تتر برای حمایت از استیبل کوین USDT، بیت کوین را با سود خالص خریداری می کند

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر، گفت که این شرکت تخمین می‌زند که ذخیره مازاد 700 میلیون دلاری در سه‌ماهه جاری، که هنوز به پایان نرسیده، افزایش خواهد یافت.

جاستین تالیس | Afp | گتی ایماژ

غول ارزهای دیجیتال تتر روز چهارشنبه گفت که قصد دارد صدها میلیون دلار بیت کوین بخرد تا از بزرگترین استیبل کوین جهان حمایت کند.

این شرکت اعلام کرد که 15 درصد از سود خالص خود را در بیت کوین سرمایه گذاری خواهد کرد تا ذخایری را که پشتوانه توکن USDT است، که هدف آن پایبندی 1 به 1 به دلار آمریکا است، «تنوع» کند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

سرمایه گذاران عمده در سه ماهه اول پرتلاطم سهام بانک های منطقه ای را بار کردند

CNBC Pro

بر اساس آخرین گزارش گواهی شرکت که دارایی‌هایی را که ذخایر USDT آن را تشکیل می‌دهند و همچنین ذخایر و سود مازاد را ارائه می‌کند، تقریباً 222 میلیون دلار است.

یکی از سخنگویان تتر توضیح داد که بیت کوینی که خریداری می‌کند تنها بخش کوچکی از سود خالص کلی آن را تشکیل می‌دهد و بخش عمده‌ای از درآمد اضافی از جمله هزینه‌های بانکی صرف اداره کسب‌وکار می‌شود.

سخنگوی تتر گفت: «هدف این است که ارزش پرتفوی بیت کوین را بسیار کمتر از اندازه کل ذخایر اضافی ما که در پایان سه ماهه اول/2023 2.48 میلیارد بود، نگه داریم، در حالی که دارایی بیت کوین 1.5 میلیارد بود.

بر اساس داده های CoinGecko، USDT بزرگترین استیبل کوین در بازار است که عرضه در گردش آن بیش از 82.8 میلیارد دلار است. با USD Coin Circle و BUSD Binance رقابت می کند.

استیبل کوین ها توسط معامله گران برای ورود و خروج از ارزهای دیجیتال مختلف بدون تبدیل پول به ارزهای فیات استفاده می شود.

پائولو آردوینو، مدیر عامل شرکت تتر در بیانیه‌ای گفت: «تصمیم برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، اولین و بزرگ‌ترین ارز رمزنگاری‌شده جهان، مبتنی بر قدرت و پتانسیل آن به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری است.

بیت کوین به طور مداوم انعطاف پذیری خود را ثابت کرده و به عنوان یک ذخیره بلندمدت ارزش با پتانسیل رشد قابل توجه ظاهر شده است. عرضه محدود، ماهیت غیرمتمرکز و پذیرش گسترده آن، بیت کوین را به عنوان یک انتخاب مطلوب در بین سرمایه گذاران نهادی و خرده فروشی به طور یکسان قرار داده است.

این اقدام تتر را به یک دارنده حتی بزرگتر از بیت کوین تبدیل می کند – این شرکت در حال حاضر بیش از 1.5 میلیارد دلار بیت کوین را در ترازنامه خود نگه می دارد – و به دنبال اقدامات سرمایه گذاران برجسته ای مانند پل تودور جونز و رئیس MicroStrategy، مایکل سایلر برای جمع آوری ذخایر عظیم، بر این باور است که که این توکن از اثرات کاهش ارزش پول و تورم مصون است.

تحلیلگران و سرمایه‌گذاران قبلاً به CNBC گفته‌اند که بیت‌کوین امسال می‌تواند به دلیل نفوذ به اصطلاح «نهنگ‌ها» – بازیگران بازار با قدرت مالی قابل توجهی که به آنها امکان می‌دهد مبالغ هنگفتی از توکن‌ها را خریداری کنند، تقویت شود.

روش‌های تتر برای حفظ ارزش 1 دلاری توکن خود، در گذشته به دلیل نگرانی‌ها در مورد کیفیت دارایی‌های ذخیره‌اش، بحث‌هایی را به همراه داشته است. پیش از این، شرکت مقدار زیادی از ذخایر خود را در اوراق تجاری نگهداری می‌کرد – نوعی بدهی کوتاه‌مدت و بدون تضمین صادر شده توسط شرکت‌ها. این نسبت به سایر اشکال بدهی، مانند اسناد خزانه داری ایالات متحده، کمتر امن تر است.

تتر به دنبال کاهش ترس سرمایه گذاران با چرخش اوراق تجاری و جایگزینی این دارایی های صندوق تنها با اوراق بهادار بدهی دولت ایالات متحده بود.

در ماه فوریه، این شرکت اعلام کرد که دارایی های اوراق تجاری خود را به صفر رسانده است.

USDT و صادرکننده آن همچنان منبع اختلاف در بازار ارزهای دیجیتال هستند. گزارش شده است که وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تحقیق از مدیران Tether در مورد کلاهبرداری احتمالی بانکی است.

استیبل‌کوین‌ها قبلاً یک مسئله داغ برای تنظیم‌کننده‌ها بود، که در تلاش بودند تا بفهمند چگونه می‌توانند صنعت را پس از مرگ چندین شرکت برجسته در این فضا کنترل کنند.