جیمی دیمون می‌گوید «بعید» است که جی‌پی مورگان چیس بانک دیگری را خریداری کند

جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان چیس، در جلسه استماع کمیته امور بانکی، مسکن و شهری سنا با عنوان نظارت سالانه بر بزرگترین بانک‌ها در ساختمان هارت در 22 سپتامبر 2022 شهادت می‌دهد.

تام ویلیامز | CQ-Roll Call, Inc. | گتی ایماژ

جی پی مورگان چیس جیمی دیمون، مدیر عامل شرکت، روز سه‌شنبه گفت که بعید است بانک او پس از خرید First Republic با واسطه‌گری دولت، وام‌دهنده دیگری را به دست آورد.

پاسخ کوتاه دیمون به سهامداری که در مورد خریدها پرسیده بود، «بعید» بود در جریان مجمع سالانه سهامداران بانک مستقر در نیویورک.

دیمون افزود، آشفتگی در بانک‌های متوسط ​​ناشی از سقوط بانک سیلیکون ولی در ماه مارس نشان می‌دهد که صرفاً رعایت الزامات نظارتی کافی نیست.

دیمون در مورد خطرات نرخ بهره که به سرنگونی SVB و First Republic کمک کرد، گفت: «در رابطه با اختلال فعلی در سیستم بانکی ایالات متحده، بیشتر این خطرات در معرض دید عموم پنهان شده بودند.

سرمایه‌گذاران بزرگترین بانک ایالات متحده از نظر دارایی، دیمون و مدیرانش را با سؤالاتی در مورد استراتژی بانک، مواضع در مورد مسائل سیاسی کلیدی و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی از جمله ChatGPT، از جمله موضوعات دیگر، تشویق کردند.

مدیر عامل شرکت جی پی مورگان گفت که آمادگی دارد تا نرخ بهره و تورم برای مدت طولانی تری بالاتر بماند. او افزود، اما «رویدادهای ژئوپلیتیک بزرگ»، حملات سایبری و آشفتگی بازار نگرانی‌های بزرگ‌تر دیمون هستند.

دیمون در همان روزی صحبت کرد که گرگوری بکر، مدیر عامل سابق بانک سیلیکون ولی و دو تن از مدیران سابق بانک سیگنچر در مقابل مجلس سنا شهادت دادند. هر سه مدیر اجرایی به عوامل «بی‌سابقه» اشاره کردند که منجر به فرار ناگهانی بانک‌ها در مؤسسات آنها شد.