بیت کوین پس از اینکه داده های تورمی کلیدی بهتر از آنچه تصور می شد به دست آمد اندکی افزایش یافت

قیمت بیت کوین در سال 2022 پس از فروپاشی استیبل کوین الگوریتمی terraUSD و متعاقب آن پرونده های ورشکستگی از سوی وام دهنده سلسیوس و صندوق تامینی Three Arrows Capital تحت فشار قرار گرفته است.

نیکلاس اکونومو | نورعکس | گتی ایماژ

قیمت ارزهای دیجیتال در روز چهارشنبه پس از گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در آوریل، اندکی افزایش یافت.

بیت کوین با توجه به Coin Metrics، پس از شروع هفته با افت شدید، نزدیک به 2 درصد افزایش یافت و به 28174.29 دلار رسید. هنوز حدود 4.5 درصد برای هفته کاهش یافته است. اتر بیش از 1 درصد افزایش یافت و به 1873.52 دلار رسید.

پس از اینکه گزارش CPI نشان داد نرخ تورم در ماه آوریل به صورت سالانه کاهش یافته و به 4.9 درصد رسیده است، که اندکی کمتر از انتظار اقتصاددانان نظرسنجی شده توسط داوجونز بود، سرمایه گذاران خوشبین شدند.

کالی کاکس، تحلیلگر شرکت سرمایه‌گذاری eToro می‌گوید: «وقتی صحبت از داده‌های تورم به میان می‌آید، بیت کوین هویت خود را به عنوان یک دارایی پرخطرتر می‌پذیرد. بیت کوین در پنج روز از شش روز CPI گذشته عملکرد بهتری از S&P 500 داشته است – و در مسیر رسیدن به شش روز از هفت روز با سودهای امروزی قرار دارد.

او افزود: «تورم همان‌طور که فدرال رزرو قصد داشت پایین می‌آید و این نگرانی‌ها در مورد آینده اقتصاد را کاهش می‌دهد». تورم پایین‌تر همچنین از پایان افزایش نرخ‌ها حمایت می‌کند و نرخ‌های بالاتر چیزی است که زمستان کریپتو را بیش از یک سال پیش آغاز کرد.

به گفته استیون لوبکا، مدیر عامل سوان بیت کوین، کاهش قیمت شاخص قیمت پایین‌تر از پیش‌بینی اقتصاددانان، انتظارات بازارها برای توقف افزایش نرخ‌ها و کاهش نرخ‌ها در مقطعی از سال جاری را تقویت می‌کند.

او گفت: «در نهایت، این نشان‌دهنده کاهش شرایط سخت نقدینگی است، محیطی که بیت‌کوین از نظر تاریخی در آن بسیار خوب عمل کرده است.»

همبستگی بیت کوین با S&P 500 در سال 2022 به بالاترین حد تاریخی رسید زیرا فدرال رزرو نرخ بهره را در طول سال افزایش داد. قیمت این ارز دیجیتال پرچمدار در سال 2022 65 درصد کاهش یافت.

با این حال، این ارتباط با سهام امسال کاهش یافته است. همزمان، قیمت بیت کوین و همبستگی آن با طلا افزایش یافته است. کریپتو همچنین کاتالیزورهای دیگری فراتر از تورم و فدرال رزرو پیدا کرده است – یعنی بحران بانکی منطقه ای و سرکوب نظارتی در ایالات متحده اخیراً، فعالان بازار توجه خود را به Ordinals معطوف کرده اند، پروتکلی که ذخیره و تجارت محتوای دیجیتال را ممکن می کند. بلاک چین بیت کوین و memecoins.