جنگل ها از مشاغل پشتیبانی می کنند و تنوع زیستی را تشویق می کنند ، اما با تهدیدهایی روبرو هستند

جنگل ها زیبا هستند ، طیف متنوعی از حیوانات وحشی را در خود جای داده اند و هنگام رسیدگی به دنیایی که در آن زندگی می کنیم نقش مهمی دارند.

دقیقاً مانند شکل ظاهری آنها ، مزایای جنگل ها چند لایه است.

بر اساس گزارش اخیر سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO) ، جنگل ها “تأمین آب ، تأمین معاش ، کاهش تغییرات آب و هوا و برای تولید پایدار مواد غذایی ضروری است.”

با این حال همه چیز خوب نیست. گزارش وضعیت جنگل های جهانی 2020 می گوید که تخریب جنگل و جنگل زدایی “همچنان با سرعت نگران کننده ای انجام می شود.”

و در حالی که فائو اظهار داشت كه میزان جنگل زدایی در طی سه دهه گذشته كاهش یافته است ، اما همچنین خاطر نشان می كند كه از سال 1990 تاكنون حدود 420 میلیون هكتار “از طریق تبدیل به سایر كاربران زمین” از بین رفته است.

در برابر این زمینه ، طیف وسیعی از سازمان ها در تلاشند تا مدیریت پایدار جنگل ها را ارتقا دهند.

اینها شامل Reforest’Action مستقر در فرانسه ، یک شرکت اجتماعی است بر حفظ ، مرمت و ایجاد جنگل متمرکز شده است.

استفان هلر رئیس و بنیانگذار Reforest’Action است. وی در یک سایت در نوفلت ، غرب پاریس ، برای “انرژی پایدار” CNBC توضیح داد که چگونه شرکت وی برای ایجاد یک محیط متنوع ، محیط اطراف را کار کرده است.

وی گفت: “این جنگل قبلاً یک جنگل درخت صنوبر بود ، یک جنگل آسیب دیده.” “بنابراین آنچه که ما انجام دادیم ، چهار سال پیش ، حذف درختان و کاشت جنگل متنوعی از درختان بلوط … بلکه درختان شاه بلوط … و درختان گیلاس وحشی است.”

“آنها یک جنگل متنوع ایجاد می کنند و بیماری ها ، طوفان ها ، آتش سوزی ها ، در یک جنگل متنوع و در مقابل جنگل” گونه های منحصر به فرد “، پیشرفت کندی دارند.”

سپس از هلر در مورد تهدیداتی که امروز جنگل ها با آن روبرو هستند سال شد. وی گفت: “انواع مختلف تهدیدات برای جنگل ها بسته به مکان شما وجود دارد.”

وی افزود: “اگر در مناطق گرمسیری هستید ، جنگل زدایی بزرگترین تهدید امروز است.” “اما اگر مانند اروپا یا فرانسه در جنگل های معتدل هستید ، دیگر جنگل زدایی وجود ندارد اما جنگل ها به دلیل تغییرات آب و هوایی تخریب می شوند.” نمونه هایی که وی ذکر کرد شامل طوفان های مکرر و شدید ، بیماری ها و حشرات بود.

کاشت شهری

این گفتگو به کار Afforestt ، یک سازمان هندی که سعی در شهرهای سبز با روش استفاده از کاشت با تراکم بالا داشت ، انجامید.

یک شرکت انتفاعی اجتماعی که در سال 2011 توسط مهندس سابق تویوتا Shubhendu Sharma تاسیس شد ، Afforestt از تکنیک Miyawaki استفاده می کند ، که به نام گیاه شناس ژاپنی Akira Miyawaki نامگذاری شده است.

به زبان ساده ، این یک روش است که بر اهمیت کاشت با چگالی بالا و گونه های بومی تأکید می کند.

Afforestt تکنیک Miyawaki را با چیزی به نام Heijunka ترکیب می کند ، سیستمی که توسط مشاغل برای کاهش ضایعات و افزایش کارایی استفاده می شود.

هلر از Reforest’Action جنگلداری شهری را “بسیار مهم” توصیف کرد و اظهار داشت که شرکت وی “چندین بار این کار را در فرانسه و اروپا انجام داده است.”

وی در ادامه به عنوان مثال سازمان خود را برای کاشت یک جنگل شهری در پاریس پایتخت فرانسه ذکر کرد.

“این منطقه در 700 متر مربع مساحت بود … و همه افرادی که در اطراف محل زندگی می کردند ، خانواده ها ، بچه ها و والدین دور هم جمع شدند تا درختان را بکارند.”

با توجه به مزایایی که جنگل ها به همراه دارند ، می توان وسوسه کرد که رشد آنها را در همه نقاط جهان تشویق کند.

با این وجود اینقدر ساده نیست. وقتی هلر از وی س askedال شد كه كجا جنگل مورد نیاز است ، تأكید می كرد كه به آنها احتیاج ندارد “در هر قسمت از جهان زیرا در بعضی از مناطق جنگل رشد نمی كند ، وجود ندارد.”

وی افزود: “اما جنگل ها در بیشتر نقاط و به ویژه در مناطق گرمسیری مورد نیاز است.”