توییتر مایکروسافت را به استفاده از داده ها به روش های غیرمجاز متهم می کند

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در 16 می 2023 با CNBC صحبت می کند.

دیوید آ. گروگان | CNBC

توییتر متهم است مایکروسافت استفاده از داده های شرکت رسانه های اجتماعی به روش هایی که غیرمجاز بوده و هرگز فاش نشده است.

الکس اسپیرو، شریک Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan و وکیل مالک توییتر، ایلان ماسک، روز پنجشنبه نامه‌ای به مایکروسافت ارسال کرد و این ادعاها را مطرح کرد، از جمله اینکه این شرکت نرم‌افزاری «ممکن است چندین مفاد توافق خود را نقض کرده باشد». توییتر بیش از استفاده از داده

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

فدرال رزرو می تواند در نشست ژوئن خود یک افزایش نرخ بهره «جانشین» را تصویب کند

CNBC Pro

این آخرین شکاف بین شرکت‌های فناوری در بحث فزاینده درباره مالکیت داده‌هایی است که می‌توان از آنها برای آموزش هوش مصنوعی و نرم‌افزار یادگیری ماشین استفاده کرد. نیویورک تایمز برای اولین بار در مورد این نامه که نسخه ای از آن توسط CNBC به دست آمد، گزارش داد.

پس از اینکه ماسک در ماه اکتبر اقدام به خرید توییتر کرد و خود را به عنوان مدیرعامل منصوب کرد، این شرکت شروع به دریافت هزینه برای استفاده از رابط برنامه نویسی برنامه (API) خود کرد که به توسعه دهندگان امکان می دهد توییت ها را در نرم افزار و خدمات خود جاسازی کنند و به داده های توییتر دسترسی داشته باشند.

API قبلاً برای برخی از محققان، شرکا و توسعه دهندگانی که با شرایط توییتر موافق بودند رایگان بود. برنامه‌های مبتنی بر API توییتر عبارتند از Hootsuite، Sprout Social و Sprinklr.

طبق نامه اسپیرو به مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا و هیئت مدیره شرکت، ماه گذشته مایکروسافت “از پرداخت حتی نرخ تخفیف برای دسترسی مداوم به APIها و محتوای توییتر خودداری کرد.”

اسپیرو نوشت، تا آوریل، مایکروسافت حداقل پنج محصول داشت که از API توییتر استفاده می کردند، از جمله ابر Azure، موتور جستجوی Bing و ابزارهای توسعه برنامه با کد پایین Power Platform.

این توافق استفاده بیش از حد از رابط های برنامه نویسی توییتر را محدود می کند. با این حال، برای یکی از سرویس‌های مایکروسافت که از داده‌های توییتر استفاده می‌کند، “اطلاعات حساب به طور کامل بیان می‌کند که قصد دارد به مشتریان خود اجازه دهد تا محدودیت‌های کاهش فشار را پشت سر بگذارند.”

سخنگوی مایکروسافت دریافت نامه را تایید کرد و به CNBC گفت که این شرکت آن را بررسی خواهد کرد و “پاسخ مناسب” خواهد داد.

این سخنگوی در ایمیلی گفت: «امروز از یک شرکت حقوقی نماینده توییتر سؤالاتی در مورد استفاده قبلی ما از API رایگان توییتر شنیدیم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری طولانی مدت خود با این شرکت هستیم.

ماسک آشکارا از رابطه تنگاتنگ مایکروسافت با OpenAI، خالق ربات چت ChatGPT انتقاد کرده است. ماسک یکی از حامیان اولیه OpenAI بود، اما این شرکت از آن زمان میلیاردها دلار از مایکروسافت جمع‌آوری کرده است که فناوری هوش مصنوعی خود را در بسیاری از محصولات اصلی جاسازی می‌کند.

ماسک این هفته در مصاحبه ای با CNBC گفت: «مایکروسافت در این مرحله اگر مستقیماً OpenAI را کنترل نمی کند، حرف بسیار قوی دارد. نادلا اخیراً در مصاحبه ای با اندرو راس سورکین، از CNBC، ادعای ماسک را به چالش کشید و گفت که مایکروسافت “نفع غیرقابل کنترل” در این استارت آپ دارد.

اسپیرو نامی از OpenAI یا برنامه‌های ChatGPT و DALL-E یا مدل‌های زبان بزرگ آن را در نامه ذکر نکرده است. او مایکروسافت را برای هر گونه جزئیات در مورد، “توضیح هر توکن ادغام اجرا شده در هر یک از برنامه های مایکروسافت، از جمله دوره زمانی(های) زمانی که چنین ادغام توکن رخ داد و تعداد توکن هایی که ادغام شدند، فشار داد.”

ماسک و نادلا اخیراً تعاملات دیگری نیز داشته اند.

با توجه به پیام‌های متنی که از طریق پرونده‌های دادگاه عمومی شد، ماسک سال گذشته با نادلا در حال جمع‌آوری پول برای خرید خود از توییتر بود. نادلا در یک متن به ماسک نوشت: “حتماً بازخورد تیم ها را پیگیری خواهد کرد!” Teams برنامه چت مایکروسافت است.

نامه کامل توییتر به مایکروسافت را در اینجا بخوانید.