تسلا قیمت مدل S و مدل X در چین را 2749 دلار افزایش داد

تسلا یک سری کاهش قیمت خودروهای خود را اعمال کرده است. اما اخیراً دوباره شروع به افزایش قیمت ها کرده است.

چوکروت بودرول | تصاویر سوپا | راکت | گتی ایماژ

تسلا وب سایت خود روز جمعه نشان داد که قیمت خودروهای گران قیمت تر مدل S و مدل X خود را در چین افزایش داده است، به دنبال افزایش دیگر خودروهای خود در چند روز قبل.

خودروساز ایلان ماسک قیمت ها را 19000 یوان چین (2749 دلار) در هر دو مدل و نسخه های مختلف آنها افزایش داد.

قیمت مدل S اکنون 808900 یوان در مقابل 789900 یوان قبلی است. قیمت مدل S Plaid 1,028,900 یوان در مقابل 1,009,900 قبلی است. مدل X اکنون 898900 یوان قیمت دارد در مقابل 879900 یوان قبلا.

این امر پس از آن صورت می گیرد که تسلا قیمت مدل 3 و مدل Y خود را این هفته در چین و سایر بازارها از جمله ایالات متحده افزایش داد.

این افزایش قیمت پس از آن صورت گرفت که تسلا قیمت ها را در چند ماه گذشته کاهش داد تا تقاضا را تقویت کند.

ماسک، مدیر عامل تسلا در ماه آوریل در یک تماس درآمدی اعلام کرد که این خودروساز حجم بیشتری از فروش را در مقابل حاشیه سود بیشتر هدف قرار خواهد داد، اما گفت که انتظار دارد شرکت “در طول زمان بتواند از طریق خودمختاری سود قابل توجهی به دست آورد.”

تسلا اغلب قیمت خود را برای واکنش به شرایط بازار تنظیم می کند.

به نظر می رسد تسلا قیمت بالاتری از مدل S و مدل X خود را در چین حفظ می کند تا در بخش ممتاز بازار خودروهای برقی چین بازی کند.

اما این شرکت آمریکایی با رقابت فزاینده ای در چین از سوی بازیکنان مطرحی مانند BYD و همچنین شرکت های تازه کار مانند Nio مواجه است. با این حال، در چین، رقبای اصلی تسلا در رده قیمتی مدل S و مدل X وجود ندارد.