تهدید ممنوعیت TikTok باعث شده است که سازندگان به دنبال ایجاد فالوور اینستاگرام هستند

چاد اسپنگلر در حال فیلمبرداری ویدیویی است.

با حسن نیت: چاد اسپنگلر

در حالی که مدیر عامل TikTok، شو زی چو، در اواخر ماه مارس با ساعت‌ها پرسش‌های طاقت‌فرسا از سوی اعضای کنگره مواجه شد، چاد اسپنگلر، مالک کسب‌وکار کوچک، با ناامیدی تماشا کرد.

کمیته دو حزبی کنگره در حال بررسی این موضوع بود که چگونه TikTok، اپلیکیشن ویدیویی کوتاه و بسیار محبوب متعلق به ByteDance چین، می‌تواند یک تهدید بالقوه حریم خصوصی و امنیتی برای مصرف‌کنندگان آمریکایی باشد.

نمایندگان در مورد ویژگی‌های اعتیادآور این برنامه، پست‌های احتمالاً خطرناک و اینکه آیا داده‌های کاربران ایالات متحده ممکن است به دست دولت چین برسد یا خیر، چو را کباب کردند. سیاستمداران تهدید کرده‌اند که TikTok را در سراسر کشور ممنوع می‌کنند مگر اینکه ByteDance سهام خود را در این برنامه بفروشد، اقدامی که چین اعلام کرد به شدت با آن مخالف است.

اما این تنها منبع مخالفت نیست. سازندگانی مانند اسپنگلر که آثار هنری خود را به صورت آنلاین به فروش می رساند، نگران امرار معاش خود هستند.

به گفته اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، TikTok به عنوان یک قطعه اصلی از به اصطلاح اقتصاد خالق ظاهر شده است که سالانه بیش از 100 میلیارد دلار افزایش یافته است. سازندگان مشارکت‌های سودآوری با برندها ایجاد کرده‌اند و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک مانند Spangler از مخاطبان قابل توجهی که در TikTok ایجاد کرده‌اند برای تبلیغ کار خود و هدایت ترافیک به وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند.

اسپنگلر گفت: «این قدرت TikTok است. آنها رعد و برق را در بطری ضبط کرده اند که دیگر پلتفرم ها هنوز نتوانسته اند انجام دهند.”

اسپنگلر بیش از 200000 دنبال کننده در TikTok دارد و کسب و کار او در سال گذشته بیش از 100000 دلار درآمد داشته است، عمدتاً به دلیل دسترسی او به آنجا. داده های اینفلوئنسر مارکتینگ هاب نشان می دهد که میانگین درآمد سالانه یک اینفلوئنسر در ایالات متحده تا سال 2021 بیش از 108000 دلار بوده است.

TikTok در ایالات متحده افزایش چشمگیری داشته است و توجه مصرف کنندگان را از افرادی که زمان بیشتری را در فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و توییتر می گذراندند به خود جلب کرده است. در سال 2021، TikTok از یک میلیارد کاربر ماهانه عبور کرد. یک نظرسنجی مرکز تحقیقاتی اوت پیو نشان داد که 67٪ از نوجوانان در ایالات متحده از TikTok استفاده می کنند و 16٪ گفتند که تقریباً دائماً از آن استفاده می کنند.

تبلیغ‌کنندگان چشم‌ها را دنبال می‌کنند. طبق اطلاعات Insider Intelligence، TikTok اکنون 2.3 درصد از بازار تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان را در اختیار دارد و تنها آن را پشت سر گذاشته است. گوگلاز جمله یوتیوب؛ فیس بوک، از جمله اینستاگرام؛ آمازون و علی بابا.

اما از آنجایی که کنگره TikTok را تحت فشار قرار می دهد، نقش این برنامه در آینده رسانه های اجتماعی ایالات متحده متزلزل است، همانطور که پایداری کسب و کارهایی که به آن متکی شده اند متزلزل است.

مدیر عامل TikTok، Shou Zi Chew در جلسه استماع کمیته انرژی و بازرگانی مجلس درباره “TikTok: چگونه کنگره می تواند از حریم خصوصی داده های آمریکایی محافظت کند و از کودکان در برابر آسیب های آنلاین محافظت کند”، در کاپیتول هیل، 23 مارس 2023، در واشنگتن دی سی شهادت می دهد.

اولیویر دولیری | Afp | گتی ایماژ

در ماه آوریل، قانونگذاران مونتانا لایحه ای را تصویب کردند که از سال آینده عرضه TikTok در ایالت را ممنوع می کند. TikTok گفت که با این لایحه مخالف است و مدعی است هیچ راه روشنی برای اجرای آن توسط دولت وجود ندارد.

کنگره قبلاً این برنامه را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده است، و برخی از مقامات ایالات متحده در تلاش هستند تا استفاده از آن را به طور کامل ممنوع کنند، مگر اینکه ByteDance آن را واگذار کند.

ByteDance به درخواست CNBC برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کاخ سفید همچنین در ماه مارس از لایحه دو حزبی سنا به نام قانون محدودیت حمایت کرد که به دولت بایدن این اختیار را می‌دهد که پلتفرم‌هایی مانند TikTok را ممنوع کند. اما به دنبال عقب نشینی قابل توجه، حرکت پشت این لایحه به طور چشمگیری کاهش یافته است.

با بالا گرفتن بحث، سازندگان در حالت برزخ هستند.

سازندگان به پلتفرم های دیگر روی می آورند

ویویان تو، که در میامی زندگی می کند، با تلاش برای ایجاد مخاطبان خود و تنوع بخشیدن به محتوای خود در چندین پلتفرم، برای ممنوعیت احتمالی TikTok آماده شده است.

او در سال 2021 شروع به ارسال پست در TikTok به عنوان راهی سرگرم کننده برای کمک به پاسخگویی به سوالات همکاران در مورد امور مالی و سرمایه گذاری کرد. تا پایان اولین هفته حضورش در این پلتفرم، او بیش از 100000 دنبال کننده داشت. سال گذشته، او حرفه ای را در وال استریت و رسانه های فناوری پشت سر گذاشت تا به طور تمام وقت تولید محتوا را دنبال کند.

تو ویدیوها را به اشتراک می گذارد تا به عنوان چهره ای دوستانه برای تخصص مالی عمل کند. او علاوه بر پست گذاشتن در TikTok، از اینستاگرام، یوتیوب و توییتر استفاده می کند و همچنین پادکست و یک خبرنامه هفتگی را اجرا می کند.

تو گفت که قبل از اینکه ممنوعیت TikTok وارد معادله شود، شروع به ساختن حضور خود در چندین پلتفرم کرد و امیدوار است منابع درآمد خود را به اندازه کافی گسترش دهد که اگر اتفاقی بیفتد خوب باشد. اما او کار خود را در TikTok، جایی که بیش از 2.4 میلیون دنبال کننده دارد، “غرور و شادی” خود نامید.

او در مصاحبه‌ای به CNBC گفت: «معمول شدن این برنامه بسیار ناامیدکننده خواهد بود.

شرکت های بزرگ رسانه های اجتماعی در ایالات متحده در حال آماده شدن برای پر کردن خلاء هستند.

متاکه مالک اینستاگرام و فیسبوک است، پول را به نسخه کپی TikTok خود، به نام Reels، تزریق کرده است. مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، ماه گذشته در تماس با درآمد شرکت گفت که کاربران بیش از 2 میلیارد بار در روز ویدیوها را مجدداً به اشتراک می گذارند، این رقم در شش ماه گذشته دو برابر شده است، و افزود: “ما معتقدیم که در حال افزایش سهم در ویدئوهای کوتاه مدت هستیم.”

ضربه محکم و ناگهانی و یوتیوب برای رقابت با TikTok میلیاردها دلار را به ویژگی‌های ویدیوی کوتاه اختصاص داده‌اند.

تو گفت که انتظار دارد در صورت ممنوعیت TikTok، «خروج عظیمی» از سازندگان به سایر پلتفرم‌ها هجوم بیاورند، اما وقتی نوبت به کشف محتوای جدید و مرتبط می‌رسد، غلبه بر این برنامه دشوار است.

او گفت: «به همین دلیل است که شخصی مثل من که حتی یک فالوور نداشت، یک ویدیو هم نداشت، می‌توانست ویدیو بسازد و اولین آن 3 میلیون بازدید داشته باشد. “این واقعاً در هیچ جای دیگری اتفاق نمی افتد.”

امیلی فاستر با حیوانات عروسکی اش.

منبع: امیلی فاستر

امیلی فاستر، صاحب یک کسب و کار کوچک، با این موضوع موافق است. او گفت که دیگر پلتفرم‌های رسانه‌ای نمی‌توانند به ارائه نوع قرار گرفتن او از TikTok نزدیک شوند.

فاستر حیوانات عروسکی را طراحی می کند که از طریق او می فروشد Etsy فروشگاه و وب سایت او به نام Alpacasews. او گفت که شروع به دوخت مخمل‌های مخملی با دست به عنوان هدیه برای دوستانش کرده است. اما وقتی ویدیویی از یک اژدها که در طول همه‌گیری همه‌گیر ساخته شده بود، 1000 بازدید در TikTok دریافت کرد – عددی که این روزها برای او ناچیز است – او گفت که این به او اعتماد به نفس داد تا یک فروشگاه Etsy باز کند.

او به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «من می‌گفتم: «اوه خدای من، این می‌تواند چیزی باشد».

طرح های فاستر به سرعت در TikTok مورد توجه قرار گرفت، جایی که او اکنون بیش از 250000 دنبال کننده دارد. او اخیراً ویدیویی از پشت صحنه به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد در حال بسته‌بندی سفارشی برای شخصی است که یکی از حیوانات عروسکی را در فروشگاه Etsy او سفارش داده است. این ویدیو به سرعت بیش از 500000 بازدید جمع کرد و کل موجودی او در عرض یک روز فروخته شد.

“مخاطب فقط آنجا نیست”

تقاضا برای فستر فوستر به زودی از توانایی او در ساختن آنها با دست پیشی گرفت، بنابراین او به سایت تامین مالی جمعی Kickstarter برای جمع آوری پول برای پوشش هزینه های تولید روی آورد. او بیش از 100000 دلار در جدیدترین کمپین خود در Kickstarter جمع آوری کرد، که پس از انتشار سه ویدیوی او در TikTok صورت گرفت.

او گفت: «کسب و کار من بدون TikTok هرگز به جایی که امروز است نخواهد رسید.

با تهدید احتمالی ممنوعیت TikTok، فاستر گفت که در حال به اشتراک گذاری محتوا در اینستاگرام، یوتیوب و توییتر است تا دنبال کننده خود را گسترش دهد. او گفت که در این مرحله، اگر TikTok از بین برود، احتمالاً تجارت او دوام خواهد آورد، اما دشوار خواهد بود.

او گفت: «مخاطب به خصوص برای سازندگان کوچکتر وجود ندارد.

فراتر از پول، فاستر نگران از دست دادن موارد زیر است که برای ساختن آن بسیار زحمت کشیده است. او گفت که در این پلتفرم با دوستان، هنرمندان و دیگر صاحبان مشاغل کوچک “خوبی” ملاقات کرده است.

او گفت: “شما هرگز کاملا تنها نیستید. این خیلی معنی دارد.” “من در مورد از دست دادن بالقوه فروش، از دست دادن مشتریان بالقوه استرس دارم، اما بیشتر از آن فقط از دست دادن جامعه ای است که قلبم را می شکند.”

برای اسپنگلر، هنرمند، بحث پیرامون TikTok دیوانه کننده است، نه تنها به این دلیل که می تواند برای امرار معاش او معنی داشته باشد، بلکه به این دلیل که به نظر می رسد قانونگذاران در مورد آنچه این برنامه انجام می دهد، اطلاعات کافی ندارند.

اسپنگلر یکی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره را به یاد آورد که از چو در شهادتش در مورد اینکه آیا TikTok به شبکه Wi-Fi خانگی کاربر وصل می شود یا خیر، می پرسد.

اسپنگلر گفت: “اگر شما حتی در مورد هر چیزی که مربوط به فناوری است، دانش کاری داشته باشید، اگر آن جلسات را تماشا کرده باشید، بسیار شرم آور است.” “آنچه بسیار ناامید کننده است این است که احساس می کنم این به طور بالقوه توسط افرادی که هیچ ایده ای ندارند از من گرفته شده است.”

اسپنگلر خشم خود را به آثار هنری خود هدایت کرد. پس از جلسه استماع، او تی شرتی طراحی کرد که در آن نماینده ای شبیه به زامبی در کنگره با عبارت «آیا TikTak از Wi-Fi استفاده می کند؟» طراحی کرد.

او ویدئویی در مورد آن در TikTok به اشتراک گذاشت و در کمتر از دو روز تقریباً ۲۵۰۰ دلار از فروش تی شرت به دست آورد.

تماشا کردن: بررسی‌های نظارتی TikTok ممکن است یک باد آخر برای Meta باشد

SC Moatti از Mighty Capital می گوید که بررسی نظارتی TikTok ممکن است فرصتی برای Meta باشد.