ترامپ می گوید رئیس امنیت سایبری DHS کریس کربس فسخ شده است

واشنگتن – دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در توییتر خود اعلام کرد که کریستوفر کربس مقام ارشد امنیت سایبری ایالات متحده را “خاتمه” داده است.

ترامپ در یک جفت توئیت گفت که کربز در مورد امنیت انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 بیانیه ای “بسیار نادرست” داده است.

ترامپ که هنوز به جو بایدن رئیس جمهور منتخب تن نداده است ، ادعا کرد که انتخابات با “بدحجابی ها و تقلب های گسترده” همراه بوده است. توییتر با استناد به ادعای مربوط به تقلب در انتخابات ، با هشدار به توییت های رئیس جمهور برچسب زده است.

كربس ، رئیس آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های وزارت امنیت داخلی ، مسئول هدایت تلاش برای محافظت از انتخابات ایالات متحده است. وی پیش از این گفته بود که هیچ مدرکی وجود ندارد که انتخابات با دخالت خارجی به خطر بیفتد.

در روز انتخابات ، كربس از آمریكایی ها خواست كه صبور باشند و “با تمام ادعاهای شورانگیز و تایید نشده با بدبینی رفتار كنند.”

کریستوفر کربس ، مدیر آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های ایالات متحده (CISA) روز سه شنبه فوق العاده در آرلینگتون ، ویرجینیا ، ایالات متحده ، 3 مارس 2020 با خبرنگاران در مرکز عملیات روز انتخابات CISA صحبت کرد.

کوین لامارک | رویترز

خربس در یک کنفرانس مطبوعاتی در 3 نوامبر گفت: “صرف نظر از نتیجه در اینجا ، یک پیوند مشترک وجود دارد که قوی تر از وابستگی سیاسی است و آن این است که همه ما آمریکایی هستیم” ، افزود: “آرامش خود را حفظ کنید و به رای گیری ادامه دهید ، و بعد از امروز ، آرامش خود را حفظ کنید و بگذارید روی آنها حساب کنند. “

بیشتر بخوانید: مقام ارشد محافظت از انتخابات آمریكا می گوید: هیچ نشانه ای از هك در رایانه ها برای ضبط و شمارش آرا استفاده نشده است

اوایل روز سه شنبه ، كربس از حساب دولت خود توئیتی نوشت: “در مورد ادعای دستكاری در سیستم های انتخاباتی ، 59 كارشناس امنیت انتخابات همه موافقند كه در هر موردی كه از آنها مطلع هستیم ، این ادعاها یا بی اساس بوده اند یا از لحاظ فنی با هم انطباق ندارند.”

کمتر از یک ساعت پس از توئیت کردن ترامپ در مورد اخراج خود ، کربس از توییتر شخصی خود توییت کرد: “خدمت شما مفتخرم. ما این کار را درست انجام دادیم.”

وی آخرین مقام دولت ترامپ است که در انتخابات شرکت می کند.

خربس سه شنبه شب پس از شلیک به NBC News گفت: “من به کاری که ما در CISA انجام دادیم افتخار می کنم.” “من به هم تیمی هایی که در CISA داشتم افتخار می کنم. ما این کار را درست انجام دادیم.”

منبعی با اطلاع از شلیک به NBC News Krebs از طریق توییتر از این خبر مطلع شد و این خبر برای وی ناراحت کننده بود زیرا کار را جدی گرفت.

چند منبع نزدیک به کربس در روزهای اخیر به ان بی سی نیوز گفتند که مسئله این است که “چه وقت ، نه اگر” کربس برکنار شود. آنها انتظار داشتند که وی همچنان به فشار دادن اطلاعات غلط رئیس جمهور در مورد انتخابات تا پایان ادامه دهد و “پایین نماند”.

یکی از نزدیکان کربس گفت: “او مراقب مرگ بوده است.”

“کریس کربس یک کارمند عمومی فوق العاده است و دقیقاً شخصی است که آمریکایی ها می خواهند از امنیت انتخابات ما محافظت کند” ، مارک وارنر (D-Va) ، نایب رئیس کمیته اطلاعاتی سنا در بیانیه ای گفت: “این بیانگر آن است که رئیس جمهور به دلیل گفتن حقیقت ، اخراج او را انتخاب کرد. “

هفته گذشته ، ترامپ وزیر دفاع مارک اسپر را از طریق توییتر اخراج کرد و کریستوفر میلر ، مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم را جایگزین او کرد.

در اواخر برکناری اسپر ، یک مقام دولت ترامپ به ایمون جاورز از CNBC گفت که “من فرض می کنم FBI و CIA بعدی باشند” ، با اشاره به مدیر FBI کریستوفر وری و مدیر CIA جینا هاسپل.

وزارت امنیت میهن بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

آخرین افشاگری در حالی صورت می گیرد که ترامپ نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است. سایر مقامات ارشد دولت مانند مایک پنس معاون رئیس جمهور و مایک پمپئو وزیر امور خارجه علناً اصرار داشتند که انتخابات پایان نیافته است.

—NBC News به این گزارش کمک کرده است