جو بایدن برای شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی کرد

واشنگتن – طبق برنامه NBC News ، جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پیش بینی می شود ، لحظه ای مهم در یک کشور عمیقاً منقسم که با بحران های متعددی روبرو است.

این فراخوان در این مسابقه چهار روز پس از روز انتخابات و هنگام شمارش دقیق در چندین ایالت میدان نبرد برگزار شد. مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور دونالد ترامپ چندین چالش حقوقی در مورد چگونگی جدول بندی آرا ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش NBC ، بایدن با حداقل 279 رأی انتخاباتی برنده کاخ سفید خواهد شد. وی تمام پنسیلوانیا ، میشیگان و ویسکانسین را حمل خواهد کرد – سه ایالتی که سرگیجه آور ترامپ را به کاخ سفید چهار سال پیش تحریک کرد.

انتخابات بایدن به معنای رد حکومت تفرقه افکنانه توسط ترامپ توسط میلیون ها رأی دهنده و پذیرفتن تعهد بایدن برای آوردن رهبری مدنی تر ، دلسوزانه و با ثبات تر به کاخ سفید است. این مسابقه که با حاشیه کم در طیف وسیعی از ایالت های نوسان سازنده رقم خورده است ، رکورد مشارکت در انتخابات را به دست آورد که بایدن و ترامپ بیش از 70 میلیون رأی کسب کنند. بایدن با بیش از 4 میلیون رأی بیشتر در میان رای مردم در سراسر کشور ، همچنان پیشرو است.

پیروزی بایدن همچنین نمایانگر حکمی است که وی به دولت جدید برای ترسیم رویکرد جدید در مورد بحران ویروس کرونا در سراسر کشور داده است ، که جان بیش از 233000 آمریکایی را گرفته و هیچ نشانه ای از فروپاشی ندارد. ترامپ به طور مداوم شدت همه گیر را نادیده انگاشته و واقعیت افزایش تعداد کارمندان را انکار می کند.

بایدن روز شنبه پس از پیروزی پیش بینی شده خود در بیانیه ای گفت: “من از اعتمادی كه مردم آمریكا به من و معاون رئیس جمهور منتخب هریس قائل شده اند ، افتخار كرده و فروتن هستم.” “در برابر موانع بی سابقه ، تعداد بی شماری از آمریکایی ها رأی دادند. بار دیگر ثابت کردیم که دموکراسی در قلب آمریکا می تپد.”

“با پایان کارزار ، وقت آن است که عصبانیت و سخنان سختگیرانه خود را پشت سر بگذاریم و به عنوان یک ملت دور هم جمع شویم. زمان آن فرا رسیده است که آمریکا متحد شود. و برای بهبودی. ما ایالات متحده آمریکا هستیم. و هیچ چیز دیگری نمی توانیم” اگر ما این کار را با هم انجام دهیم ، انجام می دهیم “، ادامه داد.

ترامپ ، پس از روزها دروغ بی اساس که مقامات انتخابات ایالتی برای سرقت مسابقه از او توطئه کردند ، هنگامی که 20 رای انتخابی پنسیلوانیا بایدن را از خط پایان برد ، در باشگاه گلف ویرجینیا بود. او صبح شنبه در یک توییت ، سرپیچی از نتایج مداوم ادعا کرد که “من این انتخابات را با پیروزی زیاد برنده شدم!”

مشخص نیست که آیا رئیس جمهور مسابقه را به رقیب خود واگذار می کند یا نه. در بیانیه ای که توسط مبارزات انتخاباتی خود منتشر شد ، رئیس جمهور ادعا کرد “این انتخابات به پایان نرسیده است” زیرا او در نبردهای سخت قانونی در ایالت های نزدیک انتخاباتی می جنگد.

ترامپ در ” بیانیه.

چندین ایالت روزها طول کشید تا تعداد رکورد رای گیری های رایانامه را در طی شیوع ویروس کرونا بشمارند. این آرا پس از اینکه ترامپ بارها و بارها از هواداران خود خواست به رای دادن شخصاً بپردازند ، به شدت به نفع بایدن کج شد.

یک انتخابات تاریخی

با انتخاب بایدن ، همسر نامزد وی ، كامالا هریس ، سناتور كالیفرنیا تاریخ را رقم زد – تبدیل شدن به اولین زن ، اولین آمریکایی سیاه پوست و اولین آمریکایی آسیایی تبار که به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شد.

هریس روز شنبه ویدئویی از نور خود را با تلفن با بایدن به اشتراک گذاشت.

او گفت: “ما این کار را کردیم ، جو”. “شما رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهید بود.”

بایدن ، که اواخر این ماه 78 ساله می شود ، همچنین به عنوان مسن ترین فردی که تاکنون ریاست جمهوری را بر عهده داشته ، تاریخ را ثبت خواهد کرد. ترامپ ، که 74 ساله است ، در طول مبارزات انتخاباتی گره گریخته که این دو نفر طی یک سال گذشته جنگیدند ، اغلب سعی داشت آن را به یک مسئله جدی تبدیل کند.

