توییتر پیام های مستقیم رمزگذاری شده، چت تصویری را راه اندازی می کند

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، تغییراتی را در ویژگی پیام‌های مستقیم این پلتفرم از جمله معرفی رمزگذاری اعلام کرد.

STR | نورعکس | گتی ایماژ

ایلان ماسک گفت که توییتر می تواند پیام های مستقیم رمزگذاری شده را روز چهارشنبه راه اندازی کند، زیرا مدیرعامل برنامه های خود را برای تقویت ویژگی های ارتباطی در سرویس رسانه های اجتماعی تشریح کرده است.

ماسک اواخر روز سه‌شنبه در توییتی گفت که آخرین نسخه برنامه توییتر شامل تغییراتی در پیام‌های مستقیم یا DM است – پیام‌های غیر عمومی که کاربران برای یکدیگر ارسال می‌کنند.

مدیر عامل شرکت گفت که کاربران اکنون می توانند به هر پیامی در یک رشته DM پاسخ دهند، نه فقط جدیدترین آنها، و همچنین از هر ایموجی برای واکنش به یک پیام استفاده کنند. قبلاً، کاربران فقط می‌توانستند به آخرین پیام در یک رشته DM پاسخ دهند و فقط با ایموجی‌های خاص واکنش نشان دهند.

ماسک همچنین اعلام کرد که DM های رمزگذاری شده «باید» روز چهارشنبه منتشر شوند.

رمزگذاری در پیام ها به این معنی است که فقط فرستنده و گیرنده قادر به دیدن یک پیام هستند. در تئوری، توییتر و ماسک نمی توانند پیام های مستقیم بین افراد را ببینند یا رهگیری کنند.

ماسک در توییتر خود نوشت: «آزمایش اسید این است که من نمی‌توانم DM‌های شما را ببینم، حتی اگر اسلحه روی سرم باشد».

والد فیس بوک متا در ژانویه گفت که در حال گسترش آزمایش رمزگذاری پیش‌فرض end-to-end برای سرویس مسنجر خود است. واتس اپ، دیگر اپلیکیشن پیام رسان متعلق به متا، چندین سال است که رمزگذاری سرتاسری دارد.

سرویس‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده در چند سال گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، زیرا کاربران بیشتر بر حفظ حریم خصوصی تمرکز می‌کنند.

ماسک همچنین گفت که تماس‌های صوتی و تصویری به زودی به توییتر اضافه می‌شوند تا کاربران بتوانند بدون دادن شماره تلفن با مردم در هر نقطه از جهان صحبت کنند.

از زمان آغاز به کار توییتر، توسعه ویژگی پیام های مستقیم مورد توجه مدیران اجرایی قبلی قرار نگرفته است. اما ماسک بارها اعلام کرده است که قصد دارد توییتر را به یک “اپلیکیشن همه چیز” از پیام رسانی تا خدمات مالی تبدیل کند.

ویژگی های جدید توییتر وعده های ماسک همیشه به موقع معرفی نمی شوند. او در ماه فوریه گفت توییتر قابلیتی را برای به اشتراک گذاشتن درآمد تبلیغاتی با سازندگان در این پلتفرم معرفی خواهد کرد. هنوز این اتفاق نیفتاده است.