تراکتور EV اختیاری راننده در رونق agtech در کنار سیلیکون ولی

تراکتور Monarch با سرمایه گذاری در فناوری آب و هوا در رتبه 49 در لیست Disruptor 50 قرار دارد.

ارزش بازار تسلا تقریباً 500 میلیارد دلار است، و این پس از تقریباً 50 درصد کوتاهی مو از زمانی است که در سال 2021 از مرز 1 تریلیون دلار گذشت. Monarch Tractor، که اخیراً یکی دیگر از خودروهای برقی کلیدی متولد ایالت کالیفرنیا را معرفی کرد – یک تراکتور کاملاً الکتریکی و اختیاری برای راننده. – ارزش سرمایه گذاران در بازار خصوصی 271 میلیون دلار است.

اما مدیرعامل آن Praveen Penmetsa می‌گوید دلایل متعددی وجود دارد که باور کنیم این محصول بزرگ بعدی در agtech است و پایگاه خانگی آن مکان مناسبی برای کشاورزی و فناوری است تا در نهایت در یک مدل تجاری گرد هم آیند که برخی از بزرگترین چالش‌های کشاورزی را حل می‌کند.

پنمتسا از یک تاکستان محلی در نزدیکی مقر آن در کالیفرنیا به جولیا بورستین از CNBC گفت: “ما در حال تبدیل لیورمور به مرکز agtech در سراسر جهان هستیم.”

این استارتاپ اخیرا قراردادی را با برندهای صورت فلکی، این غول مشروب را به اولین شرکتی تبدیل کرد که تراکتورهای MK-V خود را که در ماه دسامبر از خط تولید خارج شد، در مزارع قرار داد.

کشاورزان با هزینه های بالای نیروی کار و ردپای کربن موتور دیزل خود دست و پنجه نرم می کنند، در حالی که شرکت ها با هزینه های جدید پایداری مواجه هستند. اینها مشکلاتی است که تراکتور مونارک می تواند به صورت ترکیبی آنها را حل کند.

پنمتسا گفت: “این در سمت کارگر کارآمدتر است اما انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد و می تواند تمام تجهیزات دیگر در مزرعه را تامین کند.”

پوشش بیشتر CNBC Disruptor 50 2023

پنمتسا گفت، هنگامی که بنیانگذاران شرکت – از جمله رئیس سابق کارخانه گیگا تسلا – شرکت را در سال 2018 راه‌اندازی کردند، پنمتسا گفت، هدف این بود که تراکتوری بسازد که در نهایت هر کشاورز در جهان توانایی استفاده از آن را داشته باشد. کارلو مونداوی، مدیر کشاورزی آن، از نسل چهارم خانواده مشهور تاکستان است.

این شرکت و تراکتورهای آن هنوز در منحنی هزینه ها نیستند. او گفت که تراکتورهای برقی گران هستند – حدود 90000 دلار در مورد خط اول Monarch – اما مشوق ها در کالیفرنیا و هزینه گازوئیل دوره بازپرداخت را برای خریداران به کمتر از دو سال در ایالت کاهش داده است.

پنمتسا می‌گوید که برای شرکت‌هایی مانند Constellation Brands که با الزامات فزاینده‌ای برای گزارش اهداف ESG و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از عملیات کارآمدتر مواجه هستند، در عین حال برنده جنگ نام تجاری با مصرف‌کنندگان محصول نهایی، کارساز خواهد بود.

اگر این شرکت ریشه سیلیکون ولی نداشت، هیچ یک از اینها به این راحتی اتفاق نمی افتاد. پنمتسا گفت، دوربین‌های روی تراکتورها و فناوری هوش مصنوعی – با کمک یک پلت‌فرم محاسباتی NVIDIA – می‌توانند آنچه را که روی تراکتور اتفاق می‌افتد و به زمین‌های اطراف آن می‌افتد شناسایی کنند و این به Monarch اجازه می‌دهد تا “بسیار سریع” تراکتور را آموزش دهد و سپس برود. به مزارع جدید و محصولات جدید.

پنمتسا که یک مهندس خودمختاری و تحرک است، گفت: “مزارع و زمین های کشاورزی نزدیک هستند، اما ما به دره سیلیکون نیز بسیار نزدیک هستیم، جایی که فناوری های هوش مصنوعی در آن توسعه می یابد. خودمختاری در اینجا توسعه یافته است.” “تجهیزات برقی و خودروها در اینجا توسعه یافتند. بنابراین این مکان منطقی را برای ما برای توسعه این فناوری ها و به کارگیری آنها می سازد.”

ویدئوی کامل بالا را با جولیا بورستین از CNBC تماشا کنید تا در مورد فرصت نوپای صنعت تراکتور EV بیشتر بدانید.