بایدن همچنین یکی از باتجربه ترین رئیس جمهورهایی است که تاکنون افتتاح شده است ، بیش از 30 سال در سنای آمریکا خدمت کرده و از 17 تا 2009 به مدت 8 سال به عنوان معاون رئیس جمهور در زمان باراک اوباما بوده است.

رای دهندگان در این سالها از تجربه بایدن در بالاترین سطح دولت به عنوان یکی از دلایل اعتماد آنها برای هدایت ملت از طریق بحران ویروس کرونا ، بحران اقتصادی متعاقب آن و یک لحظه مهم در روابط نژادی در ایالات متحده نام بردند.

در سطح شخصی ، کثرت رای دهندگان به نظرسنجی ها گفتند که آنها معتقدند بایدن دارای خلق و خوی مناسب برای کاری است که می توان گفت خواستارترین شغل جهان است.

از بسیاری جهات ، انتخابات بایدن قابل پیش بینی بود – او در کل مبارزات انتخاباتی از نظر سنجی در ایالت های ملی و میادین نبرد برتری ترامپ را حفظ کرده بود.

اما خاطرات سال 2016 ، زمانی که ترامپ با وجود عقب ماندن در نظرسنجی ها و از دست دادن آرا an عمومی ، اکثریت دانشکده انتخاباتی را به دست آورد ، امسال دموکرات ها را آزار داد و جمهوریخواهان را تا آخرین لحظه دلایل خوشبینی کرد. در واقع ، رقابت ها در چندین ایالت سخت بود ، حتی در حالی که بایدن برای به دست آوردن رای مردم در سرعت بود.

در کشوری که امروز بیش از هر زمان در 50 سال گذشته از نظر سیاسی و نژادی دارای اختلاف عمیق تری است ، بایدن قول داده است که به عنوان یک اتحاد کننده حکومت کند.

بایدن در یک کارزار انتخاباتی گفت: “من یک دموکرات مغرور هستم ، اما به عنوان رئیس جمهور آمریکا برای اتحاد و بهبودی حکومت خواهم کرد و برای کسانی که از من حمایت نمی کنند همانند کسانی که این کار را انجام دادند سخت کار خواهم کرد.” آخرین رویداد در فلوریدا.

طبق گزارش NBC ، بایدن حداقل 279 رأی انتخاباتی را به دست خواهد آورد ، در حالی که ترامپ 214 رأی یا بیشتر خواهد داشت. جورجیا ، آریزونا و کارولینای شمالی هنوز خیلی نزدیک به تلفن هستند.

چگونه بایدن به اینجا رسید

جوزف آر. بایدن ، جونیور در 20 نوامبر سال 1942 در اسكرانتون ، پنسیلوانیا ، بزرگترین فرزند از چهار فرزند به دنیا آمد. زندگی اولیه او با آموزش دقیق مدرسه کاتولیک و مشکلات مالی و از دست دادن شغل پدرش همراه بود. خانواده در زمانی که بایدن 10 ساله بود از پنسیلوانیا به دلاور نقل مکان کردند و سرانجام پدرش به یک فروشنده اتومبیل دست دوم موفق تبدیل شد.

بایدن از دانشگاه دلاور و دانشکده حقوق دانشگاه سیراكوز فارغ التحصیل شد ، قبل از آنكه در كاری خصوصی در كوتاه مدت فعالیت كند. بایدن پس از مدت کوتاهی حضور در سیاست های محلی در دلاور ، در سال 1972 کاندیدای مجلس سنا شد و یک پیروزی ناخوشایند کسب کرد.

زندگی او برای همیشه در دسامبر همان سال تغییر کرد ، زمانی که همسر و دختر بایدن در یک تصادف اتومبیل کشته شدند ، که دو پسر جوان او ، بو و هانتر زنده مانده بودند.

وی در سال 1977 با همسر دوم خود ، خانم اول جیل بایدن ، معلم انگلیسی ازدواج کرد. آنها یک دختر به نام اشلی دارند.

بایدن بیش از 35 سال در سنا خدمت کرد و در اواخر دهه 1980 ریاست کمیته قدرتمند دادگستری سنا و بعداً کمیته روابط خارجی سنا را بر عهده داشت.

در سال 2008 ، باراک اوباما ، نامزد ریاست جمهوری دموکرات ، با استناد به دانش عمیق بایدن از سیاست خارجی و تجربه قانونگذاری ، بایدن را به عنوان معاون خود انتخاب کرد.

بایدن به مدت هشت سال به عنوان معاون رئیس جمهور اوباما خدمت کرد و این دو نفر پیوند نزدیکی برقرار کردند.

اوباما در اواخر ماه اکتبر در یک راهپیمایی انتخاباتی بایدن گفت: “جو ، بارها و بارها ، نشان داده است که او مردی با اصول و شخصیت است و او یک رئیس جمهور عالی خواهد بود.” “او از من رئیس جمهور بهتری ساخته و از شخصیت و تجربه ای برخوردار است که ما را به یک کشور بهتر تبدیل می کند.”