جرمی سیگل از وارتون پیش بینی می کند که رونق فناوری بزرگ توسط هوش مصنوعی تقویت شود

جرمی سیگل از وارتون می‌گوید انویدیا هیجان در مورد هوش مصنوعی را با درآمدهای ناگهانی تأیید کرد.

جرمی سیگل، پروفسور وارتون و اقتصاددان مشهور، علیرغم نگرانی از حباب، نسبت به رونق فناوری بزرگ ناشی از هوش مصنوعی خوش‌بین است.

شوق تراشه‌های هوش مصنوعی، ناشی از تقاضا برای چت ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی و واحدهای پردازش گرافیکی پرقدرت – که برای آموزش چنین ربات‌های چت در ابررایانه‌ها استفاده می‌شوند، باعث شده است که سرمایه‌گذاران در سهام خاصی با نگرانی‌های حباب انباشته شوند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

چه مقدار از هوش مصنوعی فقط تبلیغات است؟  یک گاو نر و یک خرس نکات خود را در مورد نحوه سرمایه گذاری به اشتراک می گذارند

CNBC Pro

گفت: “این هنوز حباب نیست.” سیگل، راسل ای. پالمر، استاد امور مالی در مدرسه وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا، در CNBC “نشانه های خیابانی آسیا” دوشنبه. او خاطرنشان کرد که در مورد اینکه آیا این امر منجر به تکرار حباب دات‌کام در اواخر دهه 1990 می‌شود یا خیر، سؤالاتی برایش مطرح شده است.

دیوید روزنبرگ، اقتصاددان، که به خاطر دیدگاه‌های مخالف خود شهرت دارد، پیش‌بینی کرده بود که رونق فعلی هوش مصنوعی می‌تواند مانند سهام اواخر دهه 1990 سقوط کند. حباب دات‌کام زمانی ترکید که سرمایه پس از پذیرش گسترده اینترنت و گسترش سرمایه‌های مخاطره‌آمیز موجود در شرکت‌های مبتنی بر اینترنت، به‌ویژه استارت‌آپ‌هایی که سابقه موفقیت نداشتند، خشک شد.

سیگل گفت: “اول، هیجانی در مورد هوش مصنوعی وجود داشت و انویدیا این هیجان را با درآمدهای ناگهانی تایید کرد. این یک فشار مضاعف است.”

سهام انویدیا در روز پنجشنبه پس از اینکه این شرکت در سه ماهه اخیر نتایج بهتر و بالاتری را نسبت به انتظارات داشت، افزایش داد و به دلیل افزایش تقاضا برای تراشه‌های انویدیا در هوش مصنوعی به بالاترین سطح خود رسید. این رالی ارزش بازار سازنده تراشه را به نزدیک به 1 تریلیون دلار رساند.

جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا، در طی تماس با درآمد گفت که این شرکت شاهد “تقاضا فزاینده” برای محصولات مرکز داده خود است. سهام انویدیا نسبت به سال گذشته 166 درصد افزایش یافته است.

“[In the] دراز مدت من این را می گویم [Nvidia shares] احتمالا کمی بیش از حد ارزش گذاری شده بودند. اما در کوتاه مدت، ما می دانیم که مومنتوم می تواند سهام را به مراتب بالاتر از ارزش بنیادی آنها برساند و هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که چقدر ممکن است بالا بروند.”

اطلاعات بیشتر در مورد فناوری و رمزنگاری را از CNBC Pro بخوانید

روز یکشنبه، انویدیا کلاس جدیدی از ابرکامپیوتر هوش مصنوعی با حافظه بزرگ را معرفی کرد که برای توسعه مدل های غول پیکر و نسل بعدی برای برنامه های کاربردی زبان هوش مصنوعی ایجاد شده است. انتظار می‌رود این ابررایانه مجهز به Nvidia GH200 Grace Hopper Superchip تقریباً 500 برابر حافظه بیشتری نسبت به نسل قبلی Nvidia DGX A100 که در سال 2020 معرفی شد، ارائه دهد.

هوانگ در بیانیه مطبوعاتی گفت: هوش مصنوعی مولد، مدل‌های زبان بزرگ و سیستم‌های توصیه‌کننده موتورهای دیجیتال اقتصاد مدرن هستند. ابررایانه‌های هوش مصنوعی DGX GH200 پیشرفته‌ترین فناوری‌های محاسباتی و شبکه‌ای سریع انویدیا را برای گسترش مرزهای هوش مصنوعی یکپارچه می‌کنند.

Siegel وارتون گفت که سهام هوش مصنوعی به بالا رفتن کمک کرده است S&P 500 و اینکه می تواند به “برنده ای از بحران بانکی” تبدیل شود.

همانطور که همه ما می دانیم که هشت یا نه شرکت برتر همه دستاوردهای S&P 500 را به خود اختصاص داده اند. امسال، 490 شرکت دیگر ثابت یا پایین بوده اند. بله، [the] نزدک در سال 2022 بیش از حد فروخته شد و دوباره برگشت، اما فکر می‌کنم هوش مصنوعی این سهام فناوری بزرگ را حتی بالاتر برده است.»

“به یاد داشته باشید هر نوع سهام با سقفی بزرگ، چه تکنولوژی باشد چه نباشد، نگران شرایط اعتباری نباشید. بله، آنها باید نگران نرخ بهره باشند تا مطمئن شوند. شرایط اعتباری بر سهام کوچک تاثیر خواهد گذاشت. و سایز متوسط [companies]سیگل گفت.

S&P در واقع می تواند برنده بحران بانکی باشد.