تعمیر گاز، سرویس و تعمیرات انواع اجاق گاز در منزل

چراکه تنظیم نبودن درب این وسایل تاثیر زیادی در هدر رفتن انرژی و گرمای حاصله و همچنین عملکرد ناصحیح اجاق گاز خواهد داشت. اجاق گازهای رومیزی دارای سه بخش عمده مشعل، شمعک و ترموکوپل هستند که در ساختار داخلی آنها تعبیه شده است و در هنگام تعمیرات اجاق گاز رومیزی باید ابتدا به سالم یا نافص بودن آنها توجه داشت.

عملکرد درست فندک داخلی اجاق گاز رومیزی بعد از انجام اقدامات تعمیرات اجاق گاز رومیزی تاثیر فوق العاده ای در عملکرد و طول عمر اجاق گاز رومیزی خواهد داشت. با این وجود با توجه به مدل اجاق گاز تفاوتهایی در آنها دیده میشود. فندک اجاق گاز رومیزی خود را نیز به دقت مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که اجاق گاز جرقه نمیزند، کافیست سیم برق را چک کنید. برای تنظیم ساعت یا تایمر، دستورالعمل اجاق گاز رومیزی را به دقت مورد بررسی قرار داده و یا از تکنسین تعمیرات اجاق گاز رومیزی در ابرکاوان نمایندگی تعمیرات اجاق گاز رومیزی مشاوره دریافت نمایید.

در تعمیرات اجاق گاز بوش رومیزی باید به این نکته توجه نمود که، ترمومترهای ارزان قیمت که در فروشگاهها به عنوان ترمومتر تهویه فروخته میشوند، عموما بسیار دقیق نیستند. در موضوع تعمیرات اجاق گازهای رومیزی، باید ابتدا شناختی کلی نسبت به اجزای تشکیل دهنده آن پیدا کرد. میزان شعله اجاق گاز توسط نازل که به آن ژیگلور یا اوریفیس نیز می گویند، بستگی دارد.

عیب۶- شعله وزش دارد و صدا می کند. برای دریافت نتیجه بهتر، ما یک دماسنج شیشهای را برای بررسی آزمایش دمای ترموستات اجاق گاز رومیزی توصیه می کنیم. در واقع می ¬بایست اهمیت ویژه¬ای برای بحث تعمیرات اجاق گاز رومیزی قائل شد. در واقع این اجاق گازهای رومیزی در عین زیبایی، سادگی و بهینه بودن، به بازرسی و انجام تعمیرات اجاق گاز رومیزی به شکل دوره ¬ای و طبق زمان بندی مشخص نیاز اجاق گاز 3 شعله ترموکوپل دار رومیزی ga3t دی استیل دارند. در اجاق گاز هاي فردار محفظه فر توسط يك يا دو مشعل (يكي پايين و ديگري بالا) حرارت داده مي شود اين مشعل توسط دو ترموستات و يك پيلوت با شعله خيلي كوچك كنترل مي شود هنگامي كه فر يا تنور خاموش است، شعله كوچك پيلوت روشن است و چنانچه دكمه كنترل را چرخانيده و روشن كنيم اين دكمه شيري را باز مي كند وجريان گاز را به پيلوت افزايش مي دهد.با زياد شدن شعله پيلوت،بخار داخل لوله مربوطه به ترموستات منبسط مي شود در اثر منبسط شدن بخار داخل لوله ترموستات،شير مشعل باز مي شود واجازه مي دهد كه گاز به مشعل فر برسد، با خروج گاز از مشعل فر، شعله پيلوت آن را روشن مي كند.هنگامي كه درجه حرارت فر به حد تنظيم شده رسيد، ترموستات اصلي فر به كار مي افتد يعني بخار داخل لوله مربوطه به ترموستات اصلي (در اثر بالا رفتن حرارت داخل فر ) منبسط مي شود و شيري را بكار مي اندازد و جريان گاز را به مشعل فر كم مي كند .

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اجاق گاز مبله ترموکوپل دار دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.