تسلا، CTO سابق JB Straubel را به عضویت هیئت مدیره معرفی کرد

جی بی استرابل، مدیر فنی سابق تسلا موتورز، در 16 آگوست 2013 در فریمونت، کالیفرنیا، در حین بریدن روبان ایستگاه جدید سوپرشارژر در خارج از کارخانه تسلا صحبت می کند.

جاستین سالیوان | گتی ایماژ

تسلا بر اساس گزارش SEC که روز پنجشنبه منتشر شد، جی بی استرابل، مدیر عامل و بنیانگذار بازیافت زباله های الکترونیکی Redwood Materials را به هیئت مدیره هشت نفره خود معرفی کرده است. استرابل در سال 2017 زمانی که هنوز به عنوان مدیر ارشد فناوری تسلا مشغول به کار بود، شرکت بازیافت کارسون سیتی، نوادا را تأسیس کرد و در سال 2019 این خودروساز را ترک کرد و روی آن تمرکز کرد.

استرابل به دلیل رهبری مهندسی و عملیاتی که از همان ابتدا در تسلا داشت، یکی از بنیانگذاران تسلا محسوب می شود. استرابل با پیوستن به شرکت در سال 2004 – بسیار قبل از اینکه ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل شرکت کند – بر ساخت اولین کارخانه باتری تسلا در خارج از Reno نظارت داشت.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

تله ارزش؟  تله رشد؟  برای جلوگیری از گرفتار شدن چه نکاتی را باید بدانید

باشگاه سرمایه گذاری CNBC

اگر او آرای سهامداران را به دست آورد، استرابل جایگزین هیرومیچی میزونو، عضو فعلی هیئت مدیره تسلا می شود که قصد ندارد در مجمع سالانه سهامداران شرکت که قرار است در 16 مه برگزار شود، نامزد شود.

میزونو قبلاً مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی دولتی ژاپن بود و از آوریل 2020 عضو هیئت مدیره تسلا بود. میزونو یکی از اعضای کمیته حسابرسی تسلا بوده است.

علاوه بر استرابل، تسلا مدیر عامل شرکت ایلان ماسک و رئیس رابین دنهولم را برای انتخاب مجدد به هیئت مدیره معرفی می کند.

بر اساس گزارش سالانه خود، تسلا همچنین از سرمایه گذاران می خواهد که مجدداً پرایس واترهاوس کوپرز (PwC) را به عنوان حسابرس شرکت تأیید کنند و در مورد دو موضوع مختلف مرتبط با غرامت اجرایی رأی دهند.

فقط یک پیشنهاد وکالتی ارائه شده توسط سهامداران واجد شرایط رای گیری در ماه مه خواهد بود. سهامداران پیشنهاد کردند که تسلا گزارشی با عنوان “ریسک شخص کلیدی” به سرمایه گذاران ارائه دهد و نحوه برخورد شرکت با خروج مدیران کلیدی به هر دلیلی، از بازنشستگی تا مرگ یا ناتوانی نابهنگام را مشخص کند.

اتکای تسلا به مدیرعامل، ایلان ماسک، نگرانی خاصی است. این شرکت قبلا و بارها در پرونده های مالی اعلام کرده است که “به شدت به خدمات” ماسک وابسته است.

از پاییز گذشته، بسیاری از سرمایه گذاران تسلا از ماسک به دلیل تصمیم او برای فروش میلیاردها دلار دارایی تسلا برای خرید 44 میلیارد دلاری توییتر انتقاد کرده اند. ماسک خود را منصوب کرد و مدیرعامل پلتفرم رسانه‌های اجتماعی باقی می‌ماند و به کارمندان بلندپایه تسلا اجازه داده است که در آنجا نیز با او همکاری کنند.

یکی از مدیران تسلا، جیمز مرداک، در دادگاه شهادت داد که ماسک به طور محرمانه درباره جانشین احتمالی برای ریاست تجارت خودروهای الکتریکی با او صحبت کرده است. اما برخی از سرمایه گذاران هنوز به دنبال پاسخی در مورد ریسک مرد کلیدی هستند.

در پیشنهاد پروکسی آمده است: «طبق گزارش مورگان استنلی در سال 2018، در سال 2017، 59 مدیر عامل S&P 500 شرکت‌های خود را ترک کردند و این شرکت‌ها سپس در 12 ماه بعد، 11 درصد عملکرد ضعیفی در بازار داشتند.

هیئت مدیره تسلا از سهامداران می خواهد که به گزارش ریسک شخص کلیدی رای منفی دهند. آنها در مخالفت با این پیشنهاد نوشتند و استدلال کردند که افشای درخواستی سهامداران – مانند شناسایی مدیرانی که برای موفقیت بلندمدت تسلا حیاتی هستند و ممکن است جایگزین آنها شوند – رقبا را دعوت می کند تا “مدیران با ارزش بالا را از تسلا هدف قرار داده و استخدام کنند.”