تسلا 9500 اتومبیل مدل X و Model Y را از سقف و پیچ و مهره فرا می خواند

ایلان ماسک ، رئیس و مدیر اجرایی تسلا موتورز

دیوید پل موریس | بلومبرگ | گتی ایماژ

تسلا در حال فراخوانی بیش از 9500 خودروی الکتریکی مدل X و Model Y خود از پوشش و پیچ و مهره های بالقوه معیوب سقف است که می تواند به اندازه کافی محکم شود.

سهام این شرکت چهارشنبه تغییر چندانی نکرد.

طبق گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها ، فراخوان بزرگتر 9136 اتومبیل مدل X را که از 17 سپتامبر 2015 تا 31 ژوئیه 2016 تولید شده اند ، شامل می شود. آژانس گفته است که ممکن است تزئینات سقف آرایشی جلو و ستون فقرات بدون پرایمر لازم اعمال شده باشد و قطعات با گذشت زمان از هم جدا شوند.

تسلا همچنین 401 خودروی مدل Y مدل Y را به دلیل احتمال بالقوه پیچ و مهره های خود فراخواند. در ایالات متحده ، تسلا در یک فرآیند عمدتا دستی ، وسایل نقلیه مدل Y را در چادر در تأسیسات Fremont خود تولید کرده است.

این فراخوان ابتدا توسط رویترز گزارش شد.

NHTSA گفت که پیچ و مهره های اتصال بازوی کنترل جلوی جلوی و بند انگشت فرمان ممکن است به درستی سفت نشده باشند ، این امر می تواند به بازوی کنترل بالایی اجازه جدا شدن از بند فرمان را بدهد.

آژانس در پرونده خود گفت: “یک بازوی کنترل بالایی جدا شده می تواند باعث خم شدن یا خم شدن چرخ ها شود ، توانایی هدایت راننده را کاهش داده و خطر تصادف را افزایش می دهد.”

تسلا گفت که از حوادث یا جراحات ناشی از فراخوان اطلاع نداشته و وسایل نقلیه آسیب دیده را بازرسی کرده و در صورت لزوم تنظیم می کند.

این آخرین گزارش از مشکلات قابلیت اطمینان برخی از وسایل نقلیه تسلا است.

در ماه اکتبر ، تسلا داوطلبانه نزدیک به 50،000 اتومبیل مدل S و Model X را در چین به دلیل تعلیق معیوب فراخواند. در اوایل این ماه ، تسلا ضمانت خود را برای پوشش دادن رایانه های اصلی معیوب در برخی از رایانه های مدل S و Model X گسترش داد که منجر به خاموش شدن صفحه لمسی و سایر مشکلات شد.

Consumer Reports در 19 نوامبر در نظرسنجی سالانه قابلیت اطمینان خود گفت که به دلیل مشکلات سیستم تعلیق هوا ، رایانه اصلی و کنترل های لمسی ، دیگر تسلا مدل S را توصیه نمی کند. همچنین مشکلات سخت افزاری و رنگ آمیزی بدنه مدل Y را تحت تأثیر قرار داد و در نهایت به سه یا چهار وسیله نقلیه تسلا امتیازات قابل اطمینان زیر از جمله مدل S ، مدل X و مدل Y داده است.

لورا کلودنی ، خبرنگار CNBC در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.

در CNBC در YouTube مشترک شوید.