تنظیم کننده استرالیا مجوز بایننس را به درخواست صرافی لغو می کند

لوگوی صرافی ارز دیجیتال Binance روی صفحه گوشی نمایش داده می شود.

جاکوب پورزیکی | NurPhoto از طریق Getty Images

بایننس کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد، پس از اینکه رگولاتور بررسی هدفمند بایننس را در ماه فوریه آغاز کرد، مجوز مشتقات استرالیا به درخواست خود صرافی رمزارز لغو شد.

از 14 آوریل، مشتریان مشتقات Binance در استرالیا نمی توانند موقعیت های معاملاتی موجود خود را باز یا افزایش دهند. رگولاتور گفت: تا 21 آوریل، بایننس موظف است هر موقعیت معاملاتی باقیمانده را ببندد.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

سرمایه گذار بیل میلر قصد دارد یک بار دیگر به طور مداوم در S&P 500 بالاتر رود، اما این بار با ETF های جدید

CNBC Pro

جو لونگو، رئیس ASIC، گفت: “بررسی هدفمند ما از این موضوعات، از جمله تمرکز بر میزان آسیب های مصرف کننده، ادامه دارد.”

یکی از سخنگویان بایننس گفت: «بعد از تعامل اخیر با ASIC، بایننس تصمیم گرفت رویکرد متمرکزتری را در استرالیا با پایان دادن به تجارت مشتقات Binance استرالیا دنبال کند.

توکن صرافی بایننس در صبح روز پنجشنبه کمتر از 0.5 درصد کاهش داشت.

بررسی های نظارتی بایننس در هفته ها و ماه های اخیر افزایش یافته است. مبارزه با پول شویی و مسائل مربوط به انطباق با مشتری خود در مرکز شکایت گسترده کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده علیه صرافی ارز دیجیتال و بنیانگذار آن، چانگ پنگ ژائو، قرار دارد. در این شکایت توضیح داده شد که چگونه کارمزدهای ناشی از معاملات مشتقات درآمد بسیار سودآوری را برای Binance به ارمغان آورد.

به گفته شرکت تحقیقاتی Kaiko، سهم بازار بایننس در هفته‌های اخیر 16 درصد کاهش یافته است، اگرچه از نظر حجم همچنان غالب‌ترین صرافی در جهان است.

یک مسئله انطباق ظاهراً سهوی منجر به تحقیقات نظارتی استرالیا شد. بایننس در سراسر جهان با استفاده از تعداد زیادی شرکت تابعه، از جمله Oztures Trading Pty Ltd در استرالیا، تجارت می کند.

در فوریه، بایننس فاش کرد که «تعداد کمی» از مشتریان استرالیایی آن به عنوان «سرمایه‌گذاران عمده‌فروش» طبقه‌بندی شده‌اند. این نامی است که تقریباً مشابه دسته “سرمایه گذار واجد شرایط” در ایالات متحده است

سرمایه‌گذاران با ارزش خالص بالای بایننس یک نقطه نگرانی برای تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان بوده است. در ایالات متحده، CFTC بایننس را متهم کرد که رفتار مطلوبی با ثروتمندترین مشتریان خود ارائه می‌کند و به آنها کمک می‌کند از طریق تجارت از طریق شرکت‌های پوسته خارج از کشور یا شبکه‌های خصوصی مجازی، قوانین ایالات متحده را کنار بگذارند.

CNBC قبلاً در مورد تکنیک های مشابه تشویق شده توسط کارکنان و داوطلبان که توسط مشتریان Binance در سرزمین اصلی چین استفاده می شد، گزارش داده بود.

توجه بیشتر به رویه‌های Binance در حالی است که تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده به طور گسترده‌تری صرافی‌های متمرکز را سرکوب می‌کنند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار اخیرا هشدار داده است کوین بیس که به زودی ممکن است با هزینه های احتمالی اوراق بهادار مواجه شود.

رگولاتور ارشد اوراق بهادار استرالیا در ماه‌های اخیر رابطه چالش‌برانگیزی با صنعت کریپتو داشته است و اقدامات اجرایی را علیه چندین شرکتی که طبق ادعای تنظیم‌کننده قوانین استرالیا را نقض کرده‌اند، دنبال کرده است.

در بیانیه ASIC آمده است: «شرکت‌های گروه بایننس موضوع هشدارها و اقدامات نظارتی تعدادی از تنظیم‌کننده‌های خارج از کشور بوده‌اند.