی کار می کند LivePerson و دارای معاملات ابری با گوگل، خدمات وب آمازون و اوراکل است. نیروی فروش یک سرمایه گذار در این شرکت است، یکی از اولین سرمایه گذاری هایی که غول فناوری مدیریت ارتباط با مشتری در سال جاری در یک صندوق جدید هوش مصنوعی انجام داد. گومز به همراه یکی از بنیانگذاران نیک فراست، از Google Brain، یک تیم هوش مصنوعی یادگیری عمیق اکتشافی که اکنون بخشی از Google Research است، آمدند. در حالی که در الفباگوگل، گومز و سایر محققان به توسعه روش جدیدی برای پردازش زبان طبیعی – ترانسفورماتورها – کمک کردند که سیستم‌ها را قادر می‌سازد تا بافت کلمه را با دقت بیشتری درک کنند.

نظراتی مانند گومز به بحث در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی جایگزین نیروی انسانی می شود یا آن را افزایش می دهد، کمک کرده است. در بخش هایی مانند آموزش، این ترس ها در حال حاضر زیاد شده است. گومز، مطابق با چشم انداز اکثر مدیران هوش مصنوعی، به اسکریپت “افزایشی” پایبند است.

او گفت: «آنچه می‌بینید این است که انسان‌ها در کاری که انجام می‌دهند ده برابر مؤثرتر می‌شوند.

او گفت که ما باید مراقب باشیم که شرکت‌ها هوش مصنوعی را دلیل اخراج در آینده بدانند. او انتظار دارد که این بهانه بیاید.

گومز گفت: اما کارگران در حال حاضر یک مزیت نیز دارند: زمان لازم برای ادغام فناوری هوش مصنوعی در پشته فناوری موجود است.

او گفت: “واقعیت این است که این روند در نیم دهه آینده روند کندی خواهد داشت و زمان برای تطبیق و تغییر شغل وجود خواهد داشت.” “و صادقانه بگویم، شما آن را دوست خواهید داشت.”

نظرات او روشن کرد که کارگران بهتر است به آن عادت کنند.

ما در حال استقرار واقعی هستیم، بنابراین فکر می‌کنم جوشاندن زیر آب تمام این کار است که فقط برای تغییر هر محصول، هر شرکتی انجام می‌شود.»

مطالعه MIT بیشتر ارزیابی ترکیبی از نتایج نهایی برای کارگران و بازار کار ارائه کرد. افزایش بهره‌وری در میان متخصصان تحصیل‌کرده دانشگاهی که وظایف نوشتاری حرفه‌ای در سطح متوسط ​​را انجام می‌دهند، به عنوان “قابل توجه” واجد شرایط بودند، و این مطالعه نشان داد که این کارگران وظایف را “به طور قابل توجهی سریع‌تر” انجام می‌دهند. در همین حال، کارگران با عملکرد پایین در ابتدا شاهد افزایش خروجی و کاهش زمان انجام کار بودند. اما محققان MIT مطمئن نبودند که به این معنی است که چشم انداز برای حفظ مشاغل خوب است.

آنها نوشتند: «شواهد تجربی نشان می‌دهد که ChatGPT به‌جای تکمیل مهارت‌های کارگران، تا حد زیادی جایگزین تلاش‌های کارگری می‌شود، و به طور بالقوه باعث کاهش تقاضا برای کارگران می‌شود، با تأثیرات توزیعی نامطلوب وقتی صاحبان سرمایه به ضرر کارگران به دست می‌آورند».

محققان همچنین به محدودیت هایی در مطالعه خود اشاره کردند. به عنوان مثال، وظایف “نسبتا کوتاه، مستقل و فاقد بعد دانش مربوط به زمینه بودند، که ممکن است برآوردهای ما از سودمندی ChatGPT را افزایش دهد.” آنها نتوانستند از نتایج به‌دست‌آمده درباره رضایت شغلی کلی نتیجه‌گیری کنند، و در گرفتن «فقط تأثیرات مستقیم و فوری ChatGPT بر مشاغل انتخاب‌شده»، نمی‌توانند بسیاری از عوامل دیگر را که در بازارهای کار و سیستم‌های تولید تأثیر می‌گذارند، در نظر بگیرند. فناوری‌های جدیدی مانند ChatGPT یا اینکه چگونه هوش مصنوعی بر هر شغل، کار و سطح مهارت تأثیر می‌گذارد.

تنها نتیجه‌ای که آنها با اطمینان در مقاله خود انجام دادند: “در حال حاضر، شواهدی که ارائه می‌دهیم نشان می‌دهد که فناوری‌های هوش مصنوعی مولد – و از قبل شروع شده‌اند – به طور قابل توجهی بر کارگران تأثیر می‌گذارند.”

مصاحبه کامل CNBC Disruptor 50 را در بالا تماشا کنید تا دیدگاه‌های این مدیر عامل پیشرو مولد هوش مصنوعی را در مورد چگونگی انجام کار چند سال آینده مشاهده کنید.