به روز رسانی مایکروسافت ویندوز به کاربران آیفون امکان ارسال پیامک را می دهد

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت

منبع: مایکروسافت

مایکروسافت روز دوشنبه اعلام کرد که آخرین نسخه Phone Link برای رایانه های شخصی ویندوز 11 می تواند اعلان ها را دریافت کند، پیامک ارسال کند و به تماس های آیفون جفت شده کاربر پاسخ دهد.

اکثر آمریکایی ها از آیفون استفاده می کنند و ادغام اپل در محصولاتش به کسب و کار مک کمک کرده است که در سال های اخیر سهم بازار را از رایانه های شخصی ویندوزی بگیرد. طبق گزارش IDC، اپل حدود 10 درصد از محموله های جهانی رایانه های شخصی را در سال گذشته به خود اختصاص داده است و مابقی بیشتر دستگاه های ویندوزی هستند.

اقدام مایکروسافت می‌تواند مانعی را برای خریداران رایانه‌ای که در غیر این صورت یک مک را انتخاب می‌کردند، از بین ببرد. Phone Link قبلا فقط با گوشی های اندرویدی کار می کرد.

نرم‌افزار Phone Link تقریباً به اندازه پیام‌های اپل برای مک ویژگی‌های زیادی ندارد. به گفته The Verge، این از طریق بلوتوث کار می‌کند و به آیفون نیاز دارد که برنامه «Link to Windows» مایکروسافت را نصب کرده باشد.

رایانه ویندوزی مجهز به Phone Link اعلان‌ها را از آیفون کاربر دریافت می‌کند و پیام‌ها را در ویندوز نشان می‌دهد. از متون گروهی از طریق iMessage پشتیبانی نمی‌کند و به کاربران اجازه ارسال عکس یا ویدیو را نیز نمی‌دهد. Phone Link فقط می‌تواند پیام‌هایی را که می‌فرستد یا دریافت می‌کند نمایش دهد، بنابراین کاربری که برخی از پیام‌ها را روی تلفن خود ارسال کرده است، آن بخش از تاریخچه پیام خود را در برنامه Windows نمی‌بیند.

این شرکت در اطلاعیه روز دوشنبه گفت: «ویژگی پیام رسانی توسط iOS محدود شده است. یکی از نمایندگان اپل به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.