تبلیغات جریانی کلید برنامه‌های سود دیزنی، برادران وارنر است

این تصویر سینمایی که توسط یونیورسال پیکچرز منتشر شده است، مارک والبرگ را نشان می‌دهد که با شخصیت تد با صداپیشگی ست مک فارلین در صحنه‌ای از «تد» باقی مانده است. (AP Photo/عکسهای جهانی)

اعتبار عکس: Universal Pictures/Tippett Studio

پس از گذراندن سال‌ها برای جمع‌آوری مشترکین استریم با هزینه‌های گزاف، شرکت‌های رسانه‌ای اکنون نیاز به کسب سود دارند. و آنها به طور فزاینده ای به تبلیغات به عنوان پاسخ متکی هستند.

به جز آخرین رویدادهای سالانه Upfronts، رویدادهایی که شرکت های رسانه ای دوست دارند، به دنبال اثبات آن نباشید شرکت فاکسدیسکاوری برادران وارنر، دیزنی و Comcast NBCUniversal، پیشنهادات خود را برای تبلیغ کنندگان ارائه کردند.

با غیبت ستاره ها و استعدادها به دلیل اعتصاب نویسندگان هالیوود، NBCUniversal رویداد خود را با یک ویدیوی متحرک از تد، خرس عروسکی بد دهن خلق شده توسط ست مک فارلین که سریالی را در سرویس پخش طاووس این شرکت پخش کرده است، آغاز کرد. آواز خواندن و رقصیدن با آهنگی که شامل ترانه “ما به تبلیغات نیاز داریم” بود.

خرس عروسکی متحرک برای حضار خواند: «همه ما رویاپرداز بودیم که فکر می‌کردیم پخش‌کننده‌ها چیزی جز مد هستند». “اکنون، همه ما برای تبلیغات التماس می کنیم.”

فشار تبلیغات نه تنها به دلیل کاهش رشد مشترکین و حذف و خروج مشتریان از خدمات – که معمولاً به عنوان سرگردانی در تجارت رسانه‌ای شناخته می‌شود – اتفاق می‌افتد، بلکه از آنجایی که بازار تبلیغات نرم شده و به کندی بهبود می‌یابد.

در طول تماس دیزنی در اوایل این ماه، مدیرعامل باب ایگر تاکید جدیدی بر پخش جریانی با پشتیبانی از تبلیغات دارد. و پارامونت گلوبال و ان‌بی‌سی یونیورسال اعلام کرده‌اند که از زمان آغاز به کار، سطوح تبلیغاتی ارزان‌تری داشته‌اند. برادران وارنر دیسکاوری نیز چنین گزینه هایی را برای مصرف کنندگان اضافه کرده است.

ایگر پس از اعلام خبر پیوستن محتوای Hulu به Disney+ گفت: «علی‌رغم بادهای مخالف کوتاه‌مدت کلان بازار امروز، پتانسیل تبلیغاتی این پلتفرم ترکیبی فوق‌العاده هیجان‌انگیز است.

زوج نتفلیکسکه سال ها مخالف تبلیغات بود وارد بازی شد. گوریل 800 پوندی در اتاق استریم برای اولین بار در هفته گذشته یک ارائه مجازی برای تبلیغ کنندگان برگزار کرد و اطلاعاتی را در مورد سطح پشتیبانی شده خود از تبلیغات که به سهام آن رونق بخشید، پرده برداری کرد.

با این حال، هنوز در ابتدای بازی است و مشخص نیست که آیا تبلیغات شکاف های رشد ناپایدار مشترکین را برای استریم پر می کند یا خیر.

“ما به تبلیغات نیاز داریم”

تعداد مشتریانی که برای اشتراک‌های پخش با پشتیبانی آگهی ثبت‌نام می‌کنند، افزایش یافته است. بر اساس گزارش شرکت داده آنتن، در ایالات متحده، سالانه تقریباً 25 درصد رشد کرد و به 55.2 میلیون در سه ماهه اول سال جاری از 44.3 میلیون در دوره قبل از آن رسید. رشد رده‌های تبلیغاتی در سال گذشته نیز رو به افزایش بود. در سال 2022، 32 درصد ثبت‌نام در ردیف‌های طرح‌های پشتیبانی‌شده از آگهی، از 18 درصد در سال 2020 افزایش داشته است.

هنگامی که نتفلیکس در اوایل سال گذشته اعلام کرد که مشترکین خود را از دست داده است، دنیای استریم را به یک مارپیچ تبدیل کرد که بر قیمت سهام فشار وارد کرد و مدیران را وادار کرد تا راه‌های دیگری برای کسب درآمد بیابند. تا پایان سال، نتفلیکس یک سطح ارزان‌تر و با پشتیبانی از تبلیغات راه‌اندازی کرد. رقیب دیزنی + نیز همین کار را کرد.

شرکت‌های رسانه‌ای در حال بازگشت به مدل‌های اولیه کسب‌وکار هستند که مدت‌ها کسب‌وکارشان را تقویت می‌کردند – به جای تکیه بر یک مسیر، یک کسب‌وکار اشتراک، از راه‌های مختلف درآمد تولید می‌کردند.

نتفلیکس، در حالی که اشاره کرد که هنوز «در روزهای ابتدایی» بود، این هفته گفت 5 میلیون کاربر فعال ماهانه برای گزینه ارزان‌تر و پشتیبانی‌شده از تبلیغات خود دارد و 25 درصد از مشترکان جدیدش در مناطقی که در دسترس است برای این ردیف ثبت‌نام می‌کنند.

اما شرکت‌های رسانه‌ای با این سوال دست و پنجه نرم می‌کنند که آیا اشتراک‌های تبلیغاتی ضررهای دیگر را جبران می‌کند یا خیر.

جاناتان میلر، یکی از اعضای سابق هیئت مدیره Hulu و مدیر عامل فعلی شرکت Integrated Media که در سرمایه گذاری در رسانه های دیجیتال تخصص دارد، گفت: “من فکر نمی کنم ما هنوز این پاسخ را به طور کامل بدانیم.” “اما من فکر می کنم ما یاد خواهیم گرفت که یک [subscription, ad-free] مشتری که سرگردان نشود با ارزش ترین خواهد بود. در طول زمان و با حل شدن زمین بازی، باید ریاضیات را یاد گرفت.”

دیزنی، که مالک اکثریت Hulu نیز هست، بیشترین تعداد اشتراک های تبلیغاتی را دارد و پس از آن Peacock، Paramount+، Warner Bros. Discovery – که به زودی Max و Discovery+ را ادغام خواهند کرد – و Netflix قرار دارند. به آنتن ارائه دهنده داده گفت که Hulu و Peacock دو استریم کننده هستند که اکثر مشترکین آنها در ردیف های تبلیغاتی پشتیبانی می شوند.

خط سریع

یکی دیگر از راه‌های افزایش درآمد کسب‌وکارهای استریم از طریق کانال‌های رایگان، با پشتیبانی آگهی یا FAST است.

مدل پخش جریانی جدید بیشتر شبیه مدل تلویزیون قبلی است. کانال های FAST مانند پخش تلویزیونی هستند. رده‌های جریان ارزان‌تر با پشتیبانی از تبلیغات مشابه شبکه‌های تلویزیون کابلی هستند. و گزینه های ممتاز و بدون آگهی مشابه HBO و Showtime هستند.

بیل روحانا، مدیر عامل شرکت، گفت: “من FAST را جایگزینی برای تجارت قدیمی سندیکا می دانم. راه های مختلفی برای کسب درآمد از تلویزیون وجود دارد.” سوپ مرغ برای سرگرمی روح، که دارای خدمات پخش تبلیغاتی از جمله Crackle و Redbox و همچنین کانال های FAST است.

در این تصویر، لوگوی Paramount Global بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند نمایش داده می شود.

رافائل هنریکه | تصاویر SOPA | راکت | گتی ایماژ

خدمات پخش رایگان، که هم کتابخانه ای از محتوای درخواستی و هم راهنمای کانال های سرپرستی را ارائه می دهند، در سال های اخیر رشد انفجاری داشته اند. فاکس و پارامونت به ترتیب توبی و پلوتو را مدت کوتاهی قبل از افزایش بینندگان خریداری کردند. این معاملات به نشان افتخار در فراخوان های درآمدی شرکت ها تبدیل شد.

برای این شرکت های رسانه ای بزرگتر، آنها همچنین مکانی برای کتابخانه های خودشان شده اند. پلوتون اپیزودهای قبلی سریال پردرآمد «Yellowstone» را نشان می‌دهد، که در آن چندین اسپین‌آف نیز Paramount+ را تقویت کرده‌اند.

آدام لوینسون، مدیر ارشد محتوای توبی گفت: «واقعاً در سال گذشته بود که شاهد یک تغییر لرزه‌ای بودیم. “با چالش‌های فراگیر از نظر مدل استریم پرداخت و سپس لایه‌ای از خستگی اشتراک. اینجاست که در شرایط اقتصادی سخت‌تر، مردم با دقت بیشتری به مخارج خود نگاه می‌کنند. علاوه بر آن، اکنون تقریباً از هر 3 پخش‌کننده، 1 نفر در حال کاهش هزینه‌های خود هستند. جریان.”

برای فاکس، که بر روی ورزش و اخبار در شبکه های تلویزیونی سنتی متمرکز است، توبی پاسخ آن به جریان است. همانطور که مدیر عامل Lachlan Murdoch قبلاً در یک تماس درآمدی اشاره کرده بود، Tubi یک نقطه کانونی در ارائه Upfront هفته گذشته فاکس بود. مدیران اجرایی توبی را برای تهیه گزارش گیج جریان شرکت اندازه گیری نیلسن برای اولین بار اخیرا تشویق کردند.

پارامونت به طور مشابه بر رشد پلوتون تاکید کرده است. دیوید لاوندا، مدیر ارشد تبلیغات دیجیتال پارامونت، گفت: در طول شام های شرکت با تبلیغ کنندگان، پلوتون بخش مهمی از گفتگو بود.

برادران وارنر دیسکاوری گفته است که قصد دارد کانال های FAST خود را ایجاد کند. در این بین، محتوا را از HBO Max بیرون کشیده و مجوز آن را به Tubi و روکو.

روحانا، از Chicken Soup for the Soul Entertainment، گفت: “همچنین پخش محتوای خود از طریق کانال های FAST، احتمالاً عاقلانه ترین کار است. می تواند علاوه بر پول نقد، ارزش استراتژیک ایجاد کند.” “در دنیایی که ریزش یک واقعیت است، داشتن توانایی نشان دادن مجدد محتوای مشترکین از دست رفته و دریافت پول در حین انجام آن تنها می تواند خوب باشد.”

بررسی قیمت

شرکت‌ها همچنین قیمت‌های پخش را افزایش می‌دهند تا ضرر را جبران کنند. ایگر در اوایل ماه جاری در جریان تماس درآمد دیزنی گفت که ترکیبی از افزایش قیمت و درآمد تبلیغاتی مسیر برنامه ریزی شده برای سودآوری را تشکیل می دهد.

مدیران شرکت‌های رسانه‌ای از جمله برادران وارنر دیسکاوری، پارامونت و دیزنی در تماس‌های قبلی سرمایه‌گذاران گفته‌اند که فضایی برای رشد در گزینه‌های پخش بدون آگهی وجود دارد.

ایگر در طول تماس درآمد دیزنی گفت که اگرچه شرکت قصد ندارد قیمت‌ها را برای مشتریانی که از تبلیغات پشتیبانی می‌کنند افزایش دهد، افرادی که برای محتوای بدون تبلیغات پول پرداخت می‌کنند، می‌توانند انتظار افزایش قیمت را در اواخر امسال داشته باشند.

باب ایگر، رئیس اجرایی دیزنی در 18 نوامبر 2021 در هالیوود، کالیفرنیا، در تماشای انحصاری 100 دقیقه ای فیلم بیتلز پیتر جکسون: برگردید در تئاتر ال کاپیتان شرکت می کند. (عکس از چارلی گالی/گتی ایماژ برای دیزنی)

چارلی گالی | گتی ایماژ

او گفت: «در همین حال، تغییرات قیمت‌گذاری که قبلاً انجام داده‌ایم موفقیت‌آمیز بوده است، و ما قصد داریم تا اواخر امسال قیمت بالاتری را برای ردیف بدون آگهی خود تعیین کنیم تا ارزش ارائه‌دهی محتوای ما را بهتر نشان دهیم.» همانطور که به آینده می نگریم، به بهینه سازی مدل قیمت گذاری خود برای پاداش به وفاداری و کاهش انحراف ادامه می دهیم، تا درآمد مشترکان را برای ردیف بدون آگهی ممتاز افزایش دهیم و باعث رشد مشترکانی شویم که گزینه پشتیبانی از تبلیغات کم هزینه را ارائه می دهند.

اچ‌بی‌او مکس، دیزنی و پارامونت همگی قیمت‌گذاری سرویس‌های پخش خود را در سال گذشته افزایش داده‌اند، در حالی که مصرف‌کنندگان با تورم در مواد غذایی و سایر کالاهای ضروری دست و پنجه نرم می‌کنند.

میلر از رسانه های یکپارچه گفت: «برای من روشن نیست که با توجه به ماهیت اقتصاد کلان بتوانید به افزایش قیمت ها در سمت اشتراک ادامه دهید. از نظر من، ترکیب درستی از چیزهاست که کسب و کار را بهینه می‌کند.»

افشا: CNBC بخشی از NBCUniversal است که متعلق به Comcast است.