ترمیم دندان چیست؟

فیلینگ با استفاده از سیمان دندانی درون دندان قرار داده میشود همچنین میتوان از اینله و آنله که از مواد محکم تر و بادوام تر از قبیل طلا هستند برای پر کردن دندان استفاده کرد. فیلینگ به عنوان یک جایگزین برای مینای طبیعی دندان عمل میکند. دندان درد ناشی از عفونت دندان به التهاب پالپ دندان که همان لایه مرکزی دندان است و حاوی پایانههای عصبی میباشد یا هرگونه آسیب در این ناحیه به علت حساسیت بالایی که دارد به وجود میآید. اما خب در بعضی مواقع حتی ممکن است به صورت اتفاقی پیش بیاید که دندان جلویی شما آسیب ببیند و مجبور شوید هزینه ترمیم دندان جلویی را بپردازید تا دندان های شما باری دیگر زیبایی خودشان را به دست بیاورند.

از معایب آن هم میتوان گفت که از نظر زیبایی چندان خوشایند نیست و مستعد انبساط و انقباض است. عمر ایمپلنت های دندانی بیشتر از مابقی روش های ترمیم دندان است و چیزی حدود 25 تا 30 سال عمر می کنند که بسته به جنسی که کار گذاشته اید و نحوه نگهداری از ان این زمان بیشتر هم خواهد شد. روکش کردن دندان هم یک روش ترمیمی و هم زیباسازی دندان تلقی میشود زیرا نه تنها باعث بهبود ظاهر دندان میشوند بلکه به کاهش حساسیت دندان، حفظ سلامت لثه نیز کمک میکنند و از دندانهای سالم در برابر آسیبدیدگی محافظت میکنند.

اگرچه ایمپلنتهای دندان بهترین روش برای جایگزینی دندانهای از دست رفته هستند اما هزینة آنها بسیار گران است. همچنین در مواردی که دندانتان ضربه دیده و لب پر شده است یا در اثر فشارهای مداوم یا ناگهانی، ترک خورده است نیاز به ترمیم پیدا می کند. برای پر کردن دندان با کامپوزیت باید مدت بیشتری روی صندلی دندانپزشکی بنشینید. آمالگام دوام و طول عمر بیشتری نسبت به کامپوزیت دارد. رایج ترین مواد مورد استفاده، آمالگام و کامپوزیت ترمیم دندان بدون بی حسی هستند. چون این مواد همرنگ دندان( ماده سفید) است نسبت به آمالگام که تیره رنگ است از زیبایی بیشتری برخوردار است.

همچنین استفاده از جیوه در این ماده اختلاف نظرهایی به همراه دارد. جنس این روکش میتواند از پرسلین، سرامیک، طلا یا شیشه باشد و با استفاده از سیمان دندانی به دندان متصل خواهد شد. گاهی ممکن است که دندانپزشک به شما توصیه کند که دندانهایتان را ایمپلنت کنید اما شما استخوان کافی در فک فوقانی خود برای پشتیبانی از کاشت دندان را نداشته باشید. برای ترمیم کردن دندان به مواد مخصوص دندانپزشکی نیاز است تا سوراخها، ترکها و حفره های دندان را پر کند. اینلیها نسبت به پر کردن دندان کمتر در معرض کوچک شدن هستند و معمولاً زمانی مورد استفاده قرار میگیرند که پوسیدگی یا شکستگی دندان زیاد باشد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد ترمیم دندان لق شده بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.