جان استامپف ، مدیر عامل سابق ولز فارگو ، سرمایه گذاران را در کلاهبرداری در حساب ها گمراه کرد: SEC

جان استامپف ، مدیر اجرایی Wells Fargo & Co. ، منتظر شروع جلسه استماع کمیته خدمات مالی مجلس در واشنگتن دی سی ، ایالات متحده ، در روز پنجشنبه ، 29 سپتامبر 2016 است.

اندرو هارر | بلومبرگ | گتی ایماژ

مدیر عامل سابق ولز فارگو جان استامپف و معاون سابق کری تولستد توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار متهم به گمراه کردن سرمایه گذاران در مورد موفقیت این بانک در فروش چندین محصول به مشتریان شدند.

استومف روز جمعه اعلام کرد که برای حل و فصل موضوع ، 2.5 میلیون دلار جریمه مدنی پرداخت و به وی اجازه داد از پذیرش یا انکار اتهامات خودداری کند.

SEC در بیانیه ای اعلام کرد ، این دو مدیر در سال 2015 و 2016 اعلامیه سرمایه گذاران را تایید کرده اند که معیار قوی “فروش متقابل” شرکت را تبلیغ می کند ، علیرغم اینکه می دانستند گمراه کننده است. معیار اصطلاحی برای صنعت است برای اینکه یک مشتری چه تعداد محصول دارد.

بعداً مشخص شد که ولز فارگو با قرار دادن میلیون ها مشتری بدون رضایت آنها در محصولات ، این معیار را باد کرده است ، رسوایی ای که برای استامپف شغل او در سال 2016 و حتی جانشینی اش تیم اسلون را خرج کرد. مدیر عامل فعلی چارلی شارف یک سال پیش مسئولیت این کار را بر عهده گرفت و وظیفه داشت چهارمین بانک بزرگ ایالات متحده را اصلاح کند و خواسته های ناظران را برای کنترل بهتر برآورده کند.

استفانی آواکیان ، مدیر بخش اجرای SEC ، گفت: “اگر مدیران در مورد معیار اصلی عملکرد برای ارتقا business تجارت خود صحبت کنند ، باید این کار را به طور کامل و دقیق انجام دهند.”

شکایت SEC ، در کالیفرنیا ، تولستدت را به کلاهبرداری متهم کرده و به دنبال مجازات و ممنوعیت افسر یا مدیر یک شرکت عمومی است.

بر اساس شکایت SEC ، تولستد به طور علنی معیار فروش متقابل شرکت را از سال 2014 تا 2016 تایید کرد ، علی رغم این واقعیت که “توسط حساب ها و سرویس هایی استفاده نشده ، غیرضروری یا غیر مجاز بود.”

در اوایل سال جاری ، ولز فارگو 3 میلیارد دلار برای تسویه حساب چندین کاوشگر ایالات متحده در عملیات خود پرداخت کرد ، از جمله یک قرارداد 500 میلیون دلاری با SEC. سازمان تنظیم مقررات گفت پول جمع آوری شده از استامپف و بانک را به سرمایه گذاران توزیع خواهد کرد.