جیمی دیمون از JPM نسبت به هراس بازار با نزدیک شدن به نکول آمریکا هشدار داد

جیمی دیمون، رئیس و مدیر عامل شرکت جی‌پی مورگان چیس، در جلسه استماع امور بانکی، مسکن و شهری سنا درباره «نظارت سالانه بر بزرگترین بانک‌های کشور» در کاپیتول هیل در واشنگتن، ایالات متحده، 22 سپتامبر 2022 شهادت می‌دهد.

الیزابت فرانتز | رویترز

جی پی مورگان چیس جیمی دیمون، مدیرعامل این شرکت، روز پنجشنبه گفت که با نزدیک شدن ایالات متحده به نکول احتمالی بدهی های دولتی خود، بازارها دچار وحشت خواهند شد.

دیمون در یک مصاحبه تلویزیونی به بلومبرگ گفت که یک نکول واقعی برای کشور “بالقوه فاجعه بار” خواهد بود. دیمون گفت که انتظار دارد از بدترین سناریو اجتناب شود، زیرا قانونگذاران مجبور خواهند شد به نگرانی های فزاینده پاسخ دهند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

واشنگتن در مورد سقف بدهی در بن بست قرار دارد.  در اینجا معنی آن برای نمونه کارها شما آمده است

CNBC Pro

او گفت: «هرچه به آن نزدیک‌تر شوید، دچار وحشت می‌شوید» در قالب نوسانات بازار سهام و تحولات خزانه‌داری.

دیمون به تعدادی از چهره‌های تجاری و مقامات دولتی پیوست که پیش‌بینی‌های وحشتناکی درباره عواقب ناتوانی در افزایش یا تعلیق سقف بدهی ایالات متحده و اجازه دادن به بزرگترین اقتصاد جهان برای عدم پرداخت اوراق قرضه خود داشتند. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفته است که این ایده که کشور ممکن است نکول کند باید «غیرقابل تصور» باشد و به فاجعه اقتصادی منجر شود.

دیمون گفت: «اگر به آن نقطه وحشت برسد، مردم باید واکنش نشان دهند، ما قبلاً این را دیده‌ایم.

او افزود: «این یک ایده واقعا بد است، زیرا وحشت به چیزی بدل می‌شود که خوب نیست. این می تواند بازارهای دیگر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

اتاق جنگ

دیمون گفت، جی پی مورگان، بزرگترین بانک ایالات متحده با حدود 3.7 تریلیون دلار دارایی، خود را برای خطر نکول آمریکا آماده کرده است.

او گفت که چنین رویدادی در دنیای مالی موج می‌زند و بر «قراردادها، وثیقه‌ها، تسویه حساب‌ها» تأثیر می‌گذارد و قطعاً بر مشتریان در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد.

او گفت که اتاق به اصطلاح جنگ این بانک هفته ای یک بار جمع می شود، نرخی که به جلسات روزانه در حوالی 21 مه و سپس سه جلسه در روز پس از آن تغییر می کند.

او سیاستمداران هر دو حزب اصلی ایالات متحده را به سازش و اجتناب از یک نتیجه ویرانگر تشویق کرد.

دیمون گفت: “لطفاً برای یک معامله مذاکره کنید.”

سایر بانک ها

در این مصاحبه گسترده، دیمون گفت که در میان نگرانی‌های ناشی از سقوط بانک سیلیکون ولی در ماه مارس، روزانه با مدیران بانک منطقه‌ای صحبت می‌کند. هفته گذشته، جی پی مورگان به عنوان برنده مزایده با واسطه گری دولت برای First Republic ظاهر شد.

او گفت که بانک های منطقه ای “بسیار قوی” هستند و نتایج مالی خوبی خواهند داشت، اما مدیران نگران هستند به دلیل مدیریت بانکی که سه شرکت را نابود کرده است.

او گفت: «من فکر می‌کنم ما باید فرض کنیم که بحران بانکی منطقه‌ای کمی بیشتر خواهد بود».