ثبت پرونده Roblox S-1 IPO آزاد شد

مدیر عامل Roblox ، دیوید باسوکی

روبلاکس

Roblox که نرم افزار بازی آنلاین آن در طی همه گیری همه گیر و محبوبیت زیادی در بین بچه ها داشته است ، روز پنجشنبه اعلامیه IPO خود را ثبت کرد و به یک محصول در حال رشد شرکت هایی پیوست که سعی می کنند قبل از پایان سال علنی شوند.

Roblox در پرونده اعلام کرد ، درآمد سه ماهه سوم 91٪ از یک سال قبل به 242.2 میلیون دلار رسیده است. ضرر خالص آن بیش از دو برابر شد و به 48 میلیون دلار رسید. سیستم عامل Roblox شامل میلیون ها بازی است که می توانند در کنسول های اپل ، گوگل و آمازون بازی کنند.

Airbnb ، DoorDash و وام دهنده آنلاین نیز تأیید کرده اند که در هفته گذشته با استفاده از تجمع سهام پس از انتخابات در سهام ایالات متحده و تقاضای سرمایه گذاران برای نام های فناوری با رشد بالا ، به مردم عرضه می شوند. هفته گذشته افرادی که با برنامه هایشان آشنا بودند به CNBC گفتند که این شرکت ها در تلاشند تا در بازه زمانی بین شکرگذاری و کریسمس به بازار راه پیدا کنند.

Roblox در سال 2006 تأسیس شد ، اما هرگز سالی مانند 2020 ندیده است. کاربران فعال روزانه تقریباً در دوره منتهی به سپتامبر دو برابر شده و به 36.2 میلیون نفر رسیده اند. معیاری که شرکت “ساعات کاری” می نامد بیش از دو برابر شده و به 8.7 میلیارد رسیده است.

به بلکسبورگ خوش آمدید

روبلاکس

محبوب ترین مورد بچه ها ، Roblox به کاربران اجازه می دهد آواتار ایجاد کنند که بتوانند آن را در عناوین مختلف جابجا کنند. بازی ها رایگان هستند و این شرکت ارز دیجیتالی به نام Robux می فروشد که می تواند برای خرید کالاهای مجازی و افزایش شخصیت ها مورد استفاده قرار گیرد. Roblox همچنین با اجازه دادن به کاربران برای اجاره سرورها برای میزبانی از مجالس تولد مجازی و سایر گردهمایی ها که از محبوبیت خاصی در همه گیر شدن همه گیر برخوردار بوده ، درآمدزایی می کند.

“ما در سه ماه منتهی به 30 ژوئن 2020 ، 30 سپتامبر 2020 و برای بخشی از سه ماه منتهی به 31 مارس 2020 ، رشد سریعی را تجربه کرده ایم که بخشی از آن به دلیل همه گیری COVID-19 است ، زیرا کاربران ما آنلاین بوده اند به عنوان یک نتیجه از سیاست های COVID-19 سرپناه در محل ، “این شرکت در پرونده گفت.

بیش از دو ماه پس از برگزاری IPO توسط شرکت نرم افزار بازی Unity ، پرونده های Roblox در دست سرمایه گذاران قرار گرفت. اگر سرمایه گذاران برای Roblox در مقایسه با Unity ارزش قیمتی داشته باشند ، این شرکت در نظر دارد تا برای اولین بار با افتخار روبرو شود.

یونیتی فقط رشد درآمد سه ماهه سوم را 53٪ به 200.8 میلیون دلار گزارش کرد و ارزش آن 32 میلیارد دلار است. Roblox بزرگتر است و سریعتر رشد می کند. فقط براساس یک درآمد قابل مقایسه با درآمد سالانه ، ارزش Roblox بیش از 37 میلیارد دلار است. این مبلغ در حدود 4 میلیارد دلار بودجه بودجه ای بود که در اوایل سال جاری به رهبری آندرسن هوروویتس انجام شد.

روبلوکس گفت که برای سه ماهه اول سال ، 34٪ از درآمد آن از طریق فروش Robux در دستگاه های اپل بوده است ، در حالی که 18٪ از طریق فروشگاه Google Play است.

Altos Ventures با 21٪ سهام بزرگترین سهامدار Roblox است. دیوید باسوکی ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ، 12٪ مالک آن است. Meritech Capital 10٪ ، Index Ventures 9.9٪ و Tiger Global مالک 7.3٪ است.

تماشا کردن: سال پیش رو برای عرضه اولیه سهام