تصمیم S&P برای افزودن تسلا در یک عکس ، قدرت سرمایه گذاری منفعل را نشان می دهد

مدیر عامل شرکت تسلا موتورز ، ایلان ماسک ، در پی عرضه اولیه این شرکت در بازار NASDAQ در نیویورک ، در تاریخ 29 ژوئن 2010 ، واکنش نشان داد.

برندان مک درمید | رویترز

اقدام Standard & Poor در مورد تسلا ، قدرت رو به رشد شاخص ها و سرمایه گذاری منفعل را نشان داد.

شاخص های S&P Dow Jones اعلام کرده است که تسلا با استفاده از قیمت پایانی 18 دسامبر در یک اقدام واحد به S&P 500 اضافه خواهد شد.

S&P سرمایه گذاران بزرگ موسسه ای را تشویق کرده است تا بفهمند آیا تسلا باید با یک ضربه سریع اضافه شود – در پایان در تاریخ 18 دسامبر ، که چهار روز انقضا جادوگری چهار برابر است و سهام روز سنتی در S&P متعادل می شود – یا اینکه آیا باید آن را به چند روز تجارت جداگانه تقسیم کنید.

نگرانی: گنجاندن تسلا در S&P در آن تاریخ باعث ایجاد حجم معاملات و فشار زیادی بر سهام مختلف خواهد شد.

با توجه به اندازه تسلا ، این نگرانی کاملاً اساسی است.

این بزرگترین تعادل S&P 500 در تاریخ خواهد بود.

چقدر بزرگ؟ واقعاً بزرگ.

سقف فعلی تسلا در بازار 546 میلیارد دلار است. با این وجود ، به دلیل مالکیت 20 درصدی ایلان ماسک ، سهام با وزنی 80 درصدی یعنی حدود 437 میلیارد دلار وارد S&P خواهد شد.

تقریباً 17٪ از ارزش کل S&P 500 به سرمایه گذاری های شاخص منفعل مرتبط است که نیاز به خرید حدود 72 میلیارد دلار سهام در روز تعادل مجدد را ایجاد می کند.

برای خرید 72 میلیارد دلار باید 72 میلیارد دلار بفروشید. این مقدار زیادی پول و فشار زیادی است. در مقایسه با سه ماهه گذشته ، کل تعادل مجدد S&P 32.4 میلیارد دلار بود. بالاترین میزان آن تا به حال سپتامبر 2018 بوده است که 50.8 میلیارد دلار بوده است.

S&P جامعه تجاری را متقاعد کرده است که بپرسد بهترین راه برای مقابله با این مسئله چیست: آیا همه کارها باید در یک روز تعادل مجدد انجام شود (18 دسامبر – زمانی که بیشترین نقدینگی وجود دارد) ، یا باید گسترش یابد تعدادی روز؟

مزایای انجام این کار در یک روز این است که نقدینگی گسترده ای برای تعادل مجدد وجود دارد. نکات منفی این است که این ممکن است فشار نزولی بر سهام مورد فروش که ممکن است عدم تعادل نظم ایجاد کند ایجاد کند.

در تئوری ، تغییر وزن سهام در یک شاخص نباید تغییری در قیمت ایجاد کند ، زیرا هیچ چیز اساسی اتفاق نمی افتد. با این حال ، این بزرگترین توازن مجدد در تاریخ است ، و هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که چگونه می تواند بازی کند.

در نهایت ، S&P تصمیم گرفت Band-Aid را جدا کند و همه کارها را یک باره انجام دهد.

آنچه این نشان می دهد قدرت نمایه سازی است. مقدار واقعی پول نمایه شده مستقیماً به S&P 500 بسیار بیشتر از رقم رسمی حدود 17٪ است. بسیاری از افراد هستند که به طور رسمی ایندکس را مجوز نمی دهند اما با خرید بیشتر اجزای سازنده آن را “تقلید” می کنند.

هیچ کس دقیقاً نمی داند که این جامعه سایه “نمایه کنندگان گنجه” واقعاً چقدر بزرگ است ، اما مطمئناً غیرمنطقی نیست که انتظار داشته باشیم 30 تا 50 میلیارد دلار اضافی برای خرید اضافی وجود داشته باشد ، علاوه بر 72 میلیارد دلار از “رسمی” “نمایه سازها.

این مقدار زیادی خرید است.

اشتراک در CNBC PRO برای بینش و تجزیه و تحلیل منحصر به فرد ، و برنامه های زنده روز کاری از سراسر جهان.