بیشتر معامله گران روز ضرر می کنند

معامله گران روز سوابق وحشتناکی دارند.

مدت هاست که دانشگاهیانی که سهامداران سهام را مطالعه می کنند ، مشاهده کرده اند که اکثریت قریب به اتفاق مدیران حرفه ای پول – حدود 85٪ – در یک بازه زمانی چند ساله از معیارهای خود کم کاری می کنند.

اکنون آن متخصصان نگاه خود را به معامله گران روز خرده فروشی معطوف کرده و هشدار داده اند که همان نتایج ضعیف برای آنها نیز اعمال می شود.

برتون مالکیل ، پروفسور پرینستون ، نویسنده کتاب “پیاده روی تصادفی در وال استریت” ، در یک وبلاگ برای Wealthfront ، جایی که او مدیر ارشد سرمایه گذاری است ، نوشت: “من معامله گران روزانه را با سرمایه گذاران جدی اشتباه نمی گیرم.” “سرمایه گذاری جدی شامل تنوع گسترده ، توازن مجدد ، مدیریت مالیاتی فعال ، اجتناب از زمان بازار ، ادامه روند و استفاده از ابزارهای سرمایه گذاری مانند ETF ، با هزینه های سنگین است. با ادعاهای دروغ سود آسان از تجارت روز گمراه نشوید “

پشتیبان گیری از مالکیل مجموعه بزرگی از مطالعات آکادمیک است که بیست سال به عقب برمی گردد و به طور مداوم نشان می دهد که تجار روزانه و سایر بازرگانان بسیار فعال بیش از مدت زمان کوتاه در کسب درآمد مشکل دارند.

جدیدترین مطالعه ، “تجارت و بازده ناشی از توجه: شواهدی از کاربران Robinhood” در ماه اکتبر منتشر شد و فعالیت تجاری Robinhood را از 2 مه 2018 تا 13 آگوست 2020 بررسی کرد. آنها به ویژه “رویدادهای شدید گله داری” را مطالعه کردند که در آن معامله گران Robinhood به سهام خاص تبدیل شدند.

آنها به این نتیجه رسیدند که در طی این “رویدادهای گله داری” شدید ، “0.5٪ سهام عمده خریداری شده توسط Robinhood هر روز با معکوس بازگشت تقریباً 5٪ طی ماه آینده مواجه می شوند در حالیکه حوادث شدید گله داری تقریبا 9٪ برگشت دارند.”

نتیجه گیری: “افزایش زیاد کاربران Robinhood اغلب با جهش زیاد قیمت همراه است و بازدهی قابل اطمینان منفی نیز به دنبال دارد.”

چرا این اتفاق افتاد؟ نویسندگان خاطرنشان کردند که بیشتر سرمایه گذاران Robinhood بی تجربه هستند ، بنابراین آنها تمایل به دنبال عملکرد دارند. طرح این اپلیکیشن که توجه فعال ترین سهام را به خود جلب می کند ، باعث می شود تا معامله گران سهام “با تهاجمی بیشتر از سایر سرمایه گذاران خرده فروشی” سهام را خریداری کنند.

سرانجام ، سهولت استفاده از سایت و رایگان بودن آن از سوی سایت نیز ممکن است تجارت را تشویق کند. “همانطور که با نرخ گردش مالی چندین برابر سایر شرکتهای کارگزاری مشهود است ، به احتمال زیاد کاربران Robinhood به دلایل سرمایه گذاری پس انداز بازنشستگی ، مطالبات نقدینگی ، فروش ضرر مالیات و تعادل مجدد ، معاملات سوداگری می کنند و احتمالاً معامله کمتری دارند. “

چرا سهام هایی که تجار Robinhood خیلی سریع روی هم می روند ، جهش می کنند؟ علاوه بر بازگشت به میانگین ، نویسندگان پیشنهاد می کنند که فروشندگان کوتاه مدت کاملاً از الگوهای معاملاتی Robinhood آگاه هستند. آنها نوشتند: “به نظر می رسد این معکوس ها به خوبی شناخته شده اند به عنوان سهام کاربران Robinhood که مورد علاقه کوتاهی قرار گرفته اند.

سخنگوی Robinhood از اظهار نظر در مورد مطالعه خودداری کرد ، اما در بیانیه ای که به CNBC از طریق ایمیل ارسال شد ، گفت: “[W]شواهدی را می بینید که بیشتر مشتریان ما خرید و نگهداری می کنند و 98٪ مشتریان ما معامله گران روز نیستند. “

با این وجود ، مطالعات دیگر در مورد معامله گران روز نیز به همین نتیجه رسیده است.

مطالعه ای که در ژوئن سال جاری میلادی روی تقریباً 1600 تاجر روز برزیلی منتشر شد و فعالیت آنها را به مدت یك سال پیگیری كردند ، نتیجه گرفت كه فقط 3٪ آنها درآمد کسب كرده اند. نویسندگان از ادعا اینکه معامله گران روز می توانند در بازه های زمانی کوتاه (یک روز یا یک هفته) درآمد کسب کنند ، اجتناب کردند و فعالیت معاملات روزانه آنها را برای مدت طولانی متمرکز کردند.

نتیجه گیری آنها: “ما نشان می دهیم که برخلاف آنچه ارائه دهندگان دوره ادعا می کنند ، تقریباً غیرممکن است که افراد بتوانند روزانه برای امرار معاش اقدام کنند. ما همه افرادی را مشاهده می کنیم که از سال 2013 تا 2015 در بازار آتی سهام برزیل تجارت روزانه را شروع می کنند ، سومین در از نظر حجم در جهان. در می یابیم که 97٪ از کل افرادی که بیش از 300 روز پایدار ماندند پول خود را از دست داده اند. فقط 1.1٪ بیش از حداقل دستمزد برزیل و تنها 0.5٪ بیشتر از حقوق اولیه یک عابر بانک درآمد داشته اند – همه با خطر بزرگ “.

بله

مطالعه 2011 در مورد بازرگانان روز تایوان طی یک دوره 15 ساله ، از سال 1992 تا 2006 ، فقط نتایج کمی بهتر را نشان داد. تجارت روزانه در تایوان رواج دارد. به گفته نویسندگان ، به طور متوسط ​​در هر سال ، حدود 360،000 نفر تایوانی در تجارت روزانه شرکت می کنند.

نتیجه گیری آنها: “مطابق با کار قبلی در مورد عملکرد سرمایه گذاران منفرد ، اکثریت قریب به اتفاق معامله گران روز ضرر می کنند.” آنها یادآوری می کنند که گروه کوچکی (حدود 15٪) بازده بالاتری را بدون پرداخت هزینه دریافت می کنند ، اما “برخی از عملکردهای خوب توسط خوش شانس انتظار می رود.”

در مورد گروه کوچکی که ممکن است عملکردی بهتر از شانس محض داشته باشند ، چه می کنید؟ نویسندگان حدس می زنند که “یکی از راه های سودآوری معامله گران روز تأمین نقدینگی از طریق سفارشات غیرفعال برای سرمایه گذاران ناآگاه است که بیش از حد مشتاق پرداخت هزینه های اجرای سریع هستند.”

به عبارت دیگر ، بخش کوچکی از تجار روزانه که در واقع در تایوان درآمد کسب می کنند ، این کار را با تجارت با “پول گنگ” انجام می دهند – بازرگانان روز دیگر و سرمایه گذاران عمومی.

مطالعه قدیمی تر ، که به سال 2000 بازمی گردد ، برای معامله گران روز بهتر نبود. برد ام باربر و ترانس اودین از دانشگاه کالیفرنیا 66000 حساب تجاری را در چارلز شواب از سال 1991 تا 1996 مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها دریافتند کسانی که بیشترین معاملات را انجام می دهند بازده سالانه 11.4٪ دارند ، در حالی که بازار به طور کلی 17.9٪ بازده دارد.

با توجه به این شواهد ، چرا معاملات روزانه ادامه دارد و چرا اینقدر محبوب است؟ نویسندگان نتیجه گرفتند که به نظر می رسد تاجران بسیار فعال معتقدند که آنها بیشتر از آنچه که واقعاً می دانند ، می دانند. نویسندگان گفتند: “اعتماد به نفس بیش از حد می تواند سطح بالای معاملات و عملکرد ضعیف ناشی از سرمایه گذاران منفرد را توضیح دهد.”

نتیجه گیری آنها نتایج دیگر مطالعات را بازتاب می دهد. “پیام اصلی ما این است که تجارت برای ثروت شما خطرناک است … کسانی که بیشتر تجارت می کنند بیشتر آسیب می بینند.”

اشتراک در CNBC PRO برای بینش و تجزیه و تحلیل منحصر به فرد ، و برنامه های زنده روز کاری از سراسر جهان.