جانشین وارن بافت، گرگ آبل، سهامداران را جذب می کند

اینکه بگوییم جانشین وارن بافت، گرگ آبل، کفش های بزرگی برای پر کردن دارد، دست کم گرفتن است.

نایب رئیس عملیات غیر بیمه ای در برکشایر هاتاوی اخیراً به بافت در ژاپن پیوست تا از خانه های تجاری برتر این کشور بازدید کند. در یک مصاحبه سه ساعته با CNBC، “Oracle of Omaha” 92 ساله ستایش هابیل را خواند و گفت که او بیشتر مسئولیت ها را بر عهده گرفته است.

بافت در 12 آوریل در مصاحبه ای با CNBC در ژاپن گفت: “او همه کارها را انجام می دهد و من کمان را می گیرم – دقیقاً همان چیزی است که می خواستم.” او در مورد افراد، تجارت بیشتر می داند، او همه آنها را دیده است. آنها 10، 12 سال است که من را در راه آهن BNSF یا چیزی شبیه به آن ندیده اند.”

آبل در سال 2021 پس از افشای ناخواسته چارلی مانگر در مجمع سهامداران به عنوان وارث ظاهری بافت شناخته شد. آبل بر بخش عمده ای از امپراتوری گسترده برکشایر، از جمله انرژی، راه آهن و خرده فروشی نظارت داشته است.

بافت فاش کرد که برخلاف آنچه که بسیاری تصور می‌کردند، هیچ رقابتی بین آبل و آجیت جین، نایب رئیس عملیات بیمه برکشایر، برای شغل برتر وجود نداشت. این دو نفر از زمانی که در سال 2018 به سمت نایب رئیسی ارتقا یافتند، به عنوان مدعیان برتر در نظر گرفته می شدند.

بافت گفت: «آجیت هرگز نخواست برکشایر را اداره کند.

پوست در بازی

آبل اخیرا بارگذاری کرده است برکشایر هاتاوی با دارایی های شخصی خود به اشتراک می گذارد. نایب رئیس 60 ساله در ماه مارس به سهام خود در برکشایر اضافه کرد و ارزش کل دارایی های خود در این شرکت را به حدود 105 میلیون دلار رساند.

این حرکت او را در بازی افزایش داد و امیدواری را در میان سهامداران ایجاد کرد که این فرهنگ در برکشایر ادامه یابد.

بیل استون، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Glenview Trust و یکی از سهامداران برکشایر گفت: «آنچه که واقعاً به شما نسبت به آینده برکشایر پس از بافت مانگر خوش‌بینی می‌کند، خرید او در سهام قابل توجهی در شرکت است. یکی از زیبایی های برکشایر این است که شما همیشه می دانستید که مانند یک مدیر مالک است.

سوال انرژی

آبل همچنین به دلیل تخصص قوی خود در صنعت انرژی شناخته شده است. برکشایر MidAmerican Energy را در سال 1999 خریداری کرد و آبل در سال 2008 مدیر عامل MidAmerican Energy شد، شش سال قبل از اینکه در سال 2014 به Berkshire Hathaway Energy تغییر نام داد.

در سال 2022، برکشایر پیشنهاد کرد که نزدیک به 4 میلیارد دلار برای کمک به تولید انرژی بادی و خورشیدی بیشتر به آیووا هزینه شود. در همان زمان، این کنگلومرا به طور چشمگیری در معرض دو شرکت انرژی سنتی قرار گرفته است. نفت غربی و شورون. برخی از سهامداران از آبل می خواهند که به این حرکت ها در صنعت رسیدگی کند.

بیل اسمید، مدیر ارشد سرمایه گذاری Smead Capital Management و از Berkshire گفت: “این سوال برای اوست. به ما کمک کنید بفهمیم چرا همزمان با سرمایه گذاری های خورشیدی و بادی خود در آیووا و خرید سهام نفت و گاز به طور همزمان تهاجمی می کنید.” سهامدار

‘زمان نشان خواهد داد’

در حالی که سهامداران به توانایی های آبل اطمینان بیشتری پیدا کرده اند، برخی از سوالات کلیدی در مورد جانشینی نهایی باقی مانده است.

یکی از سهامداران برکشایر که نخواست نامش فاش شود، گفت: “وقتی فرصت‌ها پیش می‌آیند، چه کسی تصمیم نهایی را می‌گیرد؟ آیا هیئت مدیره است؟ در صورت بروز اختلاف چگونه حل اختلاف کار می‌کند.”

سابقه بیش از دو دهه آبل در این شرکت، بافت را متقاعد کرد که این دو از نظر انجام معاملات و تخصیص سرمایه در یک صفحه قرار دارند.

بافت در ژاپن گفت: “مدیریت برکشایر در حال حاضر به طرز چشمگیری بهبود یافته است. و ما در مورد خریدها یکسان فکر می کنیم. ما در مورد تخصیص سرمایه یکسان فکر می کنیم. منظورم این است که او پیشرفت بزرگی برای من است، اما به کسی نگویید.”

جدا از عملیات عظیم برکشایر، این مجموعه دارای سهام عظیمی به ارزش 300 میلیارد دلار است که توسط بافت مدیریت می شود. دو ستوان سرمایه‌گذار او، تاد کامبز و تد وشلر، هر کدام حدود 15 میلیارد دلار نظارت دارند.

یکی دیگر از سهامداران قدیمی که نخواست نامش فاش شود، گفت: “فقط زمان مشخص خواهد کرد. شرکت هایی هستند که پس از روی کار آمدن بنیانگذارانشان بسیار خوب عمل کرده اند، مانند اپل، اما سایرین مانند جنرال الکتریک با مشکل مواجه شده اند.”