بیت کوین 8 درصد جهش کرد زیرا First Republic نگرانی های بخش بانکی را دوباره به کانون توجه قرار داد

نمایش تصویری از ارز دیجیتال بیت کوین در 20 نوامبر 2018 در لندن، انگلستان.

جردن منسفیلد | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

ارزهای رمزپایه روز چهارشنبه با افزایش نگرانی سرمایه گذاران در مورد بخش بانکی ایالات متحده، با مبارزه بانک فرست ریپابلیک برای جلوگیری از سقوط دوباره، جهش کردند.

بیت کوین با توجه به Coin Metrics، 8 درصد جهش کرد و به 29828.25 دلار رسید. این به بلند شدن کمک کرد اتر، که با رشد 6 درصدی به 1957.02 دلار رسید. هر دو دارایی کریپتو هنوز به ترتیب زیر سطوح کلیدی 30000 و 2000 دلاری قرار دارند که دو هفته پیش برای اولین بار از سال گذشته معامله کردند.

بیت کوین چند روزی بود که با نوسانات به پایین ترین حد خود در اوایل ماه مارس، قبل از شروع بحران بانکی و تبدیل شدن به یکی از بزرگترین کاتالیزورهای صعودی ارزهای دیجیتال در سال جاری، به سمت پایین معامله می شد. به گفته مت هوگان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Bitwise Asset Management، اکنون مشکلات در First Republic و شایعات در مورد شکست احتمالی آن می تواند به افزایش مجدد قیمت ارز دیجیتال کمک کند.

هوگان گفت: «سرمایه‌گذاری در طول بحران‌های بانکی افزایش می‌یابد و به نظر می‌رسد که بحران بانکی ممکن است تمام نشده باشد.

سهام First Republic در روز سه‌شنبه پس از گزارش افت شدید سپرده‌ها در سه ماهه اول که مشتریان پول خود را پس از سقوط بانک سیلیکون ولی بیرون کشیدند، تقریباً 50 درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود رسید. دیوید فابر از سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد که چند روز آینده برای این شرکت بسیار مهم است، زیرا سایر بانک‌ها و مقامات فدرال به دنبال تدوین یک برنامه نجات برای آن هستند.

بیت کوین در ماه مارس 22 درصد افزایش یافت زیرا بحران بین بانک های منطقه ای ایالات متحده چشم سرمایه گذاران را به تنوع روایت بیت کوین و به ویژه استفاده های بالقوه آن به عنوان پوششی در برابر عدم اطمینان و به عنوان یک سیستم بانکی جایگزین باز کرد.

جیمز لاویش، شریک مدیریتی در صندوق فرصت بیت کوین، گفت: بیت کوین همچنان بین قایق نجات نهایی سیستم بانکی فعلی و دارایی ریسک پذیر پیشرو است. از آنجایی که First Republic اکنون در آستانه سقوط است، بیت کوین هم پناهگاه امن و هم سپرده های بانکی نامطمئن است.

همانطور که کریپتو افزایش یافت، شاخص دلار آمریکا کاهش یافت و در بدترین روز از 12 آوریل، زمانی که بیت کوین در بالاترین حد خود در سال جاری معامله شد، با سرعت حرکت کرد. این دو تمایل به رابطه معکوس دارند.

در همین حال، طبق گفته ارائه‌دهنده داده‌های ارز دیجیتال Kaiko، همبستگی 30 روزه بیت‌کوین با طلا از ماه مارس در حال افزایش است و اکنون به 57 درصد رسیده است.

– جینا فرانکولا از CNBC در گزارش‌سازی مشارکت کرد

Coinbase از SEC و مدیر عامل WisdomTree در مورد کیف پول رمزنگاری آینده این شرکت شکایت می کند: CNBC Crypto World