بیل گیتس برنده بزرگ هوش مصنوعی را پیش بینی می کند: دستیاران هوشمند

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، در جریان دیدار با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا از دانشگاه امپریال کالج، در لندن، بریتانیا، ۱۵ فوریه ۲۰۲۳، واکنش نشان داد.

جاستین تالیس | استخر | رویترز

مایکروسافت بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران، معتقد است که شرکت برتر آینده هوش مصنوعی احتمالا یک عامل دیجیتال شخصی ایجاد خواهد کرد که می تواند وظایف خاصی را برای افراد انجام دهد.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

ماهانی، تحلیلگر فناوری Evercore، سهام جدیدی را انتخاب کرده است

CNBC Pro

گیتس روز دوشنبه در جریان رویداد گلدمن ساکس و SV Angel در سان گفت: این دستیار هوش مصنوعی که هنوز توسعه نیافته است قادر خواهد بود نیازها و عادات یک فرد را درک کند و به آنها کمک کند مطالبی را که برای خواندن آن وقت ندارید بخوانند. فرانسیسکو درباره هوش مصنوعی

این فناوری به قدری عمیق خواهد بود که اولین شرکتی که آن را توسعه می دهد، در مقابل رقبا قرار خواهد گرفت. این دستیار شخصی می تواند رفتارهای کاربر را به شدت تغییر دهد و در نتیجه افراد نیازی به بازدید مجدد از وب سایت جستجو، استفاده از ابزارهای بهره وری خاص یا خرید از آن نداشته باشند. آمازونگیتس گفت.

گیتس در توضیح اینکه چگونه مفهوم دستیار شخصی توانا می تواند بر تجارت پرسود فعلی غول های فناوری مانند آلفابت مادر گوگل تأثیر بگذارد، گفت: “هر کسی که برنده آن شود، مناطق پر سود فعلی پراکنده را می گیرد و آن را به یک منطقه منتقل می کند.” مایکروسافت و آمازون

گیتس گفت: پنجاه و پنجاه شانس وجود دارد که این برنده آینده هوش مصنوعی یا یک استارتاپ یا یک غول فناوری باشد.

گیتس گفت: «اگر مایکروسافت وارد آنجا نشود، ناامید خواهم شد. او با اشاره به استارتاپ Inflection.AI که توسط مصطفی سلیمان، مدیر سابق DeepMind تأسیس شده است، افزود: «اما من تحت تأثیر چند استارتاپ از جمله Inflection هستم.

گیتس گفت: مدتی طول می کشد تا این عامل دیجیتال قدرتمند آینده برای استفاده اصلی آماده شود. تا آن زمان، شرکت‌ها به تعبیه فناوری‌های به اصطلاح هوش مصنوعی مشابه ChatGPT محبوب OpenAI در محصولات خود ادامه خواهند داد.

گیتس همچنین درباره تلاش‌های بهداشتی مرتبط با کار خود در بنیاد بیل و ملیندا گیتس صحبت کرد و گفت که هوش مصنوعی نوآوری‌ها را در فضا تسریع می‌کند و منجر به توسعه پیشرفته‌تر دارو می‌شود.

اگرچه عملکرد درونی مغز انسان هنوز برای دانشمندان یک راز است، گیتس معتقد است که بشریت به تولید داروهای مفید برای درمان بیماری‌هایی مانند آلزایمر نزدیک شده است و آزمایش‌های انسانی برای داروهای جدید احتمالاً تا ده سال دیگر انجام می‌شود.

او همچنین ظهور فناوری‌های مولد هوش مصنوعی را که می‌توانند متن قانع‌کننده‌ای تولید کنند، به‌عنوان فناوری تغییردهنده بازی که بر کارگران یقه سفید تأثیر می‌گذارد، تشبیه کرد. گیتس معتقد است که روبات‌های انسان‌نمای آینده که استفاده از آن‌ها برای شرکت‌ها ارزان‌تر از کارمندان انسان است، تأثیر زیادی بر کارگران یقه آبی خواهد گذاشت.

گیتس در شوخی گفت: «همانطور که ما این ربات ها را اختراع می کنیم، فقط باید مطمئن شویم که آنها آلزایمر نخواهند گرفت.

تماشا کردن: بیل گیتس می گوید GPT OpenAI مهمترین پیشرفت فناوری از دهه 1980 است.

بیل گیتس GPT OpenAI را مهمترین پیشرفت فناوری از سال 1980 می داند