بیت کوین در حالی افزایش می یابد که سرمایه گذاران منتظر رای گیری برای توافق سقف بدهی هستند

یک نمایش بصری از ارز دیجیتال دیجیتال، بیت کوین، در مقابل نمودار دوره بیت کوین در پاریس، 9 فوریه 2021 به نمایش گذاشته شده است.

Chesnot | گتی ایماژ

بیت کوین پس از اینکه دولت بایدن به توافقی آزمایشی با قانونگذاران جمهوری خواه برای رسیدگی به سقف بدهی ایالات متحده دست یافت، برای اولین بار از ابتدای ماه جاری، به طور خلاصه سطح 28000 دلار را در تعطیلات آخر هفته طولانی ترمیم کرد.

بر اساس Coin Metrics، رهبر بازار کریپتو روز سه‌شنبه ۱ درصد افزایش یافت و به ۲۷۹۱۱.۹۹ دلار رسید. اتر اندکی بیش از 1 درصد بالاتر بود و به 1910.75 دلار رسید.

روز دوشنبه، بیت کوین تا 28461.45 دلار افزایش یافت، در حالی که اتر به 1928.16 دلار رسید.

بعد از اینکه جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به توافقی آزمایشی با کاخ سفید برای افزایش سقف بدهی کشور و جلوگیری از نکول پرداختند، قیمت ارزهای دیجیتال عصر شنبه شروع به صعود کردند. کنگره قرار است در اوایل روز چهارشنبه در مورد این قانون رای گیری کند.

“چند روز گذشته نوسانات شدیدی را نشان داد زیرا BTC به دلیل ترس سرمایه گذاران از نگرانی به کمترین قیمت معاملاتی در حدود 25800 دلار در روز چهارشنبه رسید. [the] ماتئو گرکو، تحلیلگر تحقیقاتی در شرکت سرمایه گذاری Fineqia International گفت: ایالات متحده به سقف بدهی رسیده است.

بیت کوین و اتر روز بعد بالا رفتند.

“با این حال… این بدان معناست که در میان مدت، پول از دارایی های پرریسک تر برای خرید اوراق قرضه دولتی حذف می شود. پیامد آن می تواند کاهش بیشتر حجم و نقدینگی برای بازارهای سهام و دارایی های دیجیتال، با تاثیر منفی بالقوه بر روی اوراق قرضه دولتی باشد. گرکو افزود.

از آنجایی که هفته گذشته مذاکرات سقف بدهی بر سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشت، صورتجلسه آخرین جلسه فدرال رزرو همچنین نشان داد که مقامات بانک مرکزی در مورد افزایش نرخ بهره به کجا برسند اختلاف نظر دارند. با هر دوی این عوامل، بیت کوین دوباره مانند یک دارایی ریسک رفتار کرد، درست همانطور که در اوایل سال جاری شروع به تجارت بیشتر پشت سر هم با طلا کرد.

یویا هاسگاوا، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال در صرافی بیت کوین ژاپنی Bitbank گفت که بیت کوین اکنون در حال آزمایش سطح مقاومت ماه مارس خود در حدود 28800 دلار است.

بیت کوین و اتر در بدترین ماه خود از نوامبر تا کنون، به ترتیب 5% و کمتر از 1% رشد داشته اند. بیت کوین برای اولین ماه منفی خود در سال 2023 در حال حرکت است.

برای سه ماهه، بیت کوین ۲ درصد کاهش یافته است، پس از پایان سه ماهه اول ۷۱ درصد. اتر با افزایش 52 درصدی در سه ماهه اول 4.4 درصد افزایش یافت.