تأثیر همه گیر تا سال 2021 مشخص نخواهد بود

یک خیابان خالی در آمستردام در حین قفل شدن تحمیل شده توسط دولت به دلیل شیوع ویروس کرونا.

تصاویر SOPA | LightRocket | گتی ایماژ

به گفته یک مقام ارشد بانکی اروپا ، عواقب ناشی از شیوع ویروس کرونا در م onسسات مالی اروپا در ماه های آینده آشکارتر خواهد شد و ممکن است یک یا دو تلفات در این بخش وجود داشته باشد.

الكه كونيگ ، رييس هيئت حل و فصل واحدهاي مكانيسم حل و فصل ، كه ناظر بر بازسازي بانك هاي ناكام در اتحاديه اروپا است ، اظهار داشت كه انتظار دارد تعداد وام هاي غيرفعال (NPL) در منطقه افزايش يابد ، كه به نوبه خود موجب ترازنامه های بانکی را بزنید.

کونیگ گفت: “وقتی این وام ها می توانند به اوج خود برسند ،” سوال 60،000 دلاری بود.

وی روز دوشنبه به آنت وایزباخ از CNBC گفت: “من در اوایل (همه گیری) در بهار فکر می کردم که ممکن است اولین تأثیر واقعی را در ترازنامه در سه ماهه سوم یا چهارم سال جاری شاهد باشیم.”

با این حال ، کونیگ تأکید کرد که برخی از حمایت های دولت در آغاز بحران ویروس کرونا در حال انقضا است و به همین ترتیب ، آسیب بیشتر به بخش بانکی اروپا می تواند بعداً در سال 2021 آشکار شود.

وی گفت: “تا زمانی که گرد و غبار کمی پاک نشود ، انتظار دارم که در سه ماهه سوم و دوم سال آینده شاهد افزایش آن (افزایش NPLs) باشیم … بیایید روشن باشیم ، این وضعیت منحصر به فردی است.”

وی تأکید کرد که همه اینها “سناریوی نابودی” نبوده است ، افزود: “ما شاهد NPLs خواهیم بود اما سایر صنایع نیز عملکرد خوبی خواهند داشت.”

کونیگ گفت: “ما به وضوح بیان کردیم که بانک ها باید آماده بمانند ، باید منطقی باشند و مدیریت ریسک خود را به روز کنند. به محض اینکه یک مشکل در حال ظهور را برطرف کنند ، بهتر است.”

هدف از مکانیزم حل و فصل تکلیف اطمینان از حل منظم (یا از بین رفتن) بانکهای در حال شکست در منطقه است.

SRM در سال 2014 پس از بحران مالی 2008/2009 و متعاقب آن بحران بدهی حاکمیت منطقه یورو به وجود آمد. یکی از عناصر اصلی در SRM صندوق تک حل و فصل است که با کمک مالی بخش بانکی تأمین می شود تا بانک ها را از کار بیندازد و کل سیستم مالی را تأمین کند.

SRM به عنوان یک ستون اصلی اتحادیه بانکی منطقه یورو دیده می شود (اگرچه سایر کشورهای اتحادیه اروپا می توانند به آن بپیوندند) ، در کنار سازوکار نظارتی واحد. مورد دوم اختیارات نظارتی بانک مرکزی اروپا را بر موسسات بانکی منطقه به منظور بررسی انطباق آنها با قوانین بانکی اروپا ، تأمین نیازهای سرمایه و آسیب پذیر در برابر سقوط به آنها می دهد.

کونیگ در پاسخ به این س whetherال که آیا با توجه به پایان اقدامات حمایتی آیا انتظار دارد برخی از شکست های بانکی را ببیند ، اظهار داشت: “او نسبت به اینکه موجی از شکست بانک ها را شاهد نخواهیم بود ، بسیار خوش بین است.”

“چرا من ملایم خوش بین هستم؟ بانک مرکزی اروپا تحلیل خود (آسیب پذیری) را انجام داد ، دیگران آزمایش های استرس مشابهی را انجام دادند ، آنها نشان می دهند که پس از بحران مالی ، ترازنامه بانک ها تمیز و تقویت شده اند (و) سرمایه بیشتر و بهتری دارند ، بنابراین به طور متوسط ​​می توانیم این نوع طوفان را تحمل کنیم. “

با این وجود ، وی افزود که “شما هرگز نمی توانید این شکست یا شکست را رد کنید. بانک هایی که نسبتاً ضعیف بوده اند ممکن است قوی تر ظاهر نشوند.”