به نظر می رسد روند بزرگ استعفا که بازار کار دوران همه گیر را تعریف می کند به پایان رسیده است

دیلیکس | E+ | گتی ایماژ

در طول سال گذشته، نرخ ترک شغل آمریکایی‌ها به طور پیوسته از یک رکورد بالا به سطح قبل از همه‌گیری کاهش یافته است – به نظر می‌رسد پایان روند بازار کار است که به عنوان «استعفای بزرگ» شناخته می‌شود. اقتصاددانان گفتند.

اداره آمار نیروی کار ایالات متحده روز چهارشنبه در نظرسنجی فرصت های شغلی و گردش نیروی کار گزارش داد که «نرخ ترک کار» در آوریل به 2.4 درصد کاهش یافت که از 2.5 درصد در ماه قبل و از 3 درصد اوج در آوریل 2022 کاهش یافت.

این نرخ سهم استعفای ماهانه (یعنی خروج داوطلبانه کارگران) نسبت به کل اشتغال است. اکنون تقریباً با میانگین ماهانه قبل از همه‌گیری بین 2.3 تا 2.4 درصد در سال 2019 برابری می‌کند.

اطلاعات بیشتر از امور مالی شخصی:
بهبودهای محبوب خانه آنهایی نیستند که بهترین بازده را دارند
قرارداد بدهی وام گیرندگان وام دانشجویی را وادار به بازپرداخت در پاییز امسال می کند
بسیاری از شرکت ها اضافه می کنند و کمک های شهریه را گسترش می دهند

دانیل ژائو، اقتصاددان ارشد در سایت حرفه‌ای گلس‌دور گفت: «فکر می‌کنم استعفای بزرگ آن‌طور که می‌دانیم به پایان رسیده است».

وی افزود: «ما به بازار کاری که در سال 2019 داشتیم بسیار نزدیک هستیم، بازاری که گرم بود اما بیش از حد گرم نبود.

کارگران در بحبوحه کووید از اهرم تاریخی برخوردار بودند

اکثر کارگرانی که شغل خود را ترک می کنند، این کار را برای شغل جدید در جاهای دیگر انجام می دهند. بنابراین، استعفا به عنوان نماینده ای برای تمایل یا اعتماد کارگران به توانایی آنها برای ترک شغل عمل می کند.

در اوایل سال 2021 با انتشار واکسن‌های کووید-19 به توده‌ها و بازگشایی اقتصاد ایالات متحده شروع به افزایش کرد.

تقاضای کسب‌وکار برای کارگران از عرضه افرادی که به دنبال شغل بودند، پیشی گرفت و به کارگران قدرت بی‌سابقه‌ای در بازار کار داد. کارفرمایان برای رقابت برای استعدادهای کمیاب دستمزدها را با سریع ترین سرعت در چند دهه اخیر افزایش دادند.

کریستالینا جورجیوا، از صندوق بین‌المللی پول، می‌گوید تقاضای مصرف‌کننده ایالات متحده به دلیل بازار کار قوی افزایش یافته است

دستمزد بالاتر و فرصت‌های شغلی فراوان آمریکایی‌ها را وادار کرد تا مشاغل خود را به تعداد بی‌سابقه ترک کنند. اقتصاددانان می گویند این به اصطلاح استعفای بزرگ عمدتاً برای یافتن یک کنسرت بهتر به جای نخواستن شغل بود.

حدود 50.5 میلیون نفر در سال 2022 این کار را ترک کردند که بالاترین رکورد قبلی ثبت شده در سال 2021 است.

جولیا پولاک، اقتصاددان ارشد ZipRecruiter، گفت: «این همه‌گیری به کارگران اهرمی بیش از گذشته داد.

با این حال، پویایی تغییر کرده است. پولاک گفت که بازار کار ایالات متحده به تدریج سرد شده است، کمبود نیروی کار کمتر مشکل شده است و کارگران نسبت به چشم انداز شغل عصبی تر به نظر می رسند.

ما به بازار کاری که در سال 2019 داشتیم، بسیار نزدیکتر هستیم، بازاری که گرم بود اما بیش از حد گرم نمی شد.

دانیل ژائو

اقتصاددان ارشد در Glassdoor

او گفت به طور خلاصه، بازار کار در حال بازگشت به حالت عادی است و توازن قوا تغییر کرده است.

پولاک افزود، در حالی که بعید است که کارگران دیگر “کارهای خود را در یک بشقاب” انجام دهند، اما شرایط برای آنها مساعد است.

او گفت: «عادی خوب و نرمال بد وجود دارد. ما هنوز در دنیای “عادی خوب” هستیم.”

شرایط همچنان برای جویندگان کار مساعد است

مشخص نیست که آیا بازار کار از اینجا بیشتر سرد خواهد شد یا خیر. برای مثال فدرال رزرو یک رکود خفیف را در اواخر امسال پیش بینی می کند. البته این نتیجه مطمئن نیست.

در واقع، معیارهای خاصی در گزارش JOLTS BLS نشان می‌دهد که بازار کار در ماه آوریل برای کارگران تا حدودی مطلوب‌تر شده است. به عنوان مثال، فرصت‌های شغلی – نماینده تقاضای کارفرما برای کارگران – پس از سه ماه کاهش متوالی به 10.1 میلیون افزایش یافت.

به گفته اقتصاددانان، در حالی که ترک ها و فرصت های شغلی داستان های مختلف بازار کار در ماه آوریل را بیان می کند، به گفته اقتصاددانان، ترک کار معمولاً یک شاخص کمتر نوسان و قابل اعتمادتر است.

ژائو گفت: «با نگاهی به داده‌های سخت اقتصادی، اوضاع هنوز برای جویندگان کار نسبتاً قوی است».

او افزود، با این حال، به دلیل عدم اطمینان اقتصادی، “بیش از هر زمان دیگری” برای کارگران مهم است که تحقیقات خود را قبل از پذیرش شغل انجام دهند.

ژائو گفت که این ممکن است به معنای تحقیق در مورد ثبات مالی شرکتی باشد که آنها برای آن درخواست داده اند و اینکه آیا شرکت اخیراً اخراج شده است یا خیر. او افزود که ممکن است به معنای تماس با کارمندان شرکت در شبکه شغلی آنها برای سنجش احساسات و اعتماد باشد.

کمیسیون تجارت فدرال هفته گذشته به مصرف کنندگان هشدار داد که مراقب آگهی های شغلی جعلی ارسال شده توسط کلاهبرداران باشند. FTC گفت، آنها تبلیغات منسوخ شده از کارفرمایان واقعی را تغییر می دهند و متقاضیان را فریب می دهند تا برای آنها پول ارسال کنند